ihan niinkuin tuomaroinnissa: kaksi oikeaa, ei poista yhtä väärä.
Ja tosissaan kun siinä puhelin kädessä seurasin ni ensimmäinen ajatus mikä siitä maalista tuli, oli että nyt kävi vahinko. En sen enempää ajatellut kun kirjoitin sen tänne saman tein. Kyllä nää pelit ihan neutraalinakin osapuolena on mielenkiintoisia.
Ilmaannuit kommentoimaan aina kun tapahtui jotain negatiivista Tapparan kannalta, hörps, Tappara av, mitä sieltä tulee jne. Kun Tappara johti 1-0 olit hiljaa. Posia sinänsä noista negailijoiden moittimisista. Se oli asiaa. Mutta edelleen, en ymmärrä motiivia kirjoittaa tänne, jos on aina kaikkien muiden puolella. Kirjoitatko myös KalPan foorumille tai Ilveksen vastaavalle? En tunne sinua ja olet varmaan hieno ihminen, mutta ymmärrätkö että nuo tuulettelut, kun meillä menee heikommin ei kuulu tänne. Ei se ole mitään keskustelua vaan provoa.
Kyllä minä sinne Tapparan kavennuksistakin mainitsin. Jos tosiaan sanat hörps, ja erikoistilanteiden mainitseminen on niitä joista toivot mun häviävän tältä foorumilta, niin en tiedä sitten. Yleensä yritän katsoa peliä jonka takia en pitkiä lauseita kirjoita. Tosin siinä meni sitten hermot muutamaan kirjoittajaan joista annoin palautetta, mielestäni asiallisesti.
Mitä itse selasin pelin aikana vasemmalla silmällä otteluseurantaa, niin mulle ei kyllä jää mitään hampaan koloon noista @Jasperi n kommenteista. Nyt kun herra Finleykin on vaihtunut Bostoniin niin joku taustoista tietämätön laskisi vielä meikäläisten porukkaan.
Itse suosittelisin muutamalle meikäläiselle, että jäitä hieman hattuun. Ottelusarja on vielä pahasti KESKEN!
On kyllä kummaa, että heti tyrmätään negailijaksi kun puhuu tosiasioita. Kun @markanjatka totesi 2-1 tilanteessa erttä se oli siinä ja lauantaina uudestaan niin hirveä poru. Vaikka jokainen näki, että ei riitä tänään Tapparalla. Tosiasiat pitää tunnustaa, kun ne tarjottimella eteen kannetaan.
Jollain tuuripompuilla se olisi voinut kääntyä, mutta niiden varaan ei kannata hirveästi laskea. Voihan sitä koittaa hirveällä posilla rummuttaa eteenpäin, mutta tätäkään ottelua se ei olisi kääntänyt. Enemmän siinä itselleen valehtelee.
Oli siellä hörps myös 1-1 maalin kohdalla meidän kannattajan toimesta. Itsekin käytän sitä välillä, vaikka maali menisikin Domin taakse.
Ymmärrän kyllä mitä ajattelet, mutta pitää miettiä kokonaisuutta. Tällä kertaa annan Jasperille posit juuri tuosta kokonaisuudesta. Tulipa siellä piikkiä myös omaa jengiä kohtaan. Samaa on turha odottaa erään toisen joukkueen kannattajilta.
Minun on vain henkilökohtaisesti vaikea ymmärtää negaation määrää täällä, kun kyseessä on joukkue joka on pelannut viisi kertaa putkeen finaaleissa.
Jokainen saa toki mennä omalla mallillaan eteenpäin. Minun on vain vaikeaa ymmärtää negaatiota tätä seuraa kohtaan, varsinkin jos tunnustautuu tämän seuran kannattajaksi.
Laitetaan @Oijennus hienon viestin päätteeksi tämä ketju hetkellisesti lukkoon. Aika paljon lähdettiin jankkauslinjalle ennen sitä.
Yhteisön palautetta on kuunneltu (lippuja, kommentteja) ja kaksi pahinta seurannan trollaajaa eivät tähän finaalisarjaan enää täällä osallistu. Henkilökohtaisesti on tosi vaikeaa ymmärtää mitä kickesejä tuollaisesta toiminnasta saa.
Ja kaikille: Älkää nyt hyvänen aika provosoituko niin herkästi. Osa ottaa herneitä nenään jopa ihan olemattomista. Aikuiset ihmiset. Tää on kuitenkin vain jääkiekkoa, kuten Hannu Jortikka osuvasti sanoi.
Ensin olin että ei helv… Sitten, että WTF ja nyt en enää tiedä itkeäkö vaiko nauraa. Täällähän on pahempi nega, herne nenussa ja paniikki, kun Ipa- sarjassa.
Korostan, että jokaisella on oikeus omaa mielipiteeseen, mutta ihan oikeasti on laadukas palsta vajonnut hetkessä alas. Tätä en muista aiemmin tässä muodossa havainneeni. Aikuisten hiekkalaatikko: Kellä on paniikki, kuka haluaa rahat takasin ja “Tapolalle het kenkää” jne. Ja tottakai jokaiseen trolliin pitää tarttua.
a) trollausta on ollut aina, netissä ja livenä. Se kertoo enemmän trollaajasta, kun kohteesta. Se, että lähdette mukaan, on juuri se mitä trollaaja haluaa. JÄTTÄKÄÄ NYT AIKUISET IHMISET NE OMAAN ARVOONSA.
