Siis arvon @peterra :Tuo kirjoitus siis ruokakauppavertailuun keskittyvässä ketjussa. Asiallisempaa varmaan kommentoida kuin heilutella lippuja.
Jos olet opiskellut siellä joskus 70- tai 80-luvulla tai aiemmin, niin silloin tuossa on jotain perääkin. Mutta nyt pidän eräänlaisena kärkevänä “populismina”, täysin tarpeettomana aiheen politisoimisena. Varsinkin kun puhutaan ruokakaupoista!
Muistan ajan, jolloin esim. Tillikassa yliopisto-opiskelijat ko. ravintelissa olivat jakautuneet omiin saleihinsa. Toisessa olivat saarislaiset (enemmistökommunistit) ja toisella puolella sinisalolaiset (vähemmistökomm.). Mutta se ei ole tätä päivää, ei siellä eikä yliopistollakaan. Montako kommunistia löydät eduskunnastakaan, joka sentään on poikkileikkaus Suomen kansasta. Taitaa olla aika kadotettu “luonnonvara”.
Ja voin vakuuttaa, ettei esim. meidän useamman tuhannen opiskelijan isolla kampuksella ole esillä vilaustakaan tuosta aatteesta. Enhän minä enää opiskele, mutta erään ko. yliopiston osan/kampuksen Alumni ry:n hallituksen jäsenenä seuraan tapahtumia vielä jollain kohtalaisella tasolla.
Kannattaa päivittää tietämys Tampereen yliopistosta. Nyt ollaan jo 2020-luvulla.
Terveisin “Tappara-tarkkailija” /Tampereen yliopisto (Hervannan kampus).
Harmittavaa, että joku nyt tarttui tähän. Ei siis syytös sinulle, kun noinhan tuota voi tulkita kuten sinä olet tehnyt. Tuo oli tarkoitettu puhtaasti sarkastiseksi heitoksi ja juontaa juurensa tuolta oikealta politiikka puolelta, jossa olen tällä foorumilla oppinut siihen, että vasemmistolaisuus on synti. En missään nimessä ajattele Tampereen yliopistosta noin kuin kirjoitin, vaikka joku varmaan noin ajatteleekin. Olen ylpeästi Tampereen yliopistosta itsekin valmistunut.
Palaute ihan aiheellinen, mutta tosiaan tarkoitus oli tehdä tuollainen sarkastinen heitto aiheesta.
Edit: kävin poistamassa tarpeettoman poliittisen huomautuksen tekstistä.
Kuinka vaikea se on mennä jakeluun että jos koet tarvetta tulla naapurin kannattajana tälle foorumille niin se Tappara kirjoitetaan isolla. Jos et tähän kykene niin älä vaivaudu kirjoittelemaan.
Ilmeisesti tarkoitat minua. Tägäämällä viesti olisi tullut varmemmin perille.
Huomasin erheeni ja yritinkin tätä laihoin tuloksin käydä muokkaamassa. Tarkoitukseni ei ollut provosoida, tämän voi esimerkiksi viestihistoriastani käydä tarkistamassa.
No eihän sinulla ihan oikeasti taida muuta tarkoitusta olla
mutta eipä siinä, jokainen ottakoot nautintonsa mistä ottaa ja ainakin täällä provoaminen aika helposti onnistuu kun jokaiseen täkyyn tartutaan kiinni. Että varmaan aika hyvä paikka provoilla (tämä palautetta kaikille muille).
Olet väärässä. Mielestäni viestihistoriani osoittaa varsin selvästi että olen pääsääntöisesti pyrkinyt asiallisesti keskustelemaan täälä oli aihe sitten mikä tahansa.
Eilen aiemmin oli puhetta tuosta kuinka Osasto ei suostu kirjoittamaan Tapparaa isolla alkukirjaimella ja hiljan sen jälkeen nähtiin minulta tuo kirjoitusvirhe niin moni varmasti laski 1+1 ja koki minun provosoivan sillä tahallaan muita käyttäjiä. Näin asia ei kuitenkaan ole ja tässä ketjussa halusinkin sen heti tuoda ilmi ja koen että minulla on ihan riittävät näytöt siitä.
Yhden jäähyn olen kärsinyt provoista, mutta sekään ei kohdistunut Tapparaan tai Tapparan-kannattajiin
Mielestäni muutamat Ilves-leirin kannattajat ovat osoittaneet kunnioittavan palstan sääntöjä.
Jotkut säännöt vain ovat pyhempiä kuin toiset. @TRE1931 on asiallinen ja toivottu vieras käsittämättömästä seuravalinnastaan huolimatta.
Ajat ovat todellakin paljon muuttuneet ja onhan tuo yliopistokin. Muinainen TTKK:kin on Tampereen yliopisto, Hervannan kampus. Ajattelin vaan sitäkin, ettei nyt anneta vanhaa vääristynyttä kuvaa oppilaitoksesta, jos vaikka joku “Kontiolan veljenpoika Pohjanmaalta” ajattelis lähteä opiskelemaan tuotantotaloutta Hervannan kampukselle Jukka Peltolan jalanjäljille ja sitten pelästyykin näitä vanhoja kauhukuvia. Tosiaan, Kalevantiellä oli ensin se Yhteiskunnallinen korkeakoulu, josta kaikki yliopistomeininki täällä alkoi. Se oli sitä aikaa, jolloin maailmakin näytti aika erilaiselta.
