Niistä ei ole mitään haittaa. Jos ei kiinnosta ketään, niin ketju vajoaa nopeasti.
Uudet käyttäjät jotka tulevat ns. huhulla sisään ovat kyllä jännä kevään merkki.
Niistä ei ole mitään haittaa. Jos ei kiinnosta ketään, niin ketju vajoaa nopeasti.
Uudet käyttäjät jotka tulevat ns. huhulla sisään ovat kyllä jännä kevään merkki.
Tämä on yksi peruskysymyksistä. Kritisointi on fanien perusoikeus, mutta Heljangon ympärillä pyörivä sirkus on äärimmäisen laiska ja seuraa heikosti peliä. Jotenkin itse koen tuon keskustelun niin, että tuo on vähän sellainen “mitäs minä sanoin” -keskustelu. Jossakin vaiheessa Heljangosta syntyi jonkinlainen näennäinen konsensus palstalla, että oikeasti ei ole nyt kovin hyvä veskari. Moni oli jo menettänyt toivonsa.
Heljanko on elävä todiste, kuinka hitaasti ihmisen mielikuva muuttuu ja kuinka voimakkaasti vanhaa mielikuvaa pidetään yllä. Ei tuohon helppoa vastausta ole, mutta kannattaa kuitenkin seurata vaimeita merkkejä. Moni aiemmin voimakkaasti Heljankoa kritisoinut on pikku hiljaa siirtänyt kamojaan faniklubin puolelle. Nämä vaimeat merkit kertovat siitä, että salaa se mielikuva alkaa kuitenkin muuttua. Sinänsä koko keskusteluhan ei rajaudu Heljankoon vaan on keskustelupalstan perusongelma.
Meillä on täällä kuin politiikassa konsanaan jokaisella pelaajalla hallitus (muuallakin kuin kotona) ja sitten on oppositio. Yllättävän heikkoa ja vaimeaa on liikkuminen eri puolueiden välillä, vaikka sille sinänsä olisi katetta.
Mielestäni näistä voisi alkaa jakamaan banaania. Varsinkin, kun on tiettyjä nimimerkkejä, jolla ei ole mitään muuta annettavaa koko palstalla.
Ei kannata lähteä noihin provoihin. Mää liputin ainaki sen edeltäneen viestin, eikä hävetä yhtään myöntää. Aivan turhaa provoamista ja vastustajan typerää aliarvioimista.
Pahoittelut spoilaamisista. Taisi jäähy olla ansaittu. En ihan tajunnut, että kuinka ärsyttävää tuo voi olla, mutta kun tarkemmin asiaa pohdin, niin olisihan se, jos jollain ei ole vielä pelistä näkynyt kohtaa ruudulta, josta tulee jo kommentti palstalle. Pyydän anteeksi näiltä.
Tuon viimeisen ”Huh huh” -kommentin ajattelin olevan sen verran neutraali, että siitä ei vielä tapahtumia pystyisi päätellä eli ei tulisi spoilausta, mutta tarkemmin ajatellen voihan siitäkin jonkin kuvan saada, että ehkä vastustajalla maali lähellä tms. Pitää jatkossa kommentoida pelissä välittömästi tapahtuneita asioita reilusti pidemmällä viiveellä ja jätän nyt kommentoinnin noista tämän loppukauden otteluseurannoista pois omalta osaltani.
Tästä Heljangon haukkumisesta olen samaa mieltä, että siinä pitäisi olla jotain rajaa. Hyvin on pelannut kokonaisuutena. Toisaalta kuitenkin, jos esimerkiksi ketjussa, jonka aihe on ”Tapparan maalivahtipeluutus 2020-21” ei saa keskustella Tapparan maalivahtipeluutuksesta 2020-21 edes asiallisella sävyllä muiden vaihtoehtojen osalta kuin Heljangon (esim. pelikuorman pienentämisen näkökulmasta) ilman, että tulee jotain tällaisia kommentteja, niin ihmettelen:
Ehkä ketjun nimeksi pitäisi silloin muuttaa ”Mielipide: Heljanko pelatkoon kaikki loput pelit Tapparan maalissa 2020-21” ja se pitäisi olla enemmän mielipideketju. Se, että Heljanko pelaa kaikki loput pelit maalissa kyetessään, on yksi ratkaisu ja voi olla paraskin, mutta voi olla olemassa muitakin ratkaisuja. Ne aiheettomat kommentit Heljangosta ovat sitten oma asiansa ja ne voisi jokainen lopettaa. Omalta osaltani en koe niihin syyllistyneeni, vaan pikemminkin olen positiivisia kommentteja antanut Heljangosta (ikinä en ole paskaksi tms. sanonut) etenkin otteluseurannoissa (eilinen kommenttini:“Heljanko pitää pystyssä, mut tarvis pari maaliakin toiseen päähän”). Eilenkin piti Tapparaa pystyssä. Aika monta sellaista vetoa tuli meinaan ykkösalueelta laukaisukartankin mukaan eilen, joita Heljanko napsi kiinni:
Otteluseuranta | Tappara - KalPa 20.4.2021 | Liiga
Tosin eipä taideta minun kommentteihini näillä Heljankoa haukkuvilla kommenteilla viitata luultavasti, mutta vaikea sanoa, mihin viitataan, jos ei lainata sitä kohtaa tekstistä, johon viitataan. Kyllä väittäisin, että valtaosa täällä palstalla pitää Heljankoa hyvänä maalivahtina Tapparaan, kuten itsekin.