b) paniikki. Odotitko helppoa sarjaa? Oikeastiko? Kaksi liigan kovinta joukkuetta pelaa finaaleissa ja molemmat ottelut on päättynyt 3-2. Edelleen kysyn, oikeastiko paniikki? Ottelusarja on vasta 2-0, Tappara jos kuka on juuri se joukkue liigassa joka kykenee sarjan kääntämään, jos on kääntääkseen.
c) peliesitykset. Tappara pelaa ihan “voittavaa” lätkää, mutta KalPa pelaa hyvin tai siis paremmin. Ekassa pelissä ei pomppinut ja tokassa… En laita Domin piikkiin, mutta pika- analyysillä noita kuteja on voittopeleissä hanskaan ja kilpeen jäänyt. Riparit vastustajan lapaan maalin edessä on sekin huonojen sattumien summa. sen toteaminen keltä tahansa ei ole trollaamista.
d) muitakin joukkueita saa kannattaa. Ja heilläkin on oikeus esittää mielipiteensä, JOPA TÄÄLLÄ.
e) koittakaas nyt oikeasti olla niitä faneja myös “vaikeina” hetkinä. Itkupotkuraivarit joukkueelle joka on 5. krt putkeen finaaleissa ei ole ymmärrettävää. Tähän väliin vois oikeasti heittäää esimerkin naapuriseurasta. Siellä 5 finaalia otettais ilolla vastaan… Me ei näköjään osata käsitellä edes tätä.
f) median tehtävä on kirjottaa ja kaivaa juttuja. Hyväksykää se, piste. Naurettavaa itkemistä, kun kaikki “meitä vastaan”.
g) mä oon purru hammasta ja ollu hiljaa ja aatellu, etten avaudu tästä negasta ja leikkikentästä mitään. Oon vaan henk. koht. tosi tosi pettynyt tähän palstan reagointiin. Hirveä massapsykoosi ja kiukuttelu. Jos sama meno jatkuu, niin pysyn varmasti poissa jatkossa ja mahd. pysyvästi. Ja veikkaan etten ole ainoa. Saa sitten kiukkupeput jäädä kiistelemään keskenään ja hakea uusia näkökulmia pessimismiinsä tyyliin “näin jo JMJ:n kypärän asennosta alkulämmöissä, että jätkät ei oo hereillä”.
JOS KESKUSTELET IDIOOTIN KANSSA, VARMISTA, ETTEI HÄN TEE SAMOIN!
En ehtinyt vastata ennenku suljit tän aiemmin, joten vastaan nyt. Niin, se lähtee helposti jankkaamiseksi jos aiheettomasti nostaa kissan pöydälle. Mä olen täällä, ifk sarjan aikana saanut paljonkin pskaa niskaan, usein aiheesta. Silloin se johtui siitä että kaikki vedettiin tunteella ja usein sen yli, helposti menee siihen et jokainen sanoo miettimättä paljoakaan. Tällähetkellä kommentoin aivan neutraalina katsojana, ja en mä täällä ole trollailemassa. Ja jos nyt ihan totta puhun niin kyllähän se rupes vtuttamaan ku tulee kaupasta ja huomaa että ahaa vieraat nostettu esille, mut sit kumminkaan niitä omia poikia ei. Kävin läpi noita mun kirjoittamia juttuja otteluseurannassa ja olen edelleen sillä linjalla että olin asiallinen. Tiedän kyllä että ku kannatan IFK:ta ni se tuo jo tietyille ihmisille negatiivisen asenteen. Mutta mennään eteenpäin ![]()
En ole otteluseurantaketjua viitsinyt lukea jälkeenpäin, mutta uskon kun sanot ettet ole trollannut. Kärsit varmaan siitä perusajatuksesta palstan kirjoittajien puolelta että jos et kannata meitä olet vihollinen. Ja siksi viestejäsi ylitulkitaan. Haluaisin tietää ihan mielenkiinnosta mikä sai sinut jäämään palstalle kirjoittamaan? et toki ole ensimmäinen, täällä on myös muutama arvostettu kärppäfani, mutta siis jos haluat selventää että miksi tulit alun perin ja mikä sai sinut jatkamaan palstalla “ulkopuolisena”?
Juu onhan sen asenteen huomannut, ja tavallaan tiettyyn pisteeseen ymmärtääkin. Ja miksi jäin? En ole kirjautuneena missään jatkoajoissa enkä muualla, ja tää on hyvin tehty kokonaisuus. Se miksi ensimmäisenä tänne liityin, oli ihan puhtaasti kun yksi kaveri on tapparafani ja se on joskus puhunut tästä, ja onhan tätä aeimmin jo luettu. Joten kelasin että miksi ei?
Joo ei muuta kuin tervetuloa ja toivottavasti jaksat olla liikaa välittämättä tunteellisista purkauksista. Hyvää vain tekee palstalle, että saadaan neutraaleja kommentteja. ![]()
Itse reagoin eilen liiankin vahvasti, pahoittelut siitä. Mennään eteenpäin asialinjalla.
Ei enää selvemmin voisi tätä asiaa esittää.![]()
Tämä pitäisi ottaa suoraan Tappara.co:n sääntöihin kaikkien luettavaksi.
Sen verran täytyy korjata, että negativismi alkoi jo vanhan foorumin aikana ja oli yksi iso syy sille, miksi vanhat viestit jätettiin siirtämättä.
Meininki pysyikin aika hyvänä viime kauden ja sopivasti tuli se mestaruuskin, mutta on taas tänä keväänä mennyt vessasta alas. Ilmenemismuodot ovat nyt vähän eri, koska ollaan kaikilla mittareilla aiempaa suositumpi ja toisaalta mobiiliominaisuudet ovat nopeuttaneet reagointia.