Palautetta kanssakeskustelijoille, 2. erä

Vedä happee välillä. Tuskin nostaa hirveesti palstan yleistä ilmapiiriä jos hirveesti lähdetään arvostelemaan ketään tiedostaen, että palstalta löytyy rokotettuja ja rokottamattomia. Suomessa jokainen tee päätökset rokotuksista itse. Asiasta voi tykätä tai olla tykkäämättä. Nyt jo mun mielestä kahteen leiriin jakanut palstalaisia tuo aihe ihan tarpeeksi. Jos vaikka keskityttäks enemmän fanittaan Tapparaa ja kunnioittamaan toisia ihmisiä just sellaisina kuin ne on. Harva on kumminkaan ihan täydellinen. Tai ei meitä ainakaan montaa ole. :crazy_face:

16 tykkäystä

Itse pidän tätä enemmän palkkapoliittisena vääntönä, joka Tehyllä on kokoajan menossa. Oli korona tai ei. Rokottajia varmaan tarvitaan sen uskon. Mutta se on hetkellisempi ponnistus. Rokottajia löytyy laajemmaltikin, onhan joukko lääkäreitäkin ilmoittaunut ihan vapaaehtoisesti avustamaan. Infektioiden määrän räjähtäminen käsiin on primäärinen ongelma ja sen estämiseen on monia keinoja. Hallitushan asiaa juuri pohtii.

Edit. Jos kyse on vain niistä muutaman kuukauden aikaisista tehtävälisistä, niin ihmettelen molempien osapuolien toimintaa vakavassa tilanteessa. Jos jotain on luvattu, niin se pidetään. Mutta onko hoitajien motivaatio kriisitilanteessa muutamasta satasesta kiinni. On tämä vaikea aihe, mutta kyllä tässä aina vaan päädytään helposti palkkapolitiikan syövereihin.

2 tykkäystä

Ei mielesräni ole rokottamattomien syy, kyllä se on tuo tauti kaikkine muunnoksineen joka vit…harmittaa ja ahdistaa ynnä tekee kaikkea muutakin. Rokottamattomat kyllä ovat ns etulinjassa ottamassa vastaan tautia, mutta tämä nykyinen muunnos ei ilmeisesti ole ihan niin kranttu, eli sille tuntuu kelpaavan rokotettukin massa leviämisalustaksi.

5 tykkäystä

Tartuntamäärillä ei ole kovinkaan väliä, vaan sairaala- ja tehopaikoilla. Pelkästään tän kun muistais, ei tarvis tuolla koronaketjussakaan aina vääntää samasta asiasta.

3 tykkäystä

Ystävät hyvät, pitäisikö ottaa vähä positiivisempi asenne täällä? Kaikki mitä Tappara tekee, on lähtökohtaisesti paskaa. On se sitten toimisto, some, seisomakatsomo, peli, mikä tahansa. Oikein harmittaa, että me kannattajat koko aika mollataan vaan. Vähä posia hei!

37 tykkäystä

Ja mestaruusjuhlissa torilla valitetaan kuinka shown juonto oli paskaa :poop: :kannu:

22 tykkäystä

Ja tämä foorumi on nykyään enemmän kuin pelkkä fanien harmituksen purkupaikka, kun täällä on Tapparan organisaatiostakin porukkaa lukemassa kaikkea tätä samaa mitä myös me muutkin.

Kerran pari kannattaisi miettiä ennen kuin ihan joka asiasta kirjoittaa (valittaa) tai ainakin valitus olisi rakentavaa kritiikkiä eikä nollatason möyhäämistä mikä ei edistä mitään.

17 tykkäystä

Viestien sävyssä ja rakentavuudessa on monasti toivomisen varaa, mutta viestien kova ydin, asiasisältö, valitettavan usein totta. Ja kun toivottavasti niihin halutaan tätäkin kautta muutosta, kehitystä ja parannusta niin viestin voisi paketoida toisin ja liittää mukaan oman ilmaisen ehdotuksen. Ja loppuviimein, tämä on keskustelufoorumi. Ei Pravda 2.0.

5 tykkäystä

Suoraan sanottuna otan mieluummin 3 kevättä putkeen Rouvalin juontamia mestaruusjuhlia kuin yhden mestaruuden ihan huippuohjelmalla.

7 tykkäystä

Väitätkö tosissasi, että palstalla neganiiloilu on myötävaikuttanut pistesaldon paremmassa karttumisessa? Vaikka se onkin hyvä meemi, että Tapola lukee palstaa, niin tuskin täältä montaa valmennusvinkkiä haetaan. Täällä tuhkan itsensä päälle heittelyn ymmärrän purkautumiskeinona ja ihan hupina, mutta näin konkreettista hyötyä en osannut arvata.

Alan päästä neganiiloilun pyskologian kovaan ytimeen sisään.
Jos asiat jatkuvat huonolla tavalla → Kaikkihan tämän tiesi, mitäs minä sanoin.
Jos laiva alkaa kääntyä → tämä oli minun ansiotani.

7 tykkäystä

Lue alkuperäinen viesti. Siinä on Tapparan Rautakorven ja Tapolan otteita ongelmasta, joka on esimerkiksi tunnistettu aiemmin omasta toimesta. Nyt et ihan sisäistä tätä oppimisprosessia, mikä tarvitaan kauden kuluessa. Sama toiminnantaso, varsinkin kun se on vajaa, niin ei saavuta haluttua tulosta. Ylimielisyys on se suurin ongelma juuri nyt. Sitä pitää taklata vahvasti, koska voittamiseen tarvitaan nöyryys ja nälkä. Voittaahan me haluamme Right?

