Pelaisko joukkue naapurin mummon edessä paremmin?
Ylämummo maskiin.
Aivan älyttömän typerä ja valehteleva kommentti. Mää antaisin sakkoo.
Muistakaapa kaikki tämä John F. Kennedyn lausahdus, joka pätee myös Tapparan kannattamiseen:
“Emme tee näitä ja muita asioita, koska ne ovat helppoja, vaan koska ne ovat vaikeita.”
Ai että, täällähän takit suhisee niin kuin Ilveksen foorumilla. Tietäjiä löytyy nykyään jokaisesta ketjusta, kun nyt päästää kertomaan niitä omia profetioita kuukausien tai jopa vuosien takaa!
Miksi olet foorumilla, jos ei kiinnosta toisten mielipiteet/arviot ja keskustelut? Eikös se ole keskustelupalstan idea?
Tai sitten luet noita vanhempia kirjoituksia, kun meni vielä joukkueella paremmin.
Ehkä se on ihmismieli vähän sellainen että on helpompi porukalla iloita kun olla allapäin. Kritiikki ja ärräpää kun lentää, niin siinä helposti vedetään mutkia suoraksi ja pahoitetaan mieliä. Siinä sitä sitten punnitaan omia sietokykyjä ja jaksuvaroja. Hiukan tosiaan tässä on usko koetuksella ja jotain muutosta tarvittaisiin. Pelkällä läyhäämisellä ei tietty mitään saa, mutta siihen sitä itsekin välillä ■■■■■■■■■■■■ sortuu. Voimia kaikille näinä aikoina
Kyllä siellä mun mielestä ihan positiivistakin pilkahtelee keskusteluissa, mutta kyllähän alisuorittaminen näkyy palstallakin jutuissa. Mut paljon siellä on ihan hyvääkin ajatusta ja ehdotusta. Eihän ne foorumi ideat koskaan realisoidu, ainakaan ne villeimmät mut kiva niitäkin on lukea.
Täälläkin on niin paljon käyttäjiä, että siihen nähden ihan hyvä ilmapiiri. Pari käyttäjää jos vaimentas vaikka määräajaksi, niin poistuisi paljon negaakin silmiltä.
Ehkä @Saminewb siinä olisi ratkaisu?
Ihan normaalia että joidenkin tyyli kirjoittaa saa punaisia pisteitä silmiin, mut ne onn tosiaan poistettavissa.
Palsta suorittaa joukkueen mukana - se on kyllä ihan totta.
Välillä puskee itselle sellainen inhorealismi pintaan.
Koko ajan on ollut selvää, että vuodesta toiseen, loputtomasti, ei voida voittaa mestaruuksia. Joskus meidän lentokeli sakkaa, käykö nyt näin, aika näyttää?
Nykytilanne harmittaa varmasti kaikkia kovasti. Olisi kuitenkin hyvä ettei joka ketjuun, päivästä toiseen, kaadeta jargonia että kaikki on perodiksesta.
Kannattamiseen kuuluu ylä - ja alamäet. Niin kauan kun on pelejä jäljellä, on mahdollisuus onnistua, niin nytkin.
Hyvät ja positiiviset viestit kerää tykkäyksiä, mutta harvoin niihin joukolla vastataan. Silloin “keskustelu pysähtyy”. Tätä voi toki yrittää ruokkimalla komppaamalla hyviä nostoja, ja kehua lisää. Tuleeko esim sinun tehtyä tätä?
Negatiiviseen taas tulee se vastavoima, ja soppa on valmis. Ja näkyvyyttä tulee.
Itse olen ainakin pyrkinyt nostamaan aina onnistujien pelaajaketjuja ylös, mutta ei niihin kunnon keskustelua tule.
Välillä menee vati nurin itselläkin, täytyy myöntää. Enemmän koitan rakentaa kuin rikkoa, ainakin omasta mielestä?
Siinä olet oikeassa, että negatiivista palautetta tulee ketjuihin helposti. Positiivistä palautetta vähemmän. Koitan omalla kohdalla korjata tilannetta lisäämällä positiivisia kommentteja, kun niihin on aihetta.
Joo eikä ollut tarkoitus kritisoidakaan sinua, vaan mietin samaa mistä tämä johtuu. Muuta en keksinyt syyksi.
