Palautetta kanssakeskustelijoille

Minun kaikki kirjoitukseni ovat tietysti aina mielipiteitäni. Tämä on fakta.

7 tykkäystä

Minun ovat pelkkiä faktoja.

3 tykkäystä

Periaatteessa kirjoitat minun mielestäni ihan asiasta, mutta minä kirjoitan tällä tavalla, koska “minun mielestä” on tylsä aloitus. Yleensä muutenkin huomaa, onko kirjoitus faktaa vai mielipidettä.

1 tykkäys

Paitsi ne muutamat aina paikkaa tai aikaa katsomatta ketkä haluavat ymmärtää asian täysin mustavalkoisesti, jotta pääsee oikaisemaan🤔

2 tykkäystä

Tässä se ongelma onkin, riippuu miten asian haluaa nähdä.

Niin se on Trumpinkin miälestä, että muiren miälipiteet on valeita ja mun miälipiteet vaktoja

2 tykkäystä

Mielipide oma: jokaisen kirjoitus tällaisella palstalla on jonkinlainen mielipide johonkin. Lukijallakin on vastuu siitä, miten hän osallistuu viestin tulkintaan. Lähes poikkeuksetta ongelmatilanteissa on aina kaksi puolta:

a) luetaan rivien välistä - eli tulkitaan laajemmin kuin tekstissä lukee-
b) luetaan tahallaan väärin - tartutaan alkuun, muttei lueta viestiä loppuun

Ihan niin kuin taklauspelissäkin täälläkin on sekä kirjoittajan että lukijan vastuu. Kirjoittajan hyväkin viesti menee hukkaan, jos sitä ei jakseta lukea tai tulkitaan liian isolla pensselillä. Jokainen voi kehittää taitojaan kirjoittajana, mutta ihan samalla tavalla täytyy osata lukea ja ennen kaikkea malttaa lukea.

Kovissa väännöissä jätetään aivan liikaa lukematta ja tämä johtaa nopeasti väittelyyn. Jokainen viesti edustaa mielipidettä ja on typerää korostaa erikseen, että kyseessä on oma mielipide, jota seuraavat perustelut, jos seuraavat. Säännöissä ei kuitenkaan vaadita perusteluja.

Kaikissa ongelmissa on aina kaksi osapuolta. Foorumin aktiivinen käyttäjäkunta on kuitenkin tuttua porukkaa ja suurin osa aktiivisista on jotenkin tuttuja. Yleensä näiden ympärille muodostuu vielä ns. “hassuttelujengi”, joka hyökkää yhtä vastaan porukalla. Se on mielestäni paljon epämiellyttävämpää, vaikkakin onhan sekin ihan minun mielestäni totta, että joidenkin käyttäjien tyyli tuntuu ärsyttävän paljon enemmän kuin toisten.

Pääsääntöisesti ne, jotka ovat tuotteliaita saavat myös eniten palautetta.

12 tykkäystä

Jaaha, ja nyt sitä sitten sieltä norsunluutornin jalustalta sälytetään kaikki lukijan vastuulle. My god. Entisenä -insert team- kapteenina mä häpeän! Tää on ihan farssi.

5 tykkäystä

Trollaaminen sikseen, mutta sälytin vain puolet. Äläpäs nyt laajenna tulkintaa :wink:

3 tykkäystä

Mun viesteissä on sekaisin faktoja ja erivahvuisia mielipiteitä. Kun ilmaisee kuinka varma on mistäkin rehellisesti, harvemmin provosoi ketään.

Lukijan vastuu on joka tapauksessa tärkeä juttu: jos provosoituu jonkun tekstistä, yleensä on peiliin katsomisen paikka. Ihmiset nyt vaan kirjoittavat kaikenlaista tyhmää internetiin. Oma lukunsa on jankkaavat trollit, jotka pyrimme hoitamaan tavalla tai toisella jollain aikataululla. Ihan mitä vaan ei tartte sietää, mutta aika paljon tarvitsee.