2 tykkäystä

Hyvä nosto sulta!
Kyllähän tämä sinällään jotenkin raskasta on, kun edes voittaminen ei riitä. Sitten ei osata yhtään katsoa asioiden taakse. Tänäänkin ei Tapparalla ollut ihan helpot lähtökohdat peliin ja siihen helpohko 3-0 johto niin äkkiä siitä se isoin kiima katoaa.

Tappara on kuitenkin nyt kärjen tuntumassa ja tehnyt toiseksi eniten maaleja ja päästänyt kolmanneksi vähiten. Pistepörssissä top 15:sta 5 Tapparan pelaajaa. Tehotilastossa miehitetty hyvin TOP5, kuntopuntareissa kärjessä, Levtchi johtaa maali- ja pistepörssiä, Kuusela syöttöpörssin kolmonen jne…

Tappara ei ole päässyt pelaan vielä peliäkään ehjällä kokoonpanolla ja muutenkin rosteri elänyt kokoajan, siihen vielä CHL-rasite päälle…

Silti, kun täällä lukee otteluseurantaa ja muutenkin niin hirveä paskamyrsky on kokoajan. Ei vaan ymmärrä, että kuinka isot ne odotukset on!

Tappara on hyvä! Parannettava toki aina on, mutta kai tosta nyt enemmän pitäis sokeankin hyvää, kun paskaa löytää.

20 tykkäystä

@Kurittaja

Lukaise palstan säännöt ja ohjeet, erityisesti §7:

§7. Kirjoituksen luettavuus ja oikeinkirjoitus

”Pyri kirjoittamaan mahdollisimman selkeästi käyttäen isoja alkukirjaimia sekä välimerkkejä. Lue kirjoittamasi teksti läpi ennen kuin painat “vastaa”-nappia. Hyödynnä esikatselunäkymää viestin kirjoitusasun tarkastuksessa.

Viestiä on mahdollista muokata jälkikäteen, jos huomaat tehneesi kirjotusvirheen tai haluat vielä parantaa tekstiäsi”.

Tekstistä tulee lisäksi helpommin luettavaa kun välttää puhekieltä.

3 tykkäystä

Niin mutku niinku mikään ei riitä. Mä oon tyytyväinen että tänäänkin revittiin voitto. Kun nyt saataisiin koko porukka pelikuntoon, niin eihän meitä pysäytä kukaan. Hyvältähän tää näyttää.

2 tykkäystä

Vastasit @bastardo viestiin, jossa hän härnäsi paikalle palstan neganiiloja, viestillä, jossa sanot neganiilojen saaneen Tapolan avustuksella homman raiteilleen. En tiedä mihin alkuperäiseen viestiin viittaat. Kirjoitat kuin Tapola ja Rautakorpi olisi palstalla onkineet nämä kehityskohdat.

Siis sehän on varmasti tiedossa, että valmentajat ja urheilujohtajat ovat tietyllä tavalla neganiiloja. Sen verran olen myös Tapparaa seurannut, että Rautakorven oppimisprosessit ovat aivan täysin tiedossa. Kyseenalaistan vain sen, kuinka paljon palstalla ylenmäärinen neganiiloilu oikeasti kehittää yhtään mitään.

Negatiivisuus ruokkii negatiivisuutta.

Tapparan ympärillä on ihmeellinen negatiivisuuden verho, joka on osin varmasti ansaittu, mutta kyllä sen paksuus minua ihmetyttää.

Esimerkiksi Ilves suorittaa kuulemma kaukalossa ylivoimaisesti ja Tappara konttaa: reaalinen piste-ero sarjataulukossa 2 pistettä (Ilveksellä peli vähemmän pelattuna). Joukkueessa on pistepörssin tämän hetkinen johtaja, joka menee omien joukoissa ehkä vähimmällä hehkutuksella ikinä. Melkein enemmän tulee kuraa kuin kehuja. Samoin joukkueessa on parikymppinen huippulupaus, joka vetää tasaisella tahdilla yli 40 pisteen kautta. Kehuja vai kuraa?

Ei kukaan ollut tyytyväinen syksyn otteisiin. Eikä moni, minä mukaan lukien, ole täysin tyytyväinen vieläkään. Onnistumisista iloitseminen, niiden huomiointi ja myöskään luotto tulevaan ei ole ylimielisyyttä.

28 tykkäystä

Ei saa tägätä tässä ketjussa, luulin lentäväni trollauksen takia pihalle.
Ja haluan siis selventää, että minähän en trollaa ikinä.

2 tykkäystä

Pahoittelut viimeisestä viestistäni korona ketjussa. Eksyin aiheesta. Pisti vaan niin vihaksi isäni tilanne. Poistin viestin. Hyvää joulua kaikille palstalaisille.

3 tykkäystä

Antaisitko nyt olla? Et selkeästi oikein tiedä mihin viestiin vastaat ja mitä?

@a1r6 kirjoitti näin:

Tuohon viestiin minä vastasin näin:

Sitten sinä tulet mukaan kohtuullisen hyökkäävällä viestillä, jossa vastaat minun yllä olevaan viestiini:

Joten, jos sovitaan niin, että yritetään ymmärtää niitä viestejä, johon vastaa. Kiitos.

Millä tavalla tuo alempi on hyökkäävä viesti?

Enemmän pidän tätä sinun palautetta, provosoivana ja hyökkäävänä.

1 tykkäys

Miten se liittyy minun ja @a1r6 väliseen keskusteluun? Ja yllätys, että sinä olet heti haaskalla.

8 tykkäystä