Palautetta kanssakeskustelijoille

@peterra on hyvin perillä koronan yhteiskunnallisesta luonteesta ja hahmottaa mielestäni suhteet ja kokonaisuudet hyvin. Tuo sävyä ja laajuutta keskusteluun, johon harva pystyy. Analyyttinen kyky on hieno ja näkee kokonaisuudet hyvin.

Särmää löytyy. Hauska lukea vaikka höyhentää ystävät ja viholliset armotta. Niin pitääkin, tiukasti eri mieltä oleminen ei ole niin tavallinen laji.

4 tykkäystä

Varmasti on hyviä pointteja, mutta voisi jättää tuon provosoinnin pois.

Aluksi vetää todella vahvan provosoinnin ja sitten pehmentää viestiään viestin lopussa. Sitten viesti liputetaan ihan aiheesta ja mitäs sitten tehdään?

3 tykkäystä

Kieltämättä tuossa kyseisessä viestissä erittäin vahva provo alussa. Onneksi se ei kuitenkaan ihan niin yleinen tapa ole minulle viestiä kuin haluat niihin tarttua. Jos minun vahvat provot tuottaa ongelmaa liputukseen asti niin sitten vastapuolta pitää rankaista toistosta. Haluan keskusteluun sisältöä ja konkreettisia ratkaisuehdotuksia mielipiteiden tueksi. Myönnän, että toisinaan käytän provoa saadakseni näitä ehdotuksia ulos.

1 tykkäys

Ja olet käyttänyt tuota keinoa melko paljon mielestäni tuossa ketjussa. Ja kun tuota keinoa käytät, niin ainakin minulle tulee jatkuvasti mieleen se, että et edes halua antaa muille mielipiteille mahdollisuutta omassa päässäsi.

3 tykkäystä

Minä en koe sitä niin. Intohimoinen tyyli saa lukemaan kun kokonaiskäsitys on niin hyvä. Toki välillä läikkyy mutta tehoja tulee paljon.

Päin vastoin. Olen antanut hyvinkin paljon tilaa muille mielipiteille ja pyytänyt paljon lisätietoja ja ehdotuksia juuri heiltä, jotka ovat kanssani eniten eri linjoilla. En ikinä opi ymmärtämään toisenlaista ajattelua, jos en saa taustoja auki. Toki olet oikeassa, että monet voivat tulkita sen juuri niin kuin sinä, mutta se on yksi niistä asioista, jotka nyt täytyy hyväksyä osana tätä. En voi kieltää viestieni tulkintaa.

1 tykkäys

Oli miten oli, mutta tuo liputettu viesti liputettiin kyllä ihan aiheesta.

E. @peterra ihan pieni vinkki. Provosoimalla keskustelua tuskin saat mitään hyvää aikaiseksi.

E2. Ja provosoinnista vissiin pitäisi saada kirjoituskieltoa…

3 tykkäystä

Provoilu on käsittääkseni tällä palstalla kiellettyä. Tai sitten säännöt on muuttuneet. :slight_smile:

6 tykkäystä

Olen mielestäni saanut kuitenkin tuossa ketjussa paljonkin aikaan. Jos tarkasti katsot niin esimerkiksi provosoimani henkilö on ruvennut avaamaan ehdotuksiaan huomattavasti laajemmin kuin ennen. Se onko se hyvää vai huonoa selviää joskus.

Hän on kyllä avannut ajatuksiaan koko ajan, mutta ne ovat eri kuin sinun. Sekö oikeuttaa provosoimaan tahallaan?

4 tykkäystä

Hyväksyn palautteen ja yritän korjata asian näiltä osin. Katsotaan, mitä saadaan. Ja koska en voi luvata, että osaan olla provosoimatta niin lupaan yrittää harjoitella ja ottaa sen huomioon. Se kuinka hyvin se onnistuu jää nähtäväksi.

Hyvä. Mutta käsittääkseni tahallinen provosointi on kiellettyä tällä palstalla.

3 tykkäystä

Se on nyt tuotu esille ja rangaistuksia varmasti tulee, jos se menee aivan yli. Siltä osin voimme luottaa kyllä henkilökuntaan.

Naulan kantaan tämä. Vain lievästi kärjistäen @iceman on epidemiologi ja lähes virologi. Hämmästyttävän vakaata jälkeä. Täydet koronanatsat.

4 tykkäystä

@peterra vastaan @Oijennus on yhteisön oma El Classico ja nyt lähti ensin mainittu instigator-säännöllä pienelle tauolle. Toimintaa COVID-ketjuissa on tarkkailtu jo pidemmän aikaa ja annettu siimaa.

@Oijennus:lle huomatus ja kehoitus kerrata Mauno Koiviston viisaus:

Ei pidä provosoitua kun provosoidaan

5 tykkäystä

El Classico tai ei…

Pitää nyt kuitenkin nähdä metsä puilta. Emmehän me ole @peterra :n kanssa yhteen otettu yhtään tuon “El Classicon” tavalla enää aikoihin. Joten tämä @peterra vs @oijennus läppä on vähän vanhentunut. Onko se kohta jopa palstaklassikko?

5 tykkäystä

Vaikka läppä mielestäsi on vanhentunut, löytää teidät aika usein vastakkain muissakin ketjuissa kuin tässä.

Ja molemmilta siis hyviä kirjoituksia jatkuvasti. El Classicot eivät vain vielä ole loppuneet.

6 tykkäystä

Sellainen täsmennys, että nimi on Maria Huntington. Toivottavasti ja todennäköisesti hänestä saadaan paljon puhetta aikaiseksi jatkossa, niin otetaan heti oikea nimi käyttöön.

3 tykkäystä

Mutta tosi hieno asia on, että tulit tämän kertomaan meille puolen vuoden kirjoitustauon jälkeen. :+1:

Mitä jos jatkossa osallistuisit keskusteluihin aktiivisemmin. Esim. Tapparan nykyisestä kokoonpanosta olisi kiva keskustella kanssasi.

2 tykkäystä

@Luuseri , kannattaa varmaan vähän relata, eikä ottaa niin vakavasti jotain huhuketjua. Ollaan kuitenkin aika kevyen asian äärellä. :slight_smile: