Palautetta kanssakeskustelijoille

Katso kolme ekaa sanaa, joilla viesti alkaa.

Jos sanon viestin alussa näin, miksi ihmeessä joku kommentoi asiaa “olet jäävi sanomaan.” En ymmärrä kerta kaikkiaan.

2 tykkäystä

Kun nyt herkkiä ollaan, niin kerrotko vielä miksi vielä sen jälkeen, kun ensin ilmoitat että tunnet vain Tampereen etkä koe kykeneväsi vertaamaan sitä muihin, miksi kuitenkin sitten lähdet vertaamaan?

1 tykkäys

En ymmärrä, miten minä nyt tässä olin herkkä.

Ilmoitan viestin alussa selkeästi, että olen jäävi kommentoimaan asiaa faktapohjaisesti, koska minulta puuttuu olennainen komponentti eli kokemus esimerkiksi Helsingissä asumisesta.

Tästä huolimatta viestilläni oli sisältöä, jossa kuvailin yleisellä tasolla Tamperetta ja sitä, millainen oma kokemukseni on Tampereesta. Minulla oli siis mielipide Tampereen hyvyydestä kaupunkina ja toin sen ihan asiallisesti esille, huomioiden viestissä myös sen, että mielipiteeni on vain minun mielipiteeni ja faktapohjaltaan viesti on hutera.

Koin kuitenkin, että voin kommentoida asiaa.

Jälkikäteen katsoen mietin, että olisi todennäköisesti ollut parempi olla ottamatta mitään kantaa koko asiaan, koska pelkästään sen verbalisointi, ettei kannallani ole hirveästi faktapohjaa ei riittänyt joillekin kanssakeskustelijoille.

Miten tämä muuten liittyy herkkyyteen?

Voihan asian ilmaista toisinkin:

Jos aloitan viestini esim. “huhupuheiden perusteella” ja seuraava kommentoija sanoo “et voi kirjoittaa huhupuheiden perusteella” niin kyllähän siihen yleensä jotenkin vastataan. Jompi kumpi kommenteista on siinä kohtaa kohtalaisen turha.

P.S. menkää baariin tai terassille. Selvästi liikaa aikaa (ITSE kullakin) todella epätähdellisille asioille tässä kohtaa viikkoa.

3 tykkäystä

a1r6:n lainaama peterran teksti:

Olen tietysti jäävi sanomaan, kun koko ikänsä tässä seudulla asunut
ja muualta ei paljoa kokemuksia ole, mutta väitän, että Tampereen ilmastossa on jotain outoa.

a1r6:n kommentti:

Jos ei ole asunut muualla niin on melko jäävi sanomaan :slight_smile:

peterran vastaus:

Mitä kohtaa lainaamassasi kohdassa et ymmärtänyt?

Mikä a1r6:n viestissä osoittaa ettei hän ole ymmärtänyt lainaamansa tekstin sisältöä?
Hänhän vain ilmoittaa olevansa samaa mieltä kanssasi ettet ole jäävi.
Miksi täytyy vastata noin hyökkäävästi?
Onko lähtökohtasi kaikkeen, että muut palstalla ovat niin tyhmiä etteivät ymmärrä?

9 tykkäystä

Viestilläsi ei ollut mitään sisältöä, koska et ole koskaan asunut pirkanmaan ulkopuolella, jolloin sinulla olisi jotain vertailupohjaa, se oli vain sinun fiilliksesi.

Quotasin nyt kokonaan :wink:

Terveisiä terassilta :wink:

Koska hänen kommenttinsa ainoa sisältö on

Tämäkin on väärin, hän nimenomaan on samaa mieltä siitä, että olen jäävi.

Mielestäni se oli ihan täysin turha kommentti aiheeseen.

Epäilemättä on. Onhan se ihan selvä, että tämä on terve ja hyvä lähtökohta.


Lähtökohdista viis. Aika naurettava palautekeskustelu. Mennään eteenpäin.

Ei palaute mutta ulkokehältä arvaus mistä bensa syttyi palamaan :joy: :joy:

Mahtoiko sinulta jäädä yksi pieni Emoji ( :slight_smile: ) huomamatta siinä saamassi lyhyessä vastauksessa siellä “Tampere vastaan Helsinki” rimpsussa ( ydin lienee Tartsan viesti edellä). Ensimmäisistä viesteistä jäi mielikuva että lähettäjän ja vastaanottajan tulkinta sisällöstä ei o ihan samalla radalla.

