@opansio miksi olet noin agressiivinen mutuilusta koska ihan samaa itsekkin kirjoittelet vai pidätkö omia mutuiluja faktoina ja muiden keskustelijoiden kirjoituksia pelkkänä skeidana?
Kerrohan hyvä ihminen mitä minä mutuilen? Mutuiluna pidän mm. mitenkään erittelemättömiä ”poikkeus säännöksiä karanteeni asioissa”. Puhe oli mm. minun työsopimuksestani, festareiden esiintyjien soppareista, ja pelaajien soppareista. Olen näitä kaikkia edellämainittuja töikseni käsitellyt, minkä toin myös ilmi. Force majeure määritellään yleensä sopparikohtaisesti puolin ja toisin, eli siis pelaajalle hyväksyttävät syyt olla ilmestymättä kentälle, ja työnantajalle hyväksyttävät syyt olla maksamatta palkkaa. Pelaajien soppareissa rahakorvaus sovitaan yleensä kaudesta. Treenit pidetään, ja se on työtä, vaikka pelit peruuntuisivatkin.
Tämä on mutuilua: En usko että ”karanteeni asioita” on otettu erikseen liigan ja pelaajayhdistyksen yhdessä sorvaamassa sopimuspohjassa kovin monella lausekkeella huomioon.
Esimerkiksi liigapelaajien palkoista. Ihan täyttä mutuilua omat viestisikin on siinä missä muidenkin.
Aika moni paheksui Jukan kommentteja Kovalle. Hyvä, Jukan käytös oli asiatonta ja antaa tavallaan hiljaisen hyväksynnän mm. koulu- ja työpaikkakiusaamiselle, missä myös saatetaan puuttua henkilökohtaisiin asioihin.
Haluaisin samalla kuitenkin muistuttaa, että myös tällä palstalla käytetään yleisesti kieltä, mikä saattaisi loukata henkilöä itseään ja ainakin puuttuu hänen fyysiseen ulkomuotoonsa (esim. Tukka-Jukka). Onko liikaa pyydetty, ettei tuomita ihmisen käytöstä ja syyllistytä itse anonyymisti samaan? Ei ole mielestäni kellään erivapautta moiseen, ei Jukalla eikä tällä palstallakaan.
Aiheen ja kommentin ytimen vierestä enimmäkseen, mutta koulu-, työpaikka- ym. kiusaamisia vastaan voisivat ihmiset myös taistella enemmän vaikka omilla teoillaan ns. tosipaikoissa – pinnallisen, teennäisen, tekopyhän ja suhteellisuudentajuttoman (sosiaali-)medialässyttelyn ja leimojensuoltelun sijasta. Nykyäänhän koko käsitteet alkavat olla aika suosittuja kaksinaamaisten paskanpuhujien lyömäaseita itsessään. Mutta niin kai nämä asiat menevät…
Olen samaa mieltä kanssasi, osittain. Veikkaan vain, että osa Jukan kommentoijista ei edes ymmärrä omilla kommenteillaan samaan kuin JR itse.
Ja vaikka olenkin kaikesta kirjoittamasti samaa mieltä, en näe mitään väärää myös puhua asiasta avoimesti. Se onko se päälleliimattua vai aitoa, tietää vain kirjoittaja itse.
Kun yleisessä keskustelussa heitellään sananvaltaa käyttävien toimittajien ja anonyymin yleisön toimesta joukolla & toistolla ulkoa käsin jotain “koulukiusaaja”-leimoja, niin eipä se erityisen aitoa ole. Tai ehkä on, mutta ei ainakaan sitä minä esiintyy.
Mutta yleisellä tasolla yleisiin keskustelusuuntiin ja -ilmiöihin kommentti, ei sinne suuntaan, vaikka tuohon kohtaan viestissäsi tartuin.
