No kai riittää, kun seuraa otteluiden seurantaketjua ja mitä tapahtuu otteluiden jälkeen, jos Tappara on hävinnyt. Varsinkin seurantaketjut on melkoista sontaa täynnä. Kai se on joku purkautumiskanava joillekin.
En itse oikein ymmärrä moista negatiivisuutta jääkiekon ympärillä.
Mutta kukin tyylillään. En minä ainakaan sitä voi kieltää, mutta ei minun siitä ole pakko tykätäkään.
Mutta henkilökunta on nimenomaan linjannut, että otteluseurantaa voi käyttää tämmöiseen chattailun tyyppiseen lyhyen jänteen keskusteluun. Otteluseurannassa muutenkin tunnetila nousee ja se heijastaa aina sitä kyseistä peliä. Ei otteluseuranta ole mikään kehutaan kaikkia, silloin kun peli ei kulje. Otteluseurannassa seurataan peliä ja sen pelin hetkiä. Jälkianalyysit sitten muualle.
Jukka-analyysithän lähtevät ainakin pyörimään aina kahden peräkkäistappion jälkeen, kuten vakifanit tietää.
Itsekään et @peterra yksilöiden perustellut, miten joku peliajanloppujen kritiikki oli “kiellettyä”, vaikka ehkä siihenkin joku peruste oli? Itselle yllätys.
Ainoa kielletty kritiikki ikinä on ollut MM-Ojamäen tehottomuuden ja miinusten nuriseminen. Juuh.
(Edit: Suuri osa kritiikeistähän on varsin sofistikoituneita ja huolellisia. Silti niiden ajankohdat voivat kiinnittää huomiota. Ei tämäkään kauhean vakavaa palautetta ole. Ehkä arviossa edellä oli silti jotain perää?)
Tältä foorumilta löytyy kasoittain käyttäjiä, jotka pystyvät oikein erinomaiseen kritiikkiin, joka ei
a) mene henkilöön
b) kohdistuu kulloiseenkin suoritukseen
c) pyrkii etsimään oikean tahon, jolle osoittaa kritiikki
Esimerkiksi: @ljpp on varsin avoimesti kritisoinut hyökkäyspelin saamattomuutta - hän ei ole ottanut siinä mitenkään kantaa valmennukseen tai muutenkaan mihinkään, mikä tämän aiheuttaa, mutta tuonut kuitenkin esille pelitavallisenkin tason. Ljpp lienee yksi ylläpitäjistä ja täten hänen tapaansa voidaan pitää jonkinlaisena esimerkkinä, miten asiaa voidaan käsitellä.
Sen lisäksi löytyy mm. @Acetho, joka ei ole nähdäkseni tähän ottanut mitään kantaa, joskin etsinyt samalla tavalla selitystä. Erityisesti hyökkäämisen aneemisuus on niin laajamittaista ja huolestuttavaa, että olisi ihme, jos kritiikkiä ei tulisi valmennukselle. Rautakorven ketju on ihan oikea paikka tuolle kritiikille ja ehdottomasti suurin osa on täysin aiheellista kritiikkiä. Hyökkäyspeli ja sen organisointi on valmennuksen vastuulla ja aika moni valmentaja vie meitä kuin litran mittaa siinä tällä hetkellä.
En jaksa namedroppailla hirveästi, mutta ljpp ei ainakaan sorru jääkiekko-asioissa tunteiden vietäväksi. Tai ei ainakaan anna sen näkyä negatiivisesti. Tuollaista on mukava lukea.
Aika moni muu ei tähän pysty ja homma lähtee pahasti laukalle. Tunteet vie ja usein juuri ne negatiiviset tunteet. Tuollaista on todella raskasta lukea.
Otteluseurannassa näin saa tapahtua - ja jos se häiritsee niin sitten vaan lippuja kehiin. Itse en tunnista yllä mainittua “negatiivisuutta” mistään muusta ketjusta.
Rautakorven ketju on asia erikseen, koska normaalia keskustelua siinä ketjussa haittaa aika paljon se, että meillä on iso määrä kannattajia, jotka eivät siedä Rautakorpeen kohdistuvaa kritisointia lainkaan. Itse tekisi mieli ja ehdottomasti pitäisi Rautakorven ketjussa liputtaa jokainen, joka tulee sinne kirjoittamaan siitä, että ei saa kritisoida Rautakorpea kun hävitää. Se on vastareaktio, joka tulee siitä, kun joillekin Rautakorpi on koskematon.
Kyllä se sitä jo kohta kaksi vuotta on ollut. Ihan vaan sillä, että kaikki oli täällä hyvin kun Tappara napsi pari mestaruutta ja sen jälkeinen kausi myös vielä meni hyvin vaikka tappio finaaleissa tuli. Viime kausi ja tämä kausi kauheaa luettavaa, toivottavasti en sörki kovin muurahaispesää, mutta eiköhän pointti ole se, että suurimmalla osalla täällä vanha suola janottaa, eli mestaruus
Joka ketju on täynnä avautumista tappion jälkeen. Ymmärrettävää pitkälti, joskus jossain vaiheessa voi käydä tympimäänkin.
Meitä on moneen lähtöön ja taustaan täällä (mikä hyvä), siksikin ehkä harmittaa toisten julkimiset maneereineen toisinaan.
Rautakorven ketju on silkkaa turhautunutta, katkeraa tuubaa, suoraan sanoen. Pelitilannehuutelua aikakausijohtajan ketjussa. Onnea vaan niille, jotka jaksaa potkia paskatulvia vastaan.
@terpp Kyllä se vaikeus alkoi jo tuplaa seuranneen kauden aikana. Yliarvioit Kärppien mestaruuden merkityksen.
Odotukset on niin kovat pelillisesti ja tuloksellisesti. Ei tavallaan sitäkään ihan ymmärretä, että pelaajien tasoerot ei ole niin suuria mitä pelaajabudjetit antaa ymmärtää ja valmennukset kauttaaltaan parantuneet. Ei se niin salettia ole voittaa koko ajan.
Minusta jotenkin hurjaa sekin, että voittamisella ja häviämisellä on noin suuri ero täällä ilmapiirissä. Varsinkin jos tulee muutama tappio perätysten, niin kaikki on huonosti ja valmentaja ei osaa valmentaa.
Minua ei henkilökohtaisesti häiritse tappiot, kunhan niitä ei tule kohtuuttomasti. Liigan parhaat jengit keräävät sen reilut 2 pinnaa per peli, eli vajaa kolmasosa karkaa muualle. Hämeen superviikonlopussa kritisoin tapaa ja tyyliä jolla tappiot tulivat.
Joo, kritiikki ei koskenut sinua (sinulla on tietty laatutakuu jääkiekkoasioissa), eikä sinänsä edes mennyttä viikonloppua, vaan isossa kuvassa yleisesti tätä meininkiä.
Eikä tätäkään kannata kenenkään liian vakavasti ottaa. Tämä on vain yhden ihmisen mielipide ja kritiikki. Hyvä tietty jos joku saa ajatuksesta kiinni.
Jos nyt haluat, että joku muuttaa suhtautumistaan johonkin, niin kannattaisi varmaan sanoa nimi. Eikä kirjoitella tänne ja toivoa, että näkee ja tietää viestin olevan kohdistettu hänelle.
Ei kyse ole mistään yhdestä nimestä tai yhdestä henkilöstä. Enkä sinänsä edes halua sitä ajatella noin. Mielummin mennään ns. yleisellä tasolla.
Enkä usko, että mikään sen suuremmin muuttuu. Ei isot massat ja perusfanit ajattele asioita noin. Negailu ym. sellainen kuuluu ns. juttuun yli seurarajojen keskustelupalstoilla.
Minä voin ainakin listailla tänne ja joka puolelle muutenkin Minua kiehtovat nimimerkit, joista Minä pidän. Muut voi mennä Itseencä. Pidän kaikista jotka Minusta pitävät.
Minä en ainakaan pidä sinusta Kuulut juuri tuohon porukkaan, jonka kanssa on ihan mahdotonta keskustella, kun seisot yhtä syvällä poterossasi kuin minä omassani. Aion jatkossakin tyytyä pommittamaan sinua mädillä kananmunilla kunnes palaan takaisin omaan poterooni pohtimaan, osutko joskus oikeaan. Sitä odotellessa Toivottavasti Tappara voittaa pelejä välissä. Ja tietysti toivon myös, että keväällä löydämme yhteisiä vihollisia