Jos olis aikaa ja kuulijoita, niin olispa minulla paljon kerrottavaa asian ympäriltä. Aikoinaan kun ei aina voinut valita soluasunnossa kämppäkaveria, niin vajaan pari vuotta olin sellaisessa yhteiskuntatieteiden opiskelijoiden ympäröimässä yhteisössä, jossa todella tunnustettiin väriä. Oppia tuli paljon, mutta oli se aikamoista nuorallakävelyä. Vois sanoa, että piti oppia diplomaattiseksi.
[quote=“Hakkuri, post:5438, topic:21260, full:true”]
Jos olis aikaa ja kuulijoita, niin olispa minulla paljon kerrottavaa asian ympäriltä. [/quote]
Siitä on kyllä kauan. Ysärillä kun opiskelin niin tunsin käytännössä koko Tamyn edustajiston, hallituksen ja sihteerit. Piirit oli pienet ja marssin ihan sujuvasti tuttuja tapaamaan yo-talon toimistokerrokseen. Kukaan noista ei ollut enää mitenkään poliittisesti valittuja. Kaveri pääsi kulttuurisihteeriksi, kun Alivaltiosihteeri suositteli.
Nyt kohta tuo Venäjän hyökkäys Ukrainaan rönsyilee entistä enemmän: Ehkä näitä jonkun ketjun sisältöehdotelmia ja pohdintaa vois laittaa mieluummin johonkin palauteketjuun. Joko kanssakeskustelijoille tai ylläpidolle.
Ajattelin vaan, että jos näistä vielä aletaan keskustelemaan vilkkaasti siinä kohdeketjussa, niin siitä vasta rönsyily lisääntyy.
Tuossa Ukraina- ketjussa on toisaalta juuri nyt tilanne “tyyntä myrskyn edellä”. Odotellaan USAn uutta presidenttiä ja sitä suurta muutosta tilanteessa. Tästä johtuen tulee hiukan sitä vilkuilua reunamille. Odottavan aika on pitkä ja sivuraide saattaa kutsua?
Tähän on joidenkin vaikea sanoa yhtään mitään tai yleensäkään reagoida omassa tekstissään mitenkään, kun ei edes näe mitä ketjuja siellä on menossa. Siis siellä politiikan puolella.
Vaikuttaa siltä kun minun ihan asiallisia viestejä liputellaan täällä asian suhteen, että ylläpitokin on aivan pihalla näistä joistain poliittisista asioista…ymmärrän toki sen, että aikaa ei ole kaikkea asiota selvitellä. Joten mennään eteenpäin. Minulla on aikaa…moderaattoreilla ei.
Ohoh, onko tapahtunut jokin “eskalaatio”. Taisin olla muutaman tunnin muissa kuvioissa ja täällä on sitten ihan liputeltu? En tunne nyt tätä käännettä lainkaan.
ProTappara
(”Joskus kannattaisi olla hiljaa.”)
5448
Hassua, just mietin, että erikoista, että jollekin annetaan näin valtavasti siimaa levittää yksipuolista poliittista agendaa kuin sinulle.
Suoraan sanottuna minusta tuosta ei-julkisesta politiikkapuolesta, on tullut melkomoinen persuhautomo. Tämä lie myös moderaattorien tahto tai ei ainakaan tunnu kovasti osaa moderaattoreista varsinaisesti haittaavan.
Jossain määrin melkein tuli myös tästä julkisesta puolesta. Kiitos vain ja ainoastaan @ljpp joka hoksasi homman.
Perustelut: Jos politiikka-puolella sanoo yhtään tiukemmin oikeistopopulistista narratiivia vastaan (esim. että tiede on hyvä, journalismi tai demokratia on hyvä) tai että henkisesti tai fyysisesti väkivaltaiset oikeistopoliitikot ovat perseestä, saattaa tulla useamman viikon bänni.
Tämä samalla palstalla, missä eurooppalaisesti (ei venäläisesti) katsottuna normaalit kansalaisjärjestöt on lähtökohtaisesti luontevaa luokitella äärijärjestöiksi. Tätä en näe missään muussa verkkoyhteisössä kuin täällä.
Eli paradoksaalisesti olen ehkä @Mr.Peter kanssa jopa samaa mieltä: Politiikkapuolelle olis kiva saada modet tai modetiimi, joka ei olisi tarkoituksella tai tarkoituksemattomasti ihan sokea itselle epämieluisasta yhteiskunnallisesta keskustelusta.
Semminkin, kun tuo Tapparan logo killuu tuolla yläkulmassa.
No kun minä olen huomannut sen, että sinä ja jotkut muutkin vasemmistoon kallistunet ovat täysin pihalla tästä meidän ulkopolitiikasta ja heittelevät näitä persu sitä ja tätä juttuja. Mikä teidän juttunne on? Diggailetteko te jotain täysin venäjän pussiin pelaavia Li Andessoneja, Tarja Halosta, Paavo Lipposta ja Kimmo Kiljusia…Oikeasti…siis ihan aikusiten oikeasti?