Palautetta kanssakeskustelijoille, 2. erä

En tägää ketään, lukekoon tai ohittakoon kuka haluaa.

Mutta, asiaan. Kärppien kausi loppui tänään Kärppäveskari Claran munaukseen tehdä maali, siinä kiteytyi aikalailla koko Kärppien kausi, yritetään niin maan perhanasti jotain hienoa mutta lopputulos menee kun jessellä pääsiäinen. No tuon maalin jälkeen muutama voimasana ilmoille ja pelit pois. Kappas jääkaapissa oli kylmä olut, saunankin olin laittanut päälle jo viimeisen erätauon aikana. Eli saunaan. Siellä ei enää sitten niin kovasti harmittanutkaan, aloin miettimään että ihan aikuisten oikeesti, onhan tuo Kärppien kausi ollut aika puuhastelua jo monta vuotta. Josko nyt tajuttaisi jo siellä toimistollakin tehdä muutoksia kun miljoonilla kasattu jengi ottaa kakkoseen jo toista vuotta peräkkäin.

No miten tämä kaikki liittyy teihin, Tappara on voittanut kolme peräkkäistä mestaruutta ja siinä samalla CHL:nkin. Kuluva kausi on ollut ensimmäinen vaikea kausi Tapparalla sitten mies muistiin. En tiiä kumpi on ollu raskaampaa olla Kärppäfanina vieraalla foorumilla vai lukea jokaisen hävityn pelin jälkeen oli sen ja sen pelaajan syytä. Juma*auta ootte voittanu viimeseen 3 vuiden aikana kaiken mahdollisen ja mahdottoman, niin ei teillä silti asiat niin huonosti oo, vaikka tällä kaudella ei tuliskaan sitä kirkkainta kaulaan.

Kiitos ja anteeksi, olen puhunut.

84 tykkäystä

Hieno viesti, varsinkin kun kannattamasi seura on viimeisen kymmenen vuoden ajalla ollut se toiseksi menestynein.

Lainaamani kohta on mielestäni oleellisin tässä jutussa. Töissäni kuulin joskus muinoin, että miesmuisti on kolme vuotta, ja muistan sille ainakin sisäisesti naureskelleeni, että tokkopa noin lyhyt. Vuosien kuluttua olen päätynyt siihen, että se todellakin on.

Itse aloitin jääkiekon ja Tapparan seuraamisen 80-luvun alkuvuosina, ja kannattamiseni alkoi syventyä kunnolla muutettuani Tampereelle 1995. Erityisesti muistan 90-luvun lopun synkät ajat, ja voi sitä riemua, kun finaalipeleissä olikin lopulta taas joukkue, jota aidosti kannattaa, ja vuoden 2003 mestaruus oli siinä kruununa. Noh korpivaellushan siitä Tapparalle taas seurasi, mutta siitäkin alhosta seura nousi pinnalle, tällä kertaa aidosti jopa pysyäkseen siellä.

Vaikka nyt asiat ovatkin tapparalaisittain huonosti, niin kaikkien Tappara-kannattajien olisi hyvä vilkaista hieman historiaa, ja ehkä kenties miettiä siihen omaan kannattamiseensa perspektiiviä; jos käy tuolla tavalla jälleen, niin jatkanko minä kannattamista, vai luovutanko? Menestyksestä kannattajankin näkökulmasta on tosi raskasta luopua, mutta oikeasti se ei ole mitään luopumista. Siellä on yhä historissa Mikko Westerberg, Kalevi Numminen, Pekka Marjamäki, Timo Jutila, jne, menestymisen kulttuuri, työnteon kulttuuri, kaikki tapparalainen. Sitä ette voi menettää, siitä ei tarvitse luopua.

28 tykkäystä

Noinhan se kutakuinkin menee, ja itsekin olen kuullut tuon miesmuistin olevan sen 3 vuotta sillä se sopikin mun mielestä tohon mun esimerkkiin. Itse aloin seuraamaan Kärppiä ihan sattumalta joskus vuosituhannen vaihteessa kun Kärpät pelasi Hockey Night pelissä Ilvestä vastaan, slloin Harri Aho pelasi pakkina ja maalivahtina oli Ilveksen nykyinen mv-valmentaja. Tuolloin asuttiin Mikkelissä joten olin aina kaveripiireissä se outolintu koska Kärpät oli mulle se juttu. Vuosi sitten muutettiin perheen kanssa Kuopioon, nyt kaikki ympärillä olevat on suurimmaksi osaksi KalPa faneja, tuossa yksi päivä tuli puheeksi KalPan menestys viime kausina vs Kärppien menestys.

Minulta sitten kysyttiin, että eikö kannattaisi vaihtaa KalPan kannatajaksi, nyt kun asunkin vielä Kuopiossa. Vastasin, että Kärppien kannatusta en tule vaihtamaan mihinkään vaikka pelattaisiin suomi-sarjaa. Ja mitä tulee tuohon menestymiseen, niin en Kuopiossa vielä ihan hirveästi henkseleitä tuolla saralla paukuttelisi, hienoa kevättä toki pelaavat taas tänäkin vuonna ja toivon, että menevät pitkälle.

Silti Kärpät nyt ja aina.

7 tykkäystä

Hyvä isänmaata ei myydä, eikä ruveta seurapiirihuor…siis seurakurtisaaniksi.

1 tykkäys

Juuri näin, tämä mentaliteetti on itselläni Tapparankin kohdalla ja niin sen pitää olla ihan kaikilla. Tämä seura nyt on kuitenkin niin paljon muutakin kuin miesten edustusjoukkueen yhden kauden suoritus, lisättäköön että on sitä menestystäkin tässä meille aika reippaasti suotu (kuten myös Kärpille).

