Palautetta kanssakeskustelijoille

En varsinaisesti halunnut. Mutta tietynlainen merkki tuo oli.

Halusin kiittää arvostamiani palstalaisia, jotka vaikuttavat vielä tuolla alueella.

Crying Game, hieno elokuva. Erityisesti muistuu mieleen tarina skorpionista ja sammakosta, se menee näin. Skorpioni haluaa toiselle puolen jokea, mutta ei osaa uida. Vastaan tulee sammakko ja skorpioni kysyy voisiko sammakko ottaa hänet selkäänsä ja uida joen vastarannalle. Sammakko vastaa: no en tietenkään, pistät minua kuitenkin. Skorpioni vastaa: no en tietenkään pistä, jos pistäisin, hukkuisimme molemmat. Sammakko miettii hetken ja sanoo: tuo on totta, hyvä on, hyppää selkääni niin kuljetan sinut.

Keskellä jokea sammakko tuntee piston selässään, viimeisillä voimillaan kysyy: miksi teit sen? nyt hukumme molemmat. Ja skorpioni vastaa: I cant help it, it`s part of my nature.

Jos itsekin odotit sitä, sinua lienee varoitettu. Leikki voi olla hauskaa, mutta se loppuu aikanaan.

Kyllä se aika odotettua oli, että jossain vaiheessa plokkaus tulee. Taklasin liian monta pommia vastustajan “tähtipelaajiin”. Tuolla areenalla menee herkästi tunteisiin.

Mutta eteenpäin. Ehkä haavani vielä umpeutuvat ja voin jatkaa elämääni normaalisti. :slight_smile:

Melko huvittavaa uhriutumista jatkuvan provoilun jälkeen. Selkäranka ei näköjään olekaan kaikilla sisään rakennettuna.

Katselee vain ahkerasti peiliin niin syyllinen löytyy sieltä eikä mistään muualta.

No kyllä nämä viestit tässä ketjussa on enimmässä määrin huumoria. En oikeasti koe olevani sinänsä uhri. En itke itseäni uneen tämän takia. Pelin henki on tuo tuolla alueella. Ymmärrän syyn ja seuraukset ihan hyvin. :slight_smile:

Ei tämä niin vakavaa ole. Ainakaan minulle.

No siltä se tosiaan vaikuttaa.

No sille en voi mitään, jos asian niin koet.

Eikö sitä politiikka ketjua voisi vapauttaa edes lukuun meille keillä ei sinne muuten ole ole asiaa. Tyyliin pari päivää. Olis hauska nähdä mitä siellä on.

Aika raskasta luettavaa jos politiikka ei liiemmin kiinnosta.

(Saattaen vaihdettava) #4026

Ja vaikka politiikka kiinnostaisikin, siellä täytyy kyllä oma kuppi liimata ja teipata vielä gorillateipillä pöytään, toisinaan - Joskus siellä tulee vahvasti tunne, että vain oman laidan kanta on ainoaa oikeanlaista politiikkaa ja tyyliin Suomen valtion demokratia pitäisi lakkauttaa. Se kieltämättä ainakin itseäni siellä ärsyttää, vaikka vielä kuppi ei ole kaatunut (enkä usko että kaatuukaan).

Toki siellä paljon viisastuukin ja keskustelu sinänsä on usein hyvää ja asiallista. Mutta tietty asenteellisuus ja kapeakatseisuus siellä ainakin itseäni on alkanut ärsyttää. Siinä se lyhkäsyydessään.

Uskoisin, että juuri tämän vuoksi itämaan tietäjät ovat päätyneet ratkaisuun, jonka kanssa nyt edetään.

Tämä viesti on liputettu ja on siksi piilotettu väliaikaisesti.

Suvivirsi soi ja maassa on taas rauha.

(#81 ) #4030

Herranjestas. Muutenkin provo-mielentilassa oleville ei ole helteet näköjään tehneet hyvää.

Jees, otan takkini ja häivyn samantien. Sorry.

(Saattaen vaihdettava) #4031

Sori, mutta mielestäni on äärettömän lapsellista mässäillä vielä tuolla asialla. Eiköhän ne modejen päätökset nyt kaikille tullut selväksi, miksi tästä pitää vielä jauhaa. En nää tässä mitään pointtia.

Enkä viitannut kehenkään erityiseen henkilöön varsinaisesti, turhaan käytät viestiäni keppihevosena.

En aio puhua asiasta enempää, mutta vastasin vastaukseen, ettei tulisi väärinkäsityksiä.

Nyt rauhoitutaan kaikki. Mä meen ainakin eteenpäin ja laitan kolani pakkaseen.

Tämähän alkaa politiikassa olemaan mielestäni melkoinen ongelma, että kaikki huutavat todella kovaa omissa poteroissaan, mutta varsinainen keskustelukyky eri osapuolien välillä on heikkoa.
Internetissä se on havaittavissa melko vahvana ja jopa täällä, jossa iso osa keskustelijoista on samanmielisiä seuransa osalta, huomaa juurikin politiikka-osiossa vahvaa omiin poteroihin kaivautumista ja vahvaa piikittelyä puolin ja toisin.
Tottakai voidaan sanoa, että eihän varsinaiset poliitikot ole sama asia, kuin nettihuutelijat, mutta kyllä silti poliittinen kenttä (ainakin vaalien aikaan :wink:) tarkasti seuraa yleistä keskustelua ja “kansan tuntemuksia.”

En tiedä, kai se on sitten tämä anonyyminä internetissä huutelu, mikä on nämä poliittiset puoliskot näin vahvasti polarisoinut. Osittain syyttäisin myös politiikassa esille astunutta vahvasti populistista suuntausta, josta ei kuitenkaan voi syyttää pelkästään oikeaa laitaa.

Sen verran pitää laittaa kuitenkin vienoa toivetta tänne meidän palstalle ja myös maailmalle yleisesti, että toivottavasti pystyttäisiin kuitenkin välttämään suuntaus johon Yhdysvalloissa ollaan melko vahvasti menossa. Siellä kun tuntuu näin ulkopuolisin silmin katsoen, tämä omassa kuplassa pysytteleminen menneen jo vähän liian pitkälle.

Ollaan ylpeitä omista mielipiteistä, mutta annetaan myös muiden mielipiteille ja näkökannoille arvoa, vaikka ne ensi silmäyksellä tuntuisivatkin nostavan niskakarvat pystyyn. :hugs:

Pääosin meidän politiikkaosion meno on ollut verrattain oikein hyvää. Meidän ongelmista ei voi puhua samassa lauseessa vaikkapa Jatkoajan politiikkaketjujen kanssa. Parantamisen varaa on itse kullakin tietty aina. Yksi teesi jota yritän itse muistaa noudattaa on, että yritän argumentoida pohjalta “minä olen tätä mieltä, koska”. Ja yritän mahdollisimman paljon välttää “sinä olet väärässä, koska” -argumentointia, koska sitä on jo koko internet pullollaan.

Joo, kyllä täällä on ollut oikein hyvä politiikka-aiheinen foorumi, kun kuitenkin tässä on kolmet vaalit käyty reilun vuoden sisällä. Täällä tuntuu kyllä olevan porukkaa jotka tietävät asioista melko hyvin, joten heidän kannaltaan on hienoa, että laatu on pystytty pitämään näinkin korkeatasoisena.

(Mä vaan peesaan) #4035

Nyt itsekin heräsin, että kiva olis nähdä mitä siellä tapahtuu. Sinänsä politikointi ei minua juurikaan kiinnosta. Jos minulta kysyttäisiin, niin poistaisin kaiken politiikan täältä. Muun kuin pelaajapolitiikan. :wink: Mutta eipä näytä luottamustaso riittävän edes Yhteiskunta-alueen minkäänlaiseen silmäilyyn.

Edit. No, mikäs se tappoi hiirenkin. Uteliaisuus. On aivan viksua, että politikointi on sallittu vain harvoille ja valituille. Ja parempi ettei muut sitä sitten myöskään lue. Jos eivät kirjoitakaan. Ainoa mitä voi miettiä, on se että tulisiko luottamustason vaatimusta nostaa entisestään.

Moro! Hyvää kesää kaikille! Älkää hölmöilkö,pysykää pinnalla.Syyskuussa mennään taas. :heart: :tappara: