Palautetta kanssakeskustelijoille, 2. erä

@Zanahoria @Noma @Kuutti @Foss ja muut data-analytiikan ystävät.

Äärimmäisen laadukasta ja antoisaa keskustelua em. topicin alla.
Hyvä esimerkki siitä, kuinka kannattaa itse olla hiljaa ja antaa viisaiden puhua :flexed_biceps::folded_hands:

1 tykkäys

Tietokonemaailmassa on hävinnyt battlen, skaban, debatin, ja mitä näitä nyt oli, aina kun laittaa raapustuksensa perään tuon yhden irviön.

4 tykkäystä

Unohdit shufflen, tuon eksoottisen suomenkielisen sanan jonka olemassaolosta et tiennyt ennen Areenalla käyntiä.

Sitähän jääkiekon katsojat Areenalla yritetään laittaa pelaamaan ja täten sitouttaa enemmän applikaation käyttäjiksi.

Sanovat että se on niin helppoa, senkus lataat xyz sovelluksen, kirjaudut sidään ja katsot zyx firmojen mainokset ja osallistut kisaan jossa voit esimerkiksi voittaa Äitien valmistamaa sufflea.

Mitä, etkö voittanutkaan pitsapalkintoa. No ei hätää, uusi kilpailu on nurkan eiku klikkauksen takana.

Mutta hei, minä haluan katsoa jääkiekkoa.

Kyllä meitä kuluttajia on niin helppoa viedä.

5 tykkäystä

Hymiöt on tarpeettomia, mutta sivuajatuksena nousee, että onko [kova] debatti oikeasti tarpeellista? Mihin se johtaa? En tiedä, kuinka moni on valmis muuttamaan mielipiteensä. Sen esittäminen on kyllä hauskaa ja tärkeää, mutta ei siitä halua luopua, koska se on useimmiten kiinteä osa itseä. Oma mielipide on tärkein ja oikein, koska itse uskoo siihen.

Tästä syystä meillä on saman teeman näennäisdebattilooppeja, joissa on pakottava tarve sanoa se sama vanha ummehtunut ja päässä pään kokoiseksi paisunut mielipide.

7 tykkäystä

Kyllä fiksu ihminen on valmis muuttamaan näkemyksiään jos tosiasiat ei niitä puolla ja joku perustellen esittää niitä tosiasioita.

Eri kysymys sitten on tapahtuuko tätä lätkäpalstalla…

Täytyy olla erikoistason tyhmä jos haluaa olla tahallaan väärässä.

7 tykkäystä

Fiksu ihminen ei etsi vastapuolen argumentista virheitä vaan totuutta. Ikävä kyllä nykyajan debateissa asia on juuri toisinpäin.

7 tykkäystä

En käynyt palautteessani debatoimaan lainatun kanssa. Kunhan olen hieman allerginen tuolle hymiölle. Ex-kollega ei saanut kenellekään millään viestimellä lähetettyä mitään, etteikö tuo irvinaama ollut mukana.

Ja hänen viesti irvinaamalla oli ”kai te tiedätte, että minä tiedän ja vaikka ette tietäisikään, viestinpä tässä, että minä kyllä tiedän”.

Jos se muuten ei tule esille, ei tule kyllä irviölläkään.

1 tykkäys

No jaa, esim. loogiset päättelyvirheet voi olla syynä, ettei sitä totuutta viestissä ole ja silloin ne loogiset päättelyvirheet pitää löytää.

1 tykkäys

Alkuperäisessä viestissä väitettiin että, en ole..”määrittämässä naurettavuuden kriteereitä tällä palstalla.” Tämä on totta.. en olekkaan. Kyse on mielipiteestä. Siihen minulla, kuten varmasti on käynyt ilmi on oikeus.

Halusin vain tässä ilmaista että, täällä puolella ei lähdettäisi tähän Ilves kannattajien tekosyiden keksimiseen mukaan.

Poistoon. Ei ole seuran arvojen mukainen aloitus.

*Mode-edit. Oikeaan ketjuun.

11 tykkäystä

Miten niin ei ole..

Eettisyys toiminnan lähtökohtana

Vastuullista toimintaa harjoittava Tappara toimii kestävällä tavalla ja huomioi sidosryhmien edut ja odotukset, tarjoten samalla huippu-urheiluelämyksiä. Eettisten periaatteiden avulla meidän on helpompi varmistaa, että kaikki osapuolet ovat sitoutuneita samoihin toimintaperiaatteisiin. Tapparan tavoitteena on olla mahdollisimman luotettava kumppani. Toimiessamme eri sidosryhmien kanssa meidän kaikkien tulee toimia rehellisesti ja läpinäkyvästi.

Rehellisyys on Tapparan arvoissa.. keskustelun kieltäminen on juurikin päinvastainen arvo. Läpinäkyvyys kestää rehellisen keskustelun ja juuri keskustelu osoittaa otsikon todeksi tai vääräksi.

Henkilökunta käsitteli kyseisen ketjun ja totesi omalta osaltaan, ettei ketjulle ole tarvetta ja sillä voi olla huononlaisia seurauksia keskustelun laadulle.

Itse uskon, että tuo harkinta on tehty henkilökunnan toimesta vakaasti harkiten ja pitkän kokemuksen saattelemana. Nyt kun ketju on lukossa, niin keskustelu aiheesta voidaan lopettaa täällä ja siinä ketjussa.

Eteenpäin.

1 tykkäys

Olen erimieltä. Eteenpäin.

2 tykkäystä

Mä vähän karsastan keskustelukulttuuria, missä se oma mandaatti koetaan niin vahvaksi, että kerrotaan

a) mitä toisen PITÄISI tehdä
b) kuinka sitten sen jälkeen (toivottavasti) viimein tullaan järkiinsä.

Sulla on @Riekkis täysi oikeus ajatella ja tuoda julki mielipiteesi, mutta joko tahallaan tai vahingossa teet ikäänkuin selväksi, kuinka monitahoisesti itse olet ajatellut ja kuinka oikeassa olet.

Aihe keskustelulle on sensitiivinen, mutta toivon että missään topicissa ei jaettaisi omasta mielestään vääräuskoisille kotiläksyjä. Myös se oma datavarasto saattaa olla yhtä korruptoitunut kuin toisen ja mielipiteet ihan yhtä epäloogisia/ puolueellisia kuin toisen. Siksi ”opettaminen” on turhaa.

21 tykkäystä

Hienosti otit minun viestini tähän kun se oli vain käännettynä takaisin tuo mihin vastasin.

Olen toki pohtinut asioita ja tässäkin kohtaa oikeassa. Että kiitos vaan.

1 tykkäys

Olet siinä täysin oikeassa, ettei sävy juurikaan poikennut siitä viestistä, johon vastasit. Et ollut/ole todellakaan ainoa, joka syyllistyy tähän, mistä @Vekki-Keke sanoo. Itse tykkäsin kommentista sen vuoksi, että herkästi varmaan jokainen joskus tuohon syyllistyy.

Vastaan nyt vielä kerran kun keskustelu tänne siirtyi.
Tuo lapsellinen tapasi reflektoida asiat kanssakeskustelijaan ja tomakka todistuksesi, että olet pohdiskellut asioita ja siten päättänyt olevasi oikeassa, paljastaa kuinka vähillä legoilla olet elämän legolinnaa kasaamassa.
Ei siinä, toivotan onnea urakkaan ja hyvää jatkoa.

11 tykkäystä

Kevätaurinko lämmittää ja parhaat pelit vasta edessä ja täällä väännetään ties mistä asioista. Annetaan hei olla ja naatiskellaan, jos vaikka saatais tulettaa siellä huhti-toukokuun vaihteen tienoilla! :tappara:

2 tykkäystä

Niin siis kuten Peterra sanoi minä käänsin sinun viestin koskemaan sinua, jonka minulle laitoit.

Alle samallalailla vastaus:

Tuo sinun lapsenomainen tapasi reflektoida asiat kanssa keskustelijaan todistaa vain sen että olet kyllä pohdiskellut asiaa mutta et ymmärrä asiasta mitään. Paljastat kuinka vähillä legopalikoilla olet legolinnaasi rakentanut ja varmaan vielä piraatti malleilla jonkatakia ymmärrystä ei ole kertynyt.

1 tykkäys

@bastardo ja @Riekkis leikkivät leegoillansa pari viikkoa. Oliko muita halukkaita?

@henkilökunta

9 tykkäystä