Boldaus omaa tuotantoa. Kannattaa “synkronoida” oma lähetys palstan tasolle avauskiekon pudotessa. Palsta kyllä auttaa tässä. Ja kun liveseurannan vakioavausviestin lukee ajatuksella ääneen peilin edessä pari kertaa niin alkaa hommahan alkaa pelittämään. Tervetuloa takaisin!
t. Aikoinaan myös spoilauksesta moitteita aiheesta ja aiheetta saanut
Tuo viive on nykyään tosi paha, kun ihmiset katsovat niin erilaisista lähteistä. Itsellä on yleensä Liigan nettisivu auki tulosseurantaa varten ja sieltä tapaa kuulua ping ennenkuin TeliaTV:n castissa tulee maali.
Yks hyvä vinkki seurantoihin on keskittyä peliin ja seurata seurantaa pelitauoilla. Harvoin ainakaan spoilaantuu ja pelikään ei mene ohi.
Liigan mainoskatkot, jolloin rullat pyörii tyhjille ständeille ja CMore mainostaa itseään, sopivat hyvin tähän.
Viive muodostui ongelmaksi Telian myötä ja CMore ei korjannut asiaa. Se voi edelleen olla jopa kaksi minuuttia.
Olen sivistymätön enkä omista korkeakoulututkintoa. Ja tästä syystä minun on pakko kysyä, että mitä tämä tarkoittaa?
Että koostevideoita saisi tehtyä Bloodin ja erinäisten muidenkin pelaajien puutteista.
Kiitos. Nyt ymmärrän.
Yhdyn tähän palautteeseen @Sudeetti-Kirveh suuntaan. Mielestäni/muistaakseni kirjoitit aikaisemmin huomattavasti helppolukuisemmin.
Kielelliset koukeroinnit ovat tiettyyn rajaan asti hauskoja, eikä ymmärrettävyyden tarvitse aina olla pääasia. Mutta nykyisin tulee kohtuu usein skipattua sudeettikirveen kommentit, joskus toista vuotta sitten näin ei käynyt koskaan.
Jos nyt lähdettäisiin vaikka siitä, että minähän en palautteessa kyseltyä termiä keskusteluun edes tuonut, vaan niin teki toinen kirjoittaja, jonka kommenttiin omassani viittasin. Tutkikaa vaikka sieltä ketjusta, miten koko tämänpäiväinen keskustelu osallistujineen eteni.
Erilaisia itselle vieraampia ilmaisujahan voi tietty aina tarkistella hakuvälineilläkin, itsekin usein teen täällä niin. Toki ok myös suoraan kysyä.
Kielellä huvittelu kuuluu kielenkäyttöön, liika vaikeaselkoisuus tai vaihteleva huonous ovat sitten ehkä saman vikoja. Noista voi palautteen hyvin ottaa vastaan. Sivistyssanoja ja vieraskielisyyksiä tulee toki itse yleensä lähinnä välteltyä. Koulutuksiin ja sivistyksiin keskustelut tai pyrkimykset eivät kai varsinaisesti liity mitenkään.
Sisällöistä ja tyyleistä kun puhutaan, niin minusta taas vaikuttaa nykyisin aiempaa useammin siltä, että foorumilla on ylipäätään vähemmän väliä sillä, mitä ja miten sanotaan, kuin sillä, kuka sanoo. Paljon tulee myös skippailtua erinäistä – kukin kai lukeekin tavallaan kulloinkin.
Pääasia on se, että ymmärretään ja hyväksytään annettu palaute. Ei se sinun vikasi ole jos minä en ymmärrä, mutta aina voi auttaa toista ymmärtämään.
Jep, ja olin kyllä vastailemassakin kysymykseesi, mutta toinen käyttäjä ehti niin jo edellä hyvin ja selkeästi tehdä.
Aina hyvä pyrkiä keskusteluissa ymmärrettävyyteen. Ja avoimeen, rakentavaan palautteeseen.
En tiedä, tai muista, minkälaista provoa tullut ko. käyttäjiltä, mutta ainakin pari ensimmäistä peliä Mäkiniemi veti hyvää peliä. Ei Ilves siihen kaatunut ja siellä voi olla nyt tappion sulattelu käynnissä. Nämä vois jättää väliin ja kehua vaan Tapparan maalivahtia, joka pelaa todella hyvin. On se maalivahti omaltakin palstalta epäilynsä saanut.
Joo, pidän tämän hyvän vinkin mielessä.
Sanotaan vielä pitkältä aikaväliltä, että @Messi:n kommentit on mielestäni tyypillisesti hyviä, laadukkaita ja asiantuntevia täällä, etenkin maalivahtien suhteen, vaikka tuon yksittäisen nyt otinkin tuohon esille eri kontekstissa.
Vaihdan ketjua sopivampaan(?)
Mutta itse katselin paikanpäällä ensimmäisen ja surullisen kuuluisan viimeisen(edit. Toiseksi viimeisen ottelun) ottelun tuosta sarjasta. Silloin vi**tti ja lujaa. Nyt ei niin paljon, pelaajat näyttivät myös siinä sarjassa paljon enemmän tunnetta kuin Lukko-sarjassa
Hyvä siirto.
Tuo sarjahan on edelleen Ilveksen miehillä aika kova katkeruuden paikka enkä todellakaan ihmettele.