Tämä nyt ei varsinaisesti ole palaute kenellekään yksittäiselle ihmiselle, mutta ehkä tällainen yleinen huomautus yhteisössä laajemmin.
Tämähän tiedetään, että ongelmat kaukalossa yleensä eskaloivat yhteenottoja myös faneissa. Näin on ollut aina ja jossakin määrin se kuuluu tähän leikkiin. Nyt on jo useamman viikon hieman ärsyttänyt, että meillä nämä samat teemat kulkevat keskustelusta ja ketjusta toiseen.
Joku viisas sanoi joskus jotakin tällaista ihmisen kasvusta: nuori aikuisuus saavutetaan, kun muiden syyttely korvautuu itsensä syyttämisellä. Keski-ikä ja aikuisuus saavutetaan, kun harmittaa, ettei enää tiedä ketä pitäisi syyttää tai kuka on syyllinen mihinkin. Iän tuoma viisas aikuisuus saavutetaan, kun ei enää syytetä ketään - ei itseä eikä muita.
Tapparan piirissä meno on täällä foorumilla ollut jo pitkään sellaista, että vuorotellen käydään syylliset läpi: Metsola, joukkue, Grönborg, joukkueen apuvalmentajat, yksittäiset pelaajat. Ei se syyttely sitten kuitenkaan lopulta auta yhtään mitään: haaste täytyy yhdessä kohdata ja yhteisesti ratkaista.
Minua ainakin lohduttaa itseäni paljon se, että Tappara on antanut niin paljon käsittämätöntä menestystä viimeisen 13 vuoden aikana, että minä koen lähinnä kiitollisuutta itse. Kiitollisuutta siitä, kuinka paljon hyvää meillä on saatu aikaiseksi. Olisi hyvä muistaa sitä kiitollisuutta silloinkin, kun on oikeasti vaikeaa.
Täysin samaa mieltä. Sormella osoittelu vain yleistyy näin heikkona hetkenä ja hyvät asiat unohtuu.
Muistetaan kuitenkin jonkun vuoden takaa
Ketään ei jätetä yksin
Seura on menestynyt vuosia eikä seuraa suoraan ja nimenomaan juuri ole kritisoitu ymmärrettävästi ja oikein. Joukkue on menestynyt kuten on menestynyt - sitä on etupäässä ihmetelty. Joukkueen oletetusti kaikkein kallispalkkaisimpia, vastuutakin kiertäviä (johtohenkilöitä), on kritisoitu - paljonkin ja ilmeisen oikeutetusti suhteessa tulosvastuuseen? Taustahenkilöistä on puhuttu epämääräisesti, koska heitä koskeva on esillä hyvin epäsuorasti. Vai ymmärsinkö jotakin väärin?
@Polvitaklaaja onko nyt ihan asiallista nimittelyä? Hei kunnioitetaan nyt pelaajia, vaikka ei ihan suoriudukaan työstään hyvin.
Pahoittelen, auto correct ei aina osu
En usko autocorrectiin. Kempe ei ainakaan mun Samsungissa korjaa täikammaksi, ei vaikka kuinka yrittää, kempe, niin kempe siitä tuli nytkin. Ja ennen send- nappia ainakin mulla on tapana tsekata mitä suoltamassani lukee, koska tää luuri ja nää sormet ei aina pelaa yhteen. Ollaan asiallisia ja tarkkoja.
Yksi asia kuitenkin on tässäkin eräänlaisena hopeareunuksena kauden kurimuksessa: täältä foorumilta löytyy tällä hetkellä ehkä eniten tahatonta komiikkaa suhteessa koko tähän historiaan.
On hauska seurata, miten valmentajien sanomisia, eleitä ja tekemisiä seurataan todellakin sillä täikammalla. Valmentajan työn paras puoli on se, että vaikealla hetkellä on aivan sama, miten toimit, niin jonkun mielestä toimit väärin. Minua se vähän naurattaa
Esimerkki tahattomasta komiikasta:
Kun Savinainen vielä pelasi ykkösketjussa Tanuksen ja Mattilan kanssa, niin minä mukaan lukien vaativat yli kuukauden sitä, että tuo ketju hajotetaan. Kun valmennus lopulta sitten teki sen, niin peli meni entistä huonommaksi. Jos valmennus reagoi, niin se reagointi on aina huonossa hetkessä väärä, ja jos puolestaan ei reagoida, sekin on väärin