9 tykkäystä

Tästä teosta ja ajatusmaailmasta nostan isosti hattua!
Maailma olisi parempi paikka jos täällä olisi useampi @Oijennus

8 tykkäystä

@peterra vetää hyvää settiä useaan ketjuun.:+1:t2:

2 tykkäystä

Peterra on foorumin AD ja Messi on HD :smiley:

4 tykkäystä

Ja @Oijennus siinä kauttaviivana.

Nyt meni ac:t ja hd:t sekaisin. Helle pehmentää jne.

4 tykkäystä

Paras pitää innostus kurissa, kaikki hyvä loppuu aikanaan. Flow-tilasta tullaan nopeasti alas :wink:

1 tykkäys

Nyt on tullut hyvää settiä eikä ole mennyt jaaritteluksi.:rofl::rofl::rofl:

1 tykkäys

Törkeen hyvä kirjoitus!

No saat, mutta ei siitä oikein ole keskustelun kehityksen kannalta mitään hyötyä. Sinä, kun et ole hänen puolisonsa housuissa ja toisaalta se, miten sinä suhtautuisit asioihin ei ole mitenkään kiinnostavaa aiheen kannalta. Voin minäkin “elämöityä” ajattelemaan, miten ajattelisin asioista Sauli Niinistön asemassa, mutta ei siitä mitään merkittävää keskustelua saisi aikaan.

Niin, mehän tunnetusti olemme järjestäen kaikesta eri mieltä. Ilmeisesti emme edes yritä kunnioittaa toistemme mielipiteitä, koska minusta sinun kanssasi on mitä raskainta käydä keskustelua. Olemme varmaan molemmat uponneet jo pohjia myöten omaan poteroomme, josta ei enää ulos näe.

Minun kokemani on aika usein se, että sinä hyökkäät kaikkia vastaan, jotka ovat sinun mielestäsi väärää mieltä sisällöllisesti. Koko foorumille on tullut jo varmasti selväksi, että kuulut vankkumattomiin Trumpin ja muiden vaihtoehtohahmojen vankkureihin. Siinäkään ei ole mitään väärää, mutta se tapa, jolla hyökkäät muiden mielipiteitä vastaan ja yrität toitottaa yhtä totuutta joka tuutista tekee keskustelusta kanssasi kovin monotonista, peräti tylsää.

Samoihin ongelmiin toki törmään varmasti itsenikin kanssa ja moni kokee vastaavaa, kun yrittää käydä mielipiteenvaihtoa minun kanssani.

@Taakka suhtautuu moneen asiaan kanssasi yhtenevästi, mutta sillä pienellä erolla, että hän tulee ihan hitusen vastaan ja käy sitä keskustelua argumentoiden. Tämä siis palauteketjuun, koska on enemmänkin palautetta.

1 tykkäys

Erikoista. Ensin pyydät laittamaan samanlaisuuden ja erinlaisuuden perspektiiviin omassa elämässä. Lisäksi pyysit kanssakeskustelijoita pohtimaan maailmankatsomuksen avartamista. Minä tein työtä käskettyään, mutta ilmeisesti väärällä tavalla, kun julistat ettei siitä ole keskustelun kannalta mitään hyötyä.

Miksi maalitat minua Trump-kannattajaksi, kun en ole sitä ja pari päivää sitten myös ilmoitin, etten ole juuri kiinostunut Ameriikan politiikasta?

Tämän viikon keskustelujen pohjalta on tullut tuntuma, että tarkoituksella ymmärrät väärin kirjoitukseni ja pistelet sanoja suuhuni joita en ole sanonut. Tämmöinen keskustelu on mielestäni halpamaista ja verrattavissa hokemaasi “whataboutismiin.”

3 tykkäystä

Eli about täysin sama, mitä teet omien kirjoituksieni kohdalla perussuomalaisiin ja Hakkaraiseen liittyen. Yhdessäkään kommentissa en ole Hakkaraista mistään syyttänyt ja siltikin juuri niihin olet tarttunut tai sellaisen käsityksen saanut.

Ongelma on varmaan meidän molempien yhteinen.

No se siitä - onneksi sentään kiekosta ollaan toisinaan samoilla linjoilla, vaikka kaikesta muusta ollaankin kovin kaukana toistemme ajatusmaailmasta. :smiley: