Olen siis kahta juttua puolustanut tahi kommentoinut kahden vuorokauden sisään.
Sitten sitä ennen näytti olevan tammikuun 13. kommentointia klikkihuoraussyytöksiin tms.
En tiedä onko se erityisen aggressiivista tai aiemmasta poikkeavaa.
Olen siis kahta juttua puolustanut tahi kommentoinut kahden vuorokauden sisään.
Sitten sitä ennen näytti olevan tammikuun 13. kommentointia klikkihuoraussyytöksiin tms.
En tiedä onko se erityisen aggressiivista tai aiemmasta poikkeavaa.
Muistanko oikein että olet edelleen jossain roolissa Jatkoaika Ry:ssä?
Kyllä, ry:n hallituksen puheenjohtaja.
Siinä asemassa on mielestäni hyvin luonnollista puolustaa valittua linjaa. Moni ei tiedä tätä yhteyttä, vaan muistaa teikäläisen ainoastaan päätoimittajakaudeltasi.
Koitan välttää minkään varsinaisen linjan puolustamista, koska en niistä vastaa, enkä pidä kaikista Jatkoajankaan jutusta. Se ei tarkoita kuitenkaan sitä, että lähtisin niitä suolaamaan, koska kyse on edelleen vapaaehtoisorganisaatiosta, eikä minun tarvitse olla kaikkien juttujen sisällön tai julkaisemisen kanssa samaa mieltä. Yksittäisiä juttuja, erilaisia kirjoittajia ja kirjoittamisen vapautta noin ylipäänsä puolustan kyllä innokkaasti.
Hienoja asioita puolustat. Kai niistäkin jutuista saa olla eri mieltä, ainakin jos kruunattu klikkiotsikolla. Ja vaikka juttua kritisoisi, välttämättä ei ole viemässä kenenkään oikeuksia kirjoittaa tai yritä yksittäistä kirjoittajaa vaientaa.
Näin on ja hyvä näin. Tämäntapaisissa jutuissa joku FB- ja sähköpostipalaute voi tosin vaikuttaa uusiin kirjoittajiin samantyyppisesti. Palaute voi olla hyvin aggressiivista. Etenkin naiskirjoittajat ovat pitkään saaneet järjestään kovempaa ryönää etenkin sähköpostiin, se on melkoinen ilmiö.
Varmaan näin onkin. Se on totta kai valitettavaa ja täytyisi saada kuriin. Yhtä huono tilanne mielestäni on, jos kritiikki on aina kategorisesti vaientamista tai naisvihaa. Kaikilla ei aina ole ensimmäisenä mielessä sukupuoli ja esimerkiksi minulle aivan sama, oletko kirjoittaja sinä vai ko. Määttä, kritisoin juttua.
Viesti siirrettiin ketjuun: Satunnaiset ihmettelyt Discoursesta
Ehkä ylireagoit
Ollaan kaikki vähän herkillä tämän koronan kanssa ja on ihan selvää, että ympäristössä alkaa ahdistusta näkymään siellä ja täällä. Toukokuussa toivottavasti helpottaa
Eli jäitä hattuun sielläkin ![]()
Näh. En ylireagoi. @hellno on tätä harrastellut koko tuon ketjun ajan tähän suuntaan, kaikesta sanomastani pitää kaivaa jotain mihin tarttua ja mistä soittaa suutaan.
Ehkäpä yhden käyttäjän kohdalla voi pitääkin paikkansa, en ole seurannut tuota teidän ajatuksenvaihtoa sen kummemmin. Lähinnä tartuin tuohon kohtalaisen yleisluonteiseen kommenttiin, jonka esitit. Jos kyseessä siis henkilökohtainen ongelma yhden käyttäjän suhteen niin aika isolla aseella ammuit, kun tuo osuu vähän useampaankin. Tosin ymmärrän sinua, on minullakin ne omat haasteeni täällä ja tietyt käyttäjät, jotka tuovat iloa elämään tuolla piikittelyllä. Tunnistan ilmiön, ja en minäkään siitä pidä.
Vastaan sinulle, vaikka taroitan koko väelle!
Tuossa ketjussa (pandemia) alkaa pikkuhiljaa kaikki olemaan vähän niskavillat pystyssä, luonnollisest kun on loppujen lopuksi erittäin painostava ja varmasti ennemmin tai myöhemmin kaikkia koskeva aihe!
Täysin kiihkotonta ja analysoivaa tekstiä sinne tuskin kukaan pystyy tänä päivänä kirjoittamaan, mutta jos yritettäisiin ajatella ettei jokainen, tai välttämättä kukaan, siellä kirjoita minulle vi****akseen, vaan jokainen omasta mielestään asiaa, enemmän tai vähemmän tärkeätä asiaa.
Vaaranahan on että jos oikein pahasti lähtee kiekko karkuun, niin henkilökunta tekee omat rartkaisunsa, jotka ei välttämättä meitä kaikkia miellytä!
Kuitenkin kyseisessä ketjussa paljon asiaa useilta kirjoittajilta.