Emmätiedä, hyvää vaan kun on pientä kähinää kun ei o kiekkookaan. Ja jalkapallokin kohta loppuu.
Meneehän tää kuitenkin sillai sopuisasti vääntäen :slight_smile:

Mitäs siitä sitten seuraa, kun yksi nousee jalustalle ja toinen kaivautuu poteroon? En tiedä, mutta seuraan tilannetta virtuaalisessa lepotuolissa bittipopkornikippo kourassa.

2 tykkäystä

Tämäkään nyt ei kyllä ollut tarkoitus. Halusin vain osoittaa, että en oikeasti tiedä, miten olisin voinut esittää asian mitenkään toisin.

Kiitin vielä sinua kommentissa siitä, että toit keskusteluun sen, mitä pyysin. En oikeasti tiedä, mihin olisit tyytyväinen - tai siis, miten ihmeessä minä nyt muotoilisin asiat silleen, ettei kukaan koe jalustalle nousuja tai arvostelua.

Eikös me pysytty kuitenkin ihan tiiviisti asiassa ennen kuin sinä päätit heittää provon tekstin joukkoon, joka ei liittynyt mitenkään aiheeseen?

Tämä ihan kaikella rakkaudella :slight_smile:

Mitäs @peterra jos me unohdetaan koko juttu ja mennään eteenpäin?

Tää on ihan hyvä ratkaisu :slight_smile: Sealed & dealed.

1 tykkäys

Miksi teet yleistyksiä ilman perusteita? Voisitko laskea montako viestiä olen kirjoittanut Trump-ketjuun tai yleensäkin kirjoittanut Presidentti Trumpista. Minä sanoisin, että viestien määrä on nolla.

Oot bileistä nyt vähän myöhässä, mutta tuohan ei kyllä liittynyt suhun mitenkään. Viittasin suhun, kun sä LINKKASIT tuon kyseisen twiitin ketjuun.

Se, ketä yleistin tai kenestä puhuin on sen alkuperäisen twiitin kirjoittaja. Luulin, että tämä olisi selvä. Pahoittelut.

Totta ja pahoittelut. Luin huonosti viestisi.

1 tykkäys

Kas @BlueOval löytää myös asuntoauton. :smiley:

Onkohan joku asia, jonka välitykseen tai myyntiin BlueOval ei ole ikinä koskenut? Illalla on aikaa niin täytyy miettiä tämmösiä. :smiley:

Valitettavasti kysyntä ja tarjonta eivät kohdanneet tällä kertaa asuntoauton kanssa

.

Olen muuten huomannut, että yksi asia tällä palstalla tekee lukemisesta ja fiiliksestä täällä vähän raskaan. Sama asia aiheuttanee helposti myös turhia “yhteenottoja” käyttäjien välillä.

Nimittäin jotkut käyttäjät latovat usein ikään kuin totuuksina omia mielipiteitään. Ei kirjoiteta, että “olen sitä mieltä” ja perustella asiaa “koska xxxx…”. Tämän sijaan, kirjoitetaan yleensä vielä vähän kärkkääseen, ylimieliseen sävyyn, että “asia on näin ja piste” -tyylisesti. Usein tämä vielä harmittavasti tukahduttaa potentiaalisen hyvän keskustelun, jos alkuperäinen mielipide on ollut hyvin perusteltu ja/tai yleisestä konsensuksesta hivenen poikkeava.

22 tykkäystä

Minusta (hups) on tylsää aloittaa aina viestit, että “Minun mielestäni…” On selvää, että nimimerkkien kirjoittamat viestit ovat heidän omia mielipiteitä tai näkemyksiä. Toki epäselvyyttä aiheuttavat ne saakutarallaan nilkit, joiden viesteissä ei ole minkään valtakunnan lähdeviittauksia. Ne ovat ainoo asia, joka ärsyttää täällä.

2 tykkäystä

Tamperelainen tyyli on sanoo asiat suoraan mitään kiertelemättä tai ajattelematta…jälkeenpäin voi miettiä että kai ny olis voinu vähä funtsata? :joy:

2 tykkäystä

Se on kyllä totta, että monesti sekoittuu mielipide ja fakta nettikeskusteluissa ja varmaan muissakin keskusteluissa.

2 tykkäystä