Emme voi tietää, kuka tekee mitäkin hyvien asioiden eteen. Itse ylitän vaatimuksesi: en arvosta JR:n käytöstä + olen ollut aktiivisesti mukana useassa työpaikka- ja yhteisökiusaamisjutussa viemässä asiaa eteenpäin. Muodin vuoksi loukkaantujiksi leimaaminenkin on aika kulunut keskustelukortti.
Tämä ei ole niinkään yksilötasojen huomio ja kritiikki vaan yleisen. Eikä ajatus siis ole se, että voi heitellä ulkoa päin typeriä leimoja vain, jos on itse ollut mukana joskus torjumassa kiusaamista.
Jostain “keskustelukorteista” jauhaminen on myös aika tyhjää, kun pitäisi puhua asioista. “Muotihan” on se, että kun joku asia tulee yhteisöissä epäedulliseksi (kiusaaminen), niin sitä aletaan käyttää lyömiseen (ja kiusaamiseen). Vanha muoti, muodot vaihtuvat.
E. Ja en tietenkään itsekään arvosta tai “hyväksy” itse huuteluja.
Kyllä. Tätä koitin juuri teroittaa - arvostelijoilla tulee olla kieli keskellä suuta. Varsinkin jos se tapahtuu anonyymisti.
Mutta tavallaan Jukka sortui aika alhaiseen kommentointiin ja siitä joku journalisti saa lyömäaseen, se on vähän myös ”oma vika”. Moista lausetta ei olisi koskaan Jukan suusta pitänyt tulla, sen verran ala-arvoinen se oli. Ja kyseessä on kuitenkin vain se ”hoki”.
Olisin toivonut, että Jukka olisi pahoitellut myös omalla naamallaan. Arvostan Tapparan pientä ”yritystä” vähän, koska pakkohan heidän oli ottaa kantaa, että hei eivät hyväksy henkilökohtaisuuksiin menoa työpaikkana eikä organisaationa.
@rizka
En tiennyt että on olemassa ensi kauden CHL ketju, olen kahtena eri päivänä koittanut hakea sitä palstan hakutoiminnolla. Nyt koitin hakea kolmannen kerran enkä löytänyt.
Ehkä mun virhe oli että koitin hakea CHL hakutermiä käyttäen eikä tuota perustamaasi ketjua löydy sillä. Olisiko mahdollista lisätä otsikkoon CHL jotta se ehkä löytyy CHL haulla?
Vähän rumahan tuosta tuli minusta, mutta onpahan ainakin nyt yhteneväinen KHL-ketjujen otsikoiden kanssa.
Isot kehut kaikille jotka ovat siirtäneet jo katseen ensi kaudeen ja availevat joukkueketjuja 2020-21, ynnä muita.
Mennään eteenpäin.
Ehtiskö joku noheva avata ketjun ens kauden rosteriveikkauksen kommentoinnille ja jos on riittävästi nappuloita ni siirtäisi samalla kaikki turhat spekuloinnit siitä veikkausketjusta pois? Olis kiva lukea muitten veikkauksia, mutta ärsyttää lukea niitä kommentteja, kuinka typerä jonkun toisen veikkaus on jonkun mielestä. Olis siisti veikkausketju ja toinen spekulointia varten. Kiitos, mää en nyt ehdi, enkä osaa/pysty niitä viestejä siirrellä ainakaan kännykällä.
2 posts were merged into an existing topic: Palautetta palstan henkilökunnalle
Hei kaverit! Mä rakastan teitä.
Virtuaalinen ryhmähali?
Eihän kuitenkaan, siis ihan varmasti meinaan, korona vaan tartu myös virtuaalisessa ryhmähalissa? Onko mitään tarkempaa tietoa?
Oon kuullu että internetissä jyllää kaikennäkösiä viruksia, niin miksei myös koronaviruskin?
Melkein sama mitä tänne ketjuhin kirjottaa niin aina on jollain jotain maristavaa.
Hyvälle mallille on menossa.
Ollanha me kuitenki Suomalaisia