Nyt koronan vuoksi eletään vaikeita aikoja. Jokainen kokee sen elämässään aivan varmasti. Neljän seinän sisällä perheen kesken ristiriitoja alkaa löytymään, ne kärjistyy jne. Meille tärkeä urheilu on maailmasta suunnilleen loppu, mitäs nyt seurais. Viihdetapahtumia ei ole, ei saa porukallakaan peuhata mitään. Etäisyydet, ne turvavälit, pleksit, kaikkiallako se korona piileksii.
Monella tulee varmaan taloudellisia ongelmia. Se on varmaan juuri nyt se seikka, joka ei itseäni ainakaan vielä kosketa. Mutta kaikkea on menneisyydessä koettu, joten ymmärrän kyllä tuskan. Eiköhän tästä kuitenkin kaikki selvitä, vaikka väliaikaisesti takapakkia tulisikin.
Mitä tehdä kun ravintolat on kiinni, elokuvateatterit jne. Matkoille ei lähdetä juuri mihinkään, ei edes kotimaassa. Ties mitä vielä, kauhujutut koronaan kiduttamista ihmisistäkin hirvittää monia. Miten suojautua missäkin tilanteessa, yhtä käsienpesua koko elämä.
On tässä kestämistä ja aivan varmasti tämä tulee näkymään tässäkin yhteisössä. Sen vuoksi vois hyvä malttaa mielensä, jos joku asia tai kirjoittaja ottaa pattiin. Kynnys on luultavasti laskemassa. Lasketaan ensin vaikka kymmeneen, jottei reagoida turhan ärhäkästi. Ei lueta rivinvälejä ja koeteta löytää sieltä jotain kavalaa ja pisteliästä, jonka kirjoittaja muka sinne olisi piiloittanut. Ajatellaan mieluummin positiivisesti ja ymmärtäväisesti. Pysytään asialinjalla eikä aleta repostella toisten persoonia.
Nyt ollaan todellakin melko tyrskyisillä vesillä ja salakavalia karikoita on tarjolla. Koetetaan nyt muistaa, että olemme samassa veneessä. Viedään vene kunnialla perille asti yhdessä, kyllä tämä kurjuus tästä aikanaan helpottaa. Ollaan siis positiivisia ja kärsivällisiä. Yhdessä!
Nyt en kyllä tunnista itseäni tuosta. Ei ole mitään sinua vastaan. Koronan alkuvaiheissa kyllä haastoin mielipiteesi ja siitä keskusteltiin rakentavasti yksityisviestein.
Viisaita sanoja koko viesti. Poimin tämän, kun olen itsekin sortunut viime aikoina kirjoittamaan ihan liian ärhäkästi, sinullekin. Asiat voi aina esittää niin monella tavalla, provosointi ja liiallinen ärhäkkyys, haastaminen, ei vie asiaa eteenpäin. Kannattaa lukea ensin huolella viesti johon vastaa, miettiä mitä kirjoittaja on sanonut ja sen jälkeen miettiä miten oma viesti kannattaisi muotoilla. Kaikilla on parempi mieli, samalla puolen kun kuitenkin kaikki ollaan.
Oli jo muuten aika lähellä. Viime aikoina (ko. ketjussa) erittäin aktiivisten kannattaa vähän rauhoittua.
Aluksi ajattelin, että on varmaan ihan “kiva” ja “hyvää ajankulua” seurata myös tätä Covid-19 pandemiaa tällä foorumilla.
No, ei todellakaan ole.
Porukka taistelee toisiaan vastaan kuin missäkin hemmetin sisällissodassa.
Bunkkerit on kaivettu ja niistä tulitetaan toisiaan sen minkä kerkiää.
Siellä on vähän (ymmärrettävästi) ollut viime aikoina pientä tulitusta nk “molempiin suuntiin”.
Itsekin täytyy myöntää, että olen vähän kuumana tuolla pariin otteeseen käynyt. Olen sitä puolustellut, ettei meillä asiat ole huonosti mennyt tähän asti. Ihan oikein heilahti itselleni lippua pari päivää sitten (toisen kerran palstauran aikana), eksyin vähän “politikoimaan” iltasanomien, mielestäni kärjistävää ja heikkoa kirjoitusta. Pahoittelut kuitenkin omalta kohdalta.
Ketju on noin muuten, paria vaihetta lukuunottamatta melkoisen rautainen ketjuksi.
Kyllä täytyy ihan kaikille hattua nostaa, ketju on aivan älytön infopankki. Nyt on kaikilla varmasti ainakin välillä raskasta ja se voi purkautua palstalle väittelynä tai poliittisen sävyn nokittelulla.
On toi mun mielestä muuten hyvä, ja kiitos myös valvojille rautaisen hyvästä, mutta ohjaavasta moderoinnista.
Jooh, tää nyt oli mun väärinymmärys tuohon jo ketjussa mainittuunkin tällä kertaa. Mä laitan tuon ketjun muutenkin nyt hiljaiseksi. Koen että mulle ei sille ole enää mitään annettavaa alkuvarotusten jälkeen joita koitin ihmisille antaa ja olet ihan oikeassa että se menee helposti kiistelyksi, mulle tuli heti alusta lähtien siinä tietty maine ja ihan ymmärrettävää että se on päällä vieläkin ja toki ylireagoin itsekin helposti. Helpointa näin :).