Palautetta kanssakeskustelijoille, 2. erä

Sama vastaus sulle ,kukaan ei odota minuuttia,kun mie
pyysin viivettä.

Olen aina ihmetellyt jonkun viiveen odottelua. Eikö koko otteluketjun idea ole tuuletella maaleja ja kommentoida tapahtumia sitä mukaa kun ne näkee? Miksi se pitäisi tehdä niiden ehdoilla keillä on laitteissaan pitkä viive? Ja ylipäänsä jos katsoo peliä eikä vain tuijota keskustelua tuntuu hassulta miten jonkun 10s viive keskustelun puolella pilaisi mitään.

8 tykkäystä

Mie odottelin hetken

Kai mulla on vapaus sanoa silti oma mielipide? :joy: Vai kirjottamattako pitäs olla? No ei siitä sen enempää. Mulle on ihan sama, kunhan sanoin vaan.

2 tykkäystä

Eli kun sulle on joskus 2014 sanottu noin, niin olet ollut siitä lähtien seurannoissa ristiretkellä? Onko täyspäisen hommaa?

1 tykkäys

Tälläkaudella on sanottu 2021

Kaikkia ketuttaa. Rauhottukaa.

2 tykkäystä

Omissa kirjoissani se viive-ohjeistus saisi poistua, kun pelejä voi nykyään katsoa niin monella tavalla että viiveet voi olla ihan mitä tahansa.

Kuka sen päättää, että mikä se oikea odottelu viestin kirjoittamiseen sitten on?

7 tykkäystä

Kyllä sinne on ihan asiaankuuluvaa spekuloida peliä ja tsekkailla muiden havaintoja. Pelikatkojen aikana.

On siinä se hyvä puoli, ettei seurannasta tule kilpailua, että kuka kerkeää tykittämään sen “1-0” nopeiten.

Totta kai. Ei se keskustelu pahasta ole. Itse nään että se on myös jokaisen omalla vastuulla millon sinne katsoo.

On kyllä uskomatonta myös miten tuota viivettä voi olla suhteellisen paljon verrattuna muihin.

2 tykkäystä

Ihmettelin vaan miksi puuttua toisten “ongelmaan” jos ei ymmärrä koko ideaa? Mut mä sain sanottua mielipiteeni, se siitä. Hyvää illan jatkoa kaikille. Kohti seuraavaa peliä!

1 tykkäys

Ohjeistuksessa on myös tämä:

Pyri vähintään lauseenmittaisiin viesteihin. “1-0” ei tuo merkittävää lisäarvoa lukijoille.

1 tykkäys

Ihmiset katsoo erilaisten yhteyksien kautta pelejä erilaisilla laitteilla.
Enemmän kuin spoilaaminen seurannassa, itseäni ärsyttää, että tullaan jälkijunassa huutelemaan muille viivettä. Silloin jos on muita perässä pitäisi tajuta lukea seurantaa siihen tahtiin.

5 tykkäystä

Tänään varmaan oli taas extra haasteellinen peli, kun vapaa kanava oli varmaan minuutin edellä oma Discoveryä. Vaikka kuvan laatu oli aivan tuhnu vapaalla kanavalla niin viipeen vuoksi peliä “oli” seurattava Subin kautta.

Viiveongelmaa ei missään nimessä saada täysin kuriin, kun skaala on nykyisellään niin laaja. Nähdäkseni avain olisi ripaus malttia ja kunnioitusta kanssapalstalaisia kohtaan.

Jos noudatat “perusohjetta”, eli et vain salamana ilmoita maaleista “1-0” -viesteillä, mutta silti viiveestä huomautetaan, olet todennäköisesti palstan enemmistöä reilusti edellä. Silloin pitäisi tehdä toinen näistä jutuista:

• kirjoita maalista tai tunteistasi vielä vähän pidemmin, ota sen jälkeen vielä yksi pitkä sisään-ulos -sykli ja lähetä viesti vasta sitten
  • sulje palsta erän ajaksi ja keskity peliin

Ei pitäisi olla liikaa vaadittu.

Vastaavasti toiselta kantilta, jos huomaat olevasi selvästi enemmistöä perässä, sitten ei kannata selata seurantaa ihan uusimpaan viestiin asti, vaan pitää pientä puskuria. Ja jos ei malta, palsta kiinni erän ajaksi. Ei pitäisi olla liikaa vaadittu senkään.

24 tykkäystä

Vaikka minä.

100 sekuntia.

10 tykkäystä

Laitoin tuon pikavalinnaksi puhelimen timeriin :grin:

Tämä. Ei minua häiritse jos joku kommentoi Levtchin oivaltavaa syöttöä tai puolustajien vaihtovirhettä, ja sitä kautta saan tietää maalista. Mutta nämä Livetuloksien roolia ajavat ”1-0 Merelä”-viestit eivät tuo mitään lisäarvoa kenellekään. 99,9% seurantaketjun ihmisistä saavat sen selville ilmankin tätä ihmeellistä kisailua ensimmäisestä ilmoittajasta.

Ja @terppp vanha konna on siinä oikeassa, että välillä on hyvä katsoa peliäkin, ei seurantaa. Pidän kuitenkin yhteisön kanssa pelin mukana elämisestä, nyt kun hallilekaan en toiselta paikkakunnalta pääse.

4 tykkäystä

Kiitos. Tätä olen kaivannut. Saisko liveseurannan ihan ohjeisiin tämän?

1 tykkäys