Palautetta kanssakeskustelijoille

Äläpä jaksa höpöttää joutavia. Sinähän siellä älähdit ja neuvoit minut heti yksityisviesteille, kun erehdyin kirjoittamaan ensimmäisen tai toisen viestini palstalle tämän kesän aikana. Mitähän kuvittelet? Että otin kauheen stressin siitä teille monille niin rakkaasta konnahuhuketjusta?

Juu, lähinnä sen takia kun tuollaiset valitusviestit on vähän turhia tuohon ketjuun. Tai ylipäänsä mihinkään ketjuun. Että jos jostain ketjusta mieli pahoittuu, niin sitä ei kannata seurata. Sen voi piilottaa.

Mitään väärää ei noissa huhuketjun kirjoituksissa ollut ennen sinun viestiäsi. Ihan asiallista keskustelua huhuista.

Edit: saat viimeisen sanan, palaan katsomaan Siltaa. :slight_smile:

2 tykkäystä

Ei se ollut valitusviesti. Sinä vain koit sen sellaiseksi, ehkä alitajunnassa tuntien, että aiai, ketjuun on tullut kirjoitettua vääähäään turhuuksia… Jostainhan se syyllisyys kumpuaa.

Ei ketjussa tietenkään mitään väärää ollut, kuten ei muissakaan ketjuissa. Nyt lähden relaamaan.

Edit. Vai Siltaa käytät tekosyynä kun et pärjää.

1 tykkäys

Onko mahdoton pyyntö, jos toivoo asiallista kieltä ja toisen mielipiteen arvostamista tuolla ”jääkiekoilijoiden polittitiset kannanotot”- osiossa?

Jos mitään tarvetta on polarisoida mielipiteitä joko oikealle tai vasemmalle, niin voiko sen tehdä ivaamatta tai alentamalla sitä omalla verbaliikalla ”normaalista poikkeavaksi”.

Juuri tuo ivaava/ väheksyvä kieli tekee/ yrittää tehdä toisen osapuolen mielipiteistä ”huonompia” ja vaikka joku osa olisi ns. vähemmistössä, se ei automaattisesti tee mielipiteestä väärää.

Ja selvyyden vuoksi: en ole liputtanut yhtäkään viestiä. Osaatte silti varmaan kuvitella asian, jos itse olisitte jossakin vähemmistössä. Kuinka jatkuva vähättely ja dissaaminen ei vaan jaksa vasta-argumentoijilta enää naurattaa.

Ja siis, en itse kuulu juuri mihinkään vähemmistöö poliittisesti jne. eli ei edes ole oma lehmä ojassa. Mutta ”se joku” joka niitä lippuja on heilutellut, ei välttämättä tee sitä sen mielipiteen vuoksi vain sen, miten samaan viestiin saadaan kirjoitusasulla luotua vastapuolen vähättely ja palstan ”propaganda”.

Varsinkin, jos ihminen kuuluu esim. seksuaaliseen enemmistöön, hänellä ei ole edes epävarmuudesta yhtää syytä dissata toista suuntausta. Sillä ei haeta mitään miuta, kuin automaattisia selkääntaputuksia.

Me pystytään kyllä pitään keskustelu asiallisena, jos haluataan :heart:

15 tykkäystä

On kyllä pahaa tehnyt lukea (joitain viestejä). Ei voi uskoa silmiään että moista roskaa suolletaan vuonna 2020.
Toivottavasti joitain vähän hävettäisi. Mä olen aika pettynyt.

1 tykkäys

@Vekki-Keke

Kyseinen ketju on eräänlainen testilaboratorio. Aina välillä kritisoidaan miksi Politiikan alue ei ole kaikille avoin. Kyseinen ketju selventänee asiaa.

Pidämme ketjua vielä tovin auki. Jos haluaa täältä ulos, niin ko. ketjussa pölhöily on nopea tapa.

@henkilökunta

6 tykkäystä

Jotenkin tällainen fiilis mulla olikin. Ja missään nimessä en kritisoinut ketjun avoimuutta. Harmittaa vaan, jos henkilöt ei vieläkään lipun jälkeen hoksaa, mikä siinä viestissä oikein meni vikaan.

3 tykkäystä

Joo, toi ketju on niitä harvoja poliittisia ketjuja tällä palstalla mitä olen käynyt lukemassa, ja se retoriikka oli just sitä tasoa mitä lätkäpalstan politiikkaketjulta odotinkin. Ikävä kyllä.

2 tykkäystä

Ketju on ottanut viimeisen vuorokauden aikana poliittisia kierroksia. Yhteys jääkiekkoon on mielestäni häilyvä. Ketjun voisi laittaa lukkoon ja vänkääjiä pelikieltoon. Taidan kohta vaimentaa ketjun.

Ja @Kilo:n ujo toive ei näytä toteutuvan.

1 tykkäys

Onko mopo karannut moottoritielle jääkiekkoilijoiden poliittiset kannanotot ja näkemykset ketjussa? ei tuo ainakaan korttelirallia enää muistuta.

Mulla alko mopo keuliin siihen malliin eilen että vaimensin sen ketjun, pystyn hyvin elämään ilman tuota ketjua. Ei mua haittaisi vaikka koko ketju nuketettaisiin.

4 tykkäystä

Hyvin tuossa ketjussa on lippu liehunut ja porukkaa lähtenyt jäähylle. Ikävä kuitenkin huomata, että asiallisiin viesteihin sisällytetään selkeitä provosointeja, mutta niistä ei rangaista.
Ilmeisesti on olemassa hyväