Palautetta kanssakeskustelijoille

Täytyy muistuttaa jälleen kaikkia palstan yhdestä hyvästä toiminnosta eli ketjun kuin ketjun voi poistaa itseltä näkyvistä ”Vaimenna” -toiminnolla.

Poissa näkyvistä = poissa mielestä.

6 tykkäystä

Siis ketkä te? Aika moni on keskusteluun osallistunut.

Minä ainakin voin tässä avoimesti pyytää anteeksi, että olen ollut melko kärkäs tuossa ketjussa. Harmitti se, että tehdään nyt joistain töistä parempia kuin toisista. Ei ole olemassa parempaa tai huonompaa työtä.

5 tykkäystä

Jeba, jotka tässä ovat niin vähän periksi voidaan antaa ja kunnon paukut molemmin puolin esim kaskijallua, hyvää pääsiäistä ja parempaa vappua. :sun_behind_small_cloud: Ja nyrkit yhteen kumein. :heart_eyes: :orange_heart::+1:

1 tykkäys

Hirveästi huuhtelet, mutta et vastaa kysymykseen muulla tavalla kuin mitä lainauksessa näkyy. Ei ole oikein keskustelua edistävä tapa.

1 tykkäys

En ja olen sen asian perustellut ainakin kaksi kertaa, että miksi en vastaa.

Ei tuo niin vaikea juttu ole, että sitä ei ihan jokainen itse osaisi pähkäillä ja todeta faktoja.

Älä ota asioita aina niin pirun henkilökohtaisesti ja hermostu.

Voihan tässä olla Toki, että vastapuoli tekee itsestään tahallaan tyhmän :grin: En ota enempää kantaa takutkaa keskenänne :+1:

3 tykkäystä

No tässä tapauksessa sitten myös tiede on väärässä ja tyhmä.

Omasta mielestä oli myös aivan helvetin turhaa huudella monissa viesteissä, kuinka turhia ammatteja on, mutta ei edes yhtä esimerkkiä voi kertoa ja vastaus kysyessä on luokkaa “mieti”. Ei ehkä kannata huudella, jos ei ole mitään tukea väitteelle.

3 tykkäystä

@AimoNivaska vähän infoa sokeisiin linkkeihin.
Esim. Bädiltä X, biisi X

1 tykkäys

Haluan nyt pyytää anteeksi varsinkin @cace6969 @Tomi ja @Kujamaki tuota työelämä keskustelua.
Se lähti omalta osaltani väärään suuntaan siinä vaiheessa, kun ruvettiin keskustelemaan siitä, että mikä on “oikeaa tai väärää” työtä. Olen edelleen sitä mieltä, että on olemassa vain oikeaa työtä. Jokainen työ lopulta tukee toisiaan ja tukee yhteiskuntaa. Minulla ei todellakaan ole mitään hoiva-alalla työskenteleviä vastaan, enkä todellakaan dissaa heitä. Minä oikeasti arvostan suuresti sitä työtä mitä tehdään sillä alalla. Minulla on lähipiirissä paljon ihmisiä, jotka alalla toimivat.

Mutta vielä kerran. Omalta osaltani pahoittelen kärjistyksiäni. Mennään eteenpäin.

22 tykkäystä

Hieno ele laittaa viesti tänne :+1:
Mun puolesta asia on kanssa käsitelty.
Minäkin siinä varmasti hiukan provosoiduin johtuen aiheesta, ja myös siitä kun se oli Sinun kirjoittama.
Tuntuu että meillä on aika usein poikkeavia mielipiteitä eikä ajatukset juuri koskaan kohtaa vaikka ehkä oltaisiin asiasta samaa mieltä.
Tuo sun laittama viesti on mulle henkilökohtaisesti niin iso asia että tiedän tästä lähtien pystyväni lukemaan Sinun laittamia juttuja avoimemmin mielin, toivon että ollaan kumpikin samalla ajatuksella liikenteessä tästä eteenpäin vaikka en tiedä oletko kokenut asioita samoin.
Haluan myös tässä vilpittömästi pyytää sulta anteeksi sellaista asiaa että olen todella usein vastatessani sun viestiin kirjoittanut viestini niin että rivien välistä on luettavissa ■■■■■■■■■■ en tee sitä enään.
Iloista kevään jatkoa ja kireitä siimoja, pisti silmään että olet kalamies kans!

12 tykkäystä

Hei nyt tarvitaan joku futis-henkilö avaamaan COVID-19 ketju myös jalkapallolle. EM kisat menivät jo, mutta esimerkiksi Veikkausliiga tulee ottamaan todella rajusti osumaa tässä.

K-Euroopan sarjojen avaus on myös 50-60 ja pelaajamarkkina varmaan sielläkin solmussa?

1 tykkäys

@Rebeto67

rautalangasta vääntämisestä puheenollen vastaan sinulle tänne ja toivon, että olet laskeutunut alas Mökömökö- puusta ja laittanut Ärrimurrinkeksien pussin sivuun.

Joku kysyi Peltolan sopparista, johon sinä jatkoit tarinallasi “herra X:n kyseltyä Peltolan paitaan mainospaikkaa”. Hänelle oltiin vastattu asiallisesti, että kun “ei ole sopimuspelaaja, ei onnistu”.

Tämä asia sai sinut pohtimaan onko sopparin faktaa vaiko huhu.

Tähän sinulle mm. minä vastasin, että huhu, kunnes on virallista.

Sitten sait tuulta allesi siitä, kun muutama tiesi kertoa, että joidenkin pelaajien kohdalla ns. luotettavia tukijoita on kysytty etukäteen esim. paitasponsoreihin. Joissakin seuroissa tiedän, että ovat jopa mahdollistaneet yksittäisen hankinnan - eli ovat varmasti tietoisia asiasta.

Tätä käytit keppihevosena siihen, että vastaus toimistolla oli “hassu” ja ilmeisesti oletit, että kaippa Jukan paitaan sitten mainos olisi mahdollista laittaa, jos soppari olisi. Kun kerran tätä tiskillä herra X osasi erikseen kysyä. Tuliko mieleen, että teoriassa Jukan paita olisi jo omistettu ns. luottokumppanille?

Sitten sinulle vastattiin taas, myös minä, että yleensä salaisen tiedon saa vain tarpeelliset ja ns. luotettavat kumppanit. Esimerkiksi ne kumppanit, jotka saa luotettavuuden olemalla hiljaa. Teorian tasolla kyseenalaistin sen, että jos herra X ei osannut olla tästä hiljaa - olisiko hän osannut olla hiljaa Jukan sopparista? Minä epäilen, kun tämäkin tieto päätyi sinun kautta tänne.

Lisäksi ihmettelen, että jos sinä saat ihmetellä mielestäsi toimiston tyhmää vastausta en minä saisi ihmetellä vähintäänki yhtä hölmöä kysymystä - lista saatavista pelaajista on nenän edessä, kaikki tietävät ettei sopimusta ole julkaistu ja silti kysytään pelaajaa joka listalla ei ole. Minun näkökulmasta toimistohenkilön kaikki muut vastaukset olisivat olleet tyhmiä - hänhän olisi puhunut “ohi suun”.

En siis ole syyttänyt ketään urkkimisesta. En vain ymmärrä näkökulmaasi, missä epävirallista asiaa pitäisi osata kertoa sitä kysyttäessä. Ei vaan voi. Joko siitä syystä, että sopimusta ei ole, mutta vähintäänkin siitä syystä että PELTOLA ON VIELÄ TOISEN SOPIMUKSEN ALLA.

Ymmärrän, että tekemistä karanteenissa on vähän. Siltikin, sopimuksia ei voida monesti (tai haluta) julkistaa ennekuin aika on.

9 tykkäystä

Mulla on tekemistä kyllä, enkä mitään sopimuksia itse henkilökohtaisesti edes odota. Ihmettelin vain tuota että jos sopimus laatikosta löytyy, niin miksi siihen ei voisi myydä soppareita jo valmiiksi? ja kyllä, hän kertoi minulle tuon asian ja minä kirjoitin sen tänne. Mutta ei minullekaan kerrottu kenen paitoihin ne sopimukset loppujenlopuksi tehtiin, eikä mitään muutakaan. Tällä tarkoitan vaan siis sitä että jos olisi Peltolan paitaan firman logonsa/nimensä saanut niin tuskin olisi minulle puhunut sanaakaan. Mutta tämä tästä aiheesta. Jäädään odotteleen mitä tapahtuu, ja pahoittelut jos olen jollain tavalla sua vastaan keskustelussa hyökännyt.

E: Ojamäen jatko ainoastaan toiveissa.

Ihan kaikille kanssa keskustelijoille:

Aika moni ketju tuntuu olevan tällä hetkellä pelkkää suurta mielipiteiden taistelua. Keskustelijat pitää tiukasti kiinni omista mielipiteistä, vaikka välillä toinen heittäisi ihan faktaa pöydälle. Silti siitä omasta mielipiteestä pidetään loppuun asti kiinni ja yritetään väittää vastaan faktana. Tämän takia monta ketjua menee aivan täysin ohi ja tulee katsottua vain ne tekstit, joissa on jonkinlainen uutinen tai linkki kiinni. Kaikki muu vänkääminen ja vääntäminen menee ikävä kyllä täysin ohitettua ja siellä saattaisi olla hyvääkin asiaa mitä lukea, mutta ei vain jaksa.

Joten pyyntö, vähemmän turhaa vänkäämistä ja niistä omista mielipiteistä voi vähän irrottaa edenkin jos toinen pystyy laittamaan faktaa pöytään. :smile:

9 tykkäystä

Tollanen autistinen vänkääminen nyt on ihan perus nettiä, mutta tuntuu eskaloituneen monin paikoin viime aikoina. Itse veikkaan, että jengillä alkaa kiristämään koronaeristys ja sen seuraukset ja pahaa oloa puretaan sitten olemalla mulkkuja netissä.

2 tykkäystä

Joo, ei se ennen korona aikaa todellakaa menny noin pahaksi mitä se on viime aikoina mennyt. Lähtee todella herkästi mopo keulii ja niistä omista mielipiteistä pidetään liiankin vahvasti kiinni, niinkuin ne olisi jotain absoluuttisia faktoja. Mutta jos pikkuhiljaa rupeaisi helpottamaan.

Ja joittei liikaa vanne kiristä päätä, niin kattokaa Viaplayn palveluitten kautta Anaheim-Ottawa finaalisarja missä Teukka sai kruunun uralleen. Eka peli alkanu klo 11 ja kaikki pelit tulee peräkkäin. :muscle:

Nää pelit pitää ottaa oikein VHS.lle. :heart_eyes:

Älkää lähtekö politikoimaan tuonne Covid-ketjuun
Siellä on muutenkin todella paljon toimintaa.

7 tykkäystä

En varsinaisesti vastaa sinulle, mutta aiheeseen. Miksi näitä politiikkaan liittyviä juttuja ei siirretä sinne tarkoitettuun ketjuun (kuten normaalisti) vaan liputetaan pois? Siellä on asiallisia kommentteja liputettu.