13 tykkäystä

Olisiko peräti niin, että jotkut kannattavat seuraa kun toisille on tärkeintä kunkin vuoden joukkue :thinking:

1 tykkäys

Ja kuitenkin lopulta kyse on tunteista. Tappion hetkellä perutaan kausarit, lopetetaan kannattaminen kun se ei anna enää mitään ja pelejä ei enää katsota. Voiton hetkellä kaikki on parasta ja se joukkueen suurinkin sylkykuppi ihan ok. Aina tulee uusi kausi, uusi joukkue ja yleensä aina se kuitenkin lopulta kiinnostaa.

3 tykkäystä

Juuri näin, joskus avasin täällä taustoja että miten oo tänne teidän Tapparafanien iloksi tai suruksi (jätetään tässä kohtaa vastuu kanssa keskustelijoille :joy:) päätynyt

Mutta, siis ite oon kyllä poikkeuksellisen paljon seurannut myös Tapparaa tässä vuosien varrella, syy lienee siinä, että Kärpät on saanu välillä huolella Tapparalta nenuliin ja joskus ollu sitten taas teidän vuoro. Tällä kaudella tullut seurattua varmaan enemmän Tapparan pelejä, kun omien (Kärpät) koska ei vaan kestänyt jänne sitä Mäntymaata ja olematonta pelitapaa.

Toivotaan, että molemmat saisi kilpailukykyisen rosterin ja pelitavat kuntoon ensi kaudella, jos vaikka pelattaisiin pitkästä aikaa finaaleita yhdessä. TOKI teillä on vielä kausi kesken ja mahdollisuudet mennä mihin asti tahansa :thinking:

6 tykkäystä

@Tapparaforever jos puhutaan sarjoista/leffoista, niin ethän sää voi ikinä spoilata ohjelmia ketjussa, missä suositellaan toisille niitä.

Sivustolla on olemassa myös spoiler toiminto mikä sumentaa tekstin niiltä, ketkä ei halua tietää mitään yksityiskohtia.

6 tykkäystä

Got it! Ei tuo ollutkaan liveseuranta.

2 tykkäystä

Olisko nyt niin, että Tapparassa pitää antaa potkut kaikille. Hallituksesta huoltajiin ja pelaajiin. Myös tänne tulossa oleville annetaan jo valmiiks potkut.

Sen jälkeen odotetaan ilmestystä josta sikiää johtaja. Se puhdas ja synneistä vapaa oleva hahmo kasaa uuden organisaation joka kasaa uuden joukkueen.

5 tykkäystä

Ethän nyt tarkoita Paavo Väyrystä?:scream:

13 tykkäystä

Kyllä näin on. Sit vielä velat maksetaan pois ja kassan rahat jaetaan omistajille. Liigalle haistatetaan huilut ja lyödään toimiston ovi lukkoon.

Sehän olisi siis Messias, jota tarvitaan.

Jos noita vaatimuksia tarkastellaan pelin kautta, niin uskon, että myös Petteri Sihvonen tunnistaa itsensä tuosta.

1 tykkäys

Lopputulos hyvä ja informatiivinen. Alku oli hankalaa, olis voinu heti informoida kaveria, kun kerran säännöt näyttää olevan hyvin hallussa. Ehkä sen kuitenkin arvasi, minkä takia Oivan iästä kyseltiin.

8 tykkäystä

Kyllä painaa @inz tyylikkäästi joukkueiden kokoonpanot ketjuihin.
Lakkia päästä. :billed_cap:

16 tykkäystä

Tuli kyllä nyt pahasti revettyä. Kunnon palstaveljeyttä. Tässä kolmen eri perätysten kirjoitetun vuoropuheluviestin 2 ensimmäistä sanaa

Kemian määrä on mittaamaton

6 tykkäystä

Pyydän tässä yhteisesti anteeksi kaikilta, jotka olisivat tänään halunneet kausariani lainaksi. Tällä kertaa elämä heitti kunnon kaaosta tähän iltapäivään niin, etten ehtinyt tätä asiaa hoitaa ollenkaan. Ei ollut tarkoitus, eikä tule toistumaan.

4 tykkäystä

Mikä helv..ti siinä on, että tällä palstalla on jotkut muka oikeutetumpia sanomisiin kuin toiset. Olen aikaisemminkin kirjoittanut tänne, että meillä jokaisella on oikeus kertoa oma mielipide, oli se sitten vaikka hyvää sanottavaa pelistä tai sitten ei niin hyvää. Saat olla yltiöpositiivinen, mutta saat myös olla olematta. Sellainen lause toistuu yllättävän monesti, kuin: Onpa raskasta luettavaa tämän palstan kirjoitukset. En ala selittelemään sen ihmeellisempiä esimerkkejä, jokainen kyllä tietää, jopa kaikkein luottavaisimmatkin, että pelit ei menneet runkosarjassa hyvin ja miksi ihmiset eivät saisi omaa tuntemustaan tänne purkaa sanoin? Jos on liian raskasta lukee negatiivista mielipidetulvaa pelitapahtumista, niin älä hyvä ihminen tule lukemaan niitä. Niin yksinkertaista se on. Olen myös senkin aikaisemminkin sanonut, että kaikki täällä varmasti toivovat Tapparan menestystä. Nekin joilla usko hiipunut, epätoivo iskenyt, jotka ovat olleet totaalisen tuskastuneita ku peli ei suju ja silti he kannattavat Tapparaa ja hei: Saavat sen mielipiteensä täällä ilmaista.

7 tykkäystä