Palautetta kanssakeskustelijoille, 2. erä

Kysyin vaan mielenkiinnosta, jos liputtaja vaikka kertoisi, että mikä oli ongelma.

Pitkään se viesti kuitenkin oli siinä keskustelussa mukana.

Kyllä kai siinä sellainen(kin) arvo on, että pysyis liputuksissa ja moderoinnissa hyvä ja puolueeton taso, eikä esim. poliittiset preferenssit vaikuttaisi moderointilinjaan ainakaan tahattomasti?

Oma kantani on se, ettei liputtajan tarvitse ilmoittautua tai kertoa liputuksen syytä kuin ylläpidolle. Tällä vältetään ylimääräinen nokkapokka ja vastakkainasettelu. Liputtanut harkitkoon itse kuinka menettelee, mutta itse siis täysin ymmärrän, mikäli hän jättää asian vain puolueettomasti tuomaroitavaksi. Jos haluaa keskustella asiasta, niin mikäs siinä. Keskustelutaitoa edellytetään sitten mielellään molemmilta. :slight_smile:

Vaikea välttää sitä, että jotkut kaikesta huolimatta saattavat ottaa liputuksen turhan henkilökohtaisesti. Kuitenkin asiat pitäisi ottaa asioina, mutta kyllä sitä vaan pientä kaunaa saattaa tapahtumasta jälkeen jäädä. Ihan inhimillinen piirre, joka siellä pohjalla majailee, vaikka muuta sanottaisiinkin.

4 tykkäystä

En minä ainakaan ota liputusta henkilökohtaisesti, palstalla on paljon ihmisiä jotka eivät pidä minusta.

Aidosti kiinnostaa tuo, että miksi.

Sulla on sitten todella hyvät “silikonit” pinnassa. Itse en voi ihan 100%:sesti sanoa samaa, vaikka koetan yleensä olla järkevä. :wink: Joskus huomaa, että nyt tuli mokattua, liputus tuli aiheesta. Mutta ei ihan aina.

Enpä ole yhtään perehtynyt tähän kokemaasi liputukseen. Kyllä se kieltämättä on harmi, jos se jää täysin arvoitukseksi. Olisko jollain käynyt vahinko. Ehkä @ylläpito vois avata syytä, jollei liputtaja henk.koht. halua kommentoida.

2 tykkäystä

Pitää kyllä ainakin itseni lukea kuin se paholainen pyhää kirjaa, jotta pelkästään tuossa näkisi jotain pakollista liputettavaa. Niin on vielä “kohteliasta” konditionaalia, että voiko kukaan ottaa itseensä tuosta mielipiteestä. Sehän se on, ei fakta eikä “fakta”. :wink:

2 tykkäystä

Nyt on pakko kysyä, että montako rikkihapposäiliötä suomessa on? Vai kuuluuko työhön muutakin?
Aidosti siis kiinnostaa mikä homma on kyseessä.
Edit. Laitoin tähän ketjuun, kun ei oikein ravintola-asiaa enää ollut.
Ja en osaa käyttää palstan toimintoja kun meni ensin siihen ravintolaketjuun.
Edit 2.0 eli siis @Hippa lle piti mennä tämä kysymys rikkihapposäiliöistä.

Kyllä niitä aika paljon on. Ja tuo rikkihapposäiliö oli vain esimerkki. Muita happosäiliöitä missä työskentelen on esimerkiksi fosforihapposäiliöt. Noita happoja siis käytetään mm metallien happopeitsauksessa. Eli esimerkiksi jokaiselta terästehtaalta löytyy useita eri happosäiliötä. Kirjoita googleen happo+ metalliteollisuus niin linkkejä aiheeseen löytyy.

Ja kyllä työhöni kuuluu myös muutakin kuin happosäiliöissä työskentely. Esimerkiksi ydinvoimaloiden merivesilauhduttimissa työskentelen myös.

1 tykkäys

Kuulostaa mielenkiintoiselta. Eli säiliöiden huoltoa/putsausta?

Joku aika sitten Joona Luodon siirrosta Ruotsiin krskusteltiin. Yhteydessä puhuttiin Seppälästäkin ja tietenkin seurasta Hv-71. Laitoin ketjuun, että ohitin motarilla Treen suuntaan matkalla olleen auton, jossa isot Hv:n tarrat. Viittaus oli tietenkin se, onko Luoto tai Seppälä kyseessä. Viesti liputettiin. Sanokaa nyt tyhmälle, miksi. Että oppii.

5 tykkäystä

“Todistusarvo olematon” :wink: Liittyy turhan köykäisesti itse asiaan. Näin joku on voinut ajatella ja kerännyt irtopisteet pois. No, enpä ole varma saako siitä mitään ihmeempiä bonuksia, jos ahkerasti liputtelee. Ei kai sentään.

No, itse uskon olleen niin hyvät HV-indikaatiot, että hiukan jopa innostuin miettimään kuka oli liikkeellä. Olisin antanut olla, itse en olisi tuominnut isoista ovista ulos. Jaa, no sanotaan vaan pienistä, kun ei pelikieltoa tullut. :wink:

Ihmettelin vain, kun raportoidaan Tapparalippiksen näkeminenkin. Toki eri ketjussa.

2 tykkäystä

Jutin sanoin, Eteenpäin… Ei näitä kannata jäädä murehtimaan. Ei ollut iso juttu, joskus näitä tulee kaikille. Sattuman kauppaa tuleeko lippu, eikä niistä tarvitse olla huolissaan. Lippuja mahtuu co sivustolle. Jos noita tulee jatkuvasti, niin sit ehkä se sääntöjen kertaus paikallaan.

Ei muuta kuin kovaa kirjoittamista. :+1:

2 tykkäystä

Tuskin tuosta bänniä tulee. Jokunen lippu ehkä. Viisi vuotta vanhojen viestien kaivelua. Sinänsä arvostettavaa, mutta lapsellista pippelimiekkailua.

4 tykkäystä

Kyllä tossa koko keskustelussa on aistittavissa vähättely sitä kohtaan, että joku Tapparalainen on vetäny Ilveshenkistä turpaan. Oli se sitten fani, kannattaja, urpo, su sen juur nii väliä. Tapparahenkinen kuitenkin.

Kannattaa meidänkin muistaa, että ei kaikki Tapparalaisetkaan aina fiksuja olla, vaikka ollaankin vältetty Ilvesläisyyden mielisairaus.

5 tykkäystä

Niin Oijennus taisi tuossa vain kyseenalaistaa sitä, että onko tuo henkilö edes Tappara fani vai ihan vaan känniurpo, joka voi käydä kimppuun ilman syytäkin. Niinkuin tässä tapauksessa.

Mitään väkivaltaa ei tietenkään pidä hyväksyä, oli tuo kyseinen henkilö Tapparan fani taikka ei. Enkä usko, että kirjoittajan tarkoitus olikaan vähätellä tapahtunutta.

3 tykkäystä

Onneks kohta pelataan.

16 tykkäystä

Vaikka ei ollutkaan, mielestäni silti täysin turhaa provosointia.

1 tykkäys

No ei toi ollut edes provosointia.

6 tykkäystä

Miksi tätä ”ultraamista” täytyy vetää joka asiaan, edes vitsillä.

Ultra-kannattaminen ei lähtökohtaisesti tarkoita tappeluita jäähallissa, baarissa, kadulla, tai missään. Tätä taas on esimerkiksi huligaanien toiminta.

Termit kuntoon.

7 tykkäystä