Minä ainakin haluaisin saada tiedon mahdollisimman reaaliajassa. En oikein ymmärrä, miten jääkiekkopeliä voi spoilata. Mielestäni aivan absurdi käytäntö, että joutuu odottelemaan viestien kanssa.
Omaan makuun siis “1-0 Merelä” on huomattavasti informatiivisempi ja parempi viesti kuin “voi vitun seepra mikset vihellä tuosta?”
Hävityn pelin jälkeen olisi suotavaa että “nopea palaute” tulisi ottelun ketjuun, sen sijaan että käytte yksitellen haukkumassa ensin valmentajat ja sitten pelaajat.
Suurin osa rakentevasta palautteesta perustuu kuitenkin siihen yksittäiseen peliin ja käsittelee sen tapahtumia. Matsien välissä on sitten hyvä pohtia asioita yli ajan.
Vähän positiivista väliin. On ollut palstan kautta ilo tutustua jokusiin nimimerkkeihin. Nyt sitten, kun tulee hallissa käytyä, niin vielä paremmin on päässyt tutustumaan. Vieruskaverit kaverit hallissa on loistavia ukkoja. Myös muille tutuille kiitosta. Eilen lomatunnelmissa tulin halliin ja lähdin sieltä ja hauskaa oli. Lopulta eksyin kolmanneksi eräksi @Treppu houkuttelemana Sinioranssien katsomoon. Kaikkea sitä ihminen tekee.
Jotenkin toivoisi tuoksukynttilöiden, vihreän teen ja meditaation olenvan enemmän läsnä Tappara- fanien arjessa näin “vaikena” hektinä.
En itse koe, että on järkevää aloittaa sotaa IL:ää tai Silvennoista vastaan - vaikka aihe olisi meidän leiristä epämieluinen. Vaikka Tappara on monelle täällä pyhä, muille se on aihe muiden joukossa. Ja ennenkuin kritisoi IL:n kirjoitustasoa, voi jokainen kohdallaan miettiä onko oikeutettua itsekkään kirjoittamaan/ päätelemään/ kommentoimaan asioita sitten täällä. Joskus saattaa näyttää tekopyhältä ripittää muita, mutta antaa itselleen oikeuden “kommentoida” vähänlöperömmin omiaan.
Case “Tapola/ Kuusela/ Peltola” selkeästi kiinnostaa tai ei, mutta tässä kohtaa osittain ollaa kaivettu verta omasta nenusta. Tapparan kaikki liikut eivät ole olleet nyt loogisia ja jos kerran koronasta saadaan osa salaliittoa, niin miksei tässä kohtaa epäloogsuuksia sitten käsiteltäisi mediassa/ palstoilla.
Taidampa keittää teetä ja valita energisoivan vaniljan itselleni.
Toiset voi tottakai nähdä myös besseröintinä, mutta pointti oli rauhoittuminen.
Näen kannattamisen juuri omien joukoissa seisomisena - hyvinä ja vaikeina hetkinä. Hyvinä hetkinä seisojia eli ns. bandwagoniin hyppääjiä tarttuu kyllä mukaan aina. Itsehän voi määrittää, kumpaan kuuluu. Kritiikille edelleen on aina paikkansa, mutta jos ainoa värisävy pensselissä on musta, voi toki ajatella myös sitä, voisiko muita värejä esim. ilahduttavaa harmaata sujautella väliin.
Evoluutiollisessa näen kannattajissa samaa, kuin Ilveksen päädyssä -tilanne on vain täysin eri. Siinä, missä vuosien vuottamattomuus ja pettymykset ovt kasvattaneet tietynlaista “katkeruutta” meidän päätyä kohtaan (koska samalla menestys on ollut osa meitä), meidän päädyn ongelma on päinvastainen: masu tuppaa olemaan jo niin täynnä ettei minkäänlaiselle yskimiselle, vaikeuksille ole sijaa vaikka nahkaa ollaan luomassa uudelleen.
Ja onhan se kieltämättä vähän kaksinaismoralistista saada itse tylyttää aiheita, mutta suuttua jos muut tekee samaa. Se toisaalta on kannattajalle ymmärrettävää, mutta se on hyvä muistaa, kun alkaa tuntumaan tunteissa liikaa median kirjoittelut.
Se, että kirjoittaa kauniisti on todella hienoa. Koen kuitenkin olevani oikeutettu kirjoittamaan myös negatiivista Tapparasta.
Se, että lähdetään vähättelemään toisten kirjoittajien ajatusmaailma, niin se on oikeasti huonoa. Mutta mennään miten mennään.
Samanhan voisi kääntää myös niin, että “se että lähtee vähättelemään pelaajien/ valmentajien/ toimittajien panosta, on oikeasti huonoa”.
Ja edelleen, olen toistuvasti (myös nyt) kirjoittanut kritiikille olevan paikkansa. Mutta saa kai kritiikkiäkin kritisoida? Tai yleistä konsensusta. Ja sen sijaan, että noistaisin ketään henkilö tikunnokkaan, olen enmmänkin kehoittanut miettimään, voiko kritisoida jotain salaliitosta/ vainoamisesta tai pelaajia/ valmennusta yrittämisen puutteesta, jos itse ei yritä nähdä kuin esim. sitä mustaa. Semminkin, kun omat alkeelliset havaintoni pelistä on eri linjassa. Onko silloin musta mustaa, harmaata vai valkoisen tahraantunut väri?
En edes usko, että kaikessa olemme - osa-aleuissa kyllä. Näistä voimme halutessasi jatkaa privassa, koska pelillisistä asioista sitä keskustelee aina mielellään. Mutta näen myös osa-alueita mitkä on kunnossa. Tähän otetaan se vaihteluväli mukaan, missä sekä huonolle/ hyvällä pelillä tulee niitä “ohipelejä” kaikille. Silti joku joukkue voittaa huonolla pelillä ja joku häviää väliin hyvällä.
Itse pointti tässä menee (topic) ohi. MIkä sinun mielestäsi oikeuttaa meitä faneja haukkumaan kaikkea lähes huoltoa myöden, mutta sitten suuttua jos olemme organisaation ulkopuolelta katsottuna varsin epäloogisia tietyissä liikuissa? Miksei näistä saisi kirjoittaa (Santtu tai kuka
hyvänsä?) Tappara- brändinä kiinnostaa. Ihan kuten TPS ja heidän kabinetti- solmut.
Tottakai voi. En ole missään kirjoittanut, että sinä tai kukaan muu on kokonaan väärässä. Olen korostanut, miltä tilanne saattaa näyttää ulospäin. Ja sitä, että tänä vaikeana hetkenä fanit on useamman rintaman sodassa (keskenään/ joukkue on huono/ valmennus on huono/ pelitapa on huono/ media on huono). DJ Ibusal voinee kohta päivittää erään kappaleensa lyriikat tappara.co jäsenten pyynnöstä.
Kyllä mä nään faniuden/ kannattamisen vähän yhteneväisenä uskonnon kanssa. Realiteeteillä ei sinänsä ole väliä - puolet on valittu.
Toi maksaminen on sinällään validi pointti heti, kun valmennus laiminlyö tehtäviään pelaajiston kanssa ja masinoidaan asiat niin, että mennään häviämään tahallaan. Silloin, kun emme varmuudella voi sanoa näin tapahtuneen (ja semminkin, kun pelin hallinta on ollut useasti Tapparalla) ei voida ihan sanoa, etteikö mitään tehtäisi/ kaikki tehdään väärin.
Tulosuheilussa kuitenkin suoritusta mitataan tuloksella. Jos sei ole suotuisa, katsotaan sitä, minne ja miten ollaan menossa. Sitten valtaistumilla istuvat päättävät jotain. Näin se on aina ollut. Edelleen, jos historiaan peilaa - mestaruuden voittaminen on edelleen mahdollista. Kuten hyvä RS- sijotus.
Olisin varmaan minäkin enemmän huolissani, jos en näkisi niitä asioita, jotka mielestäni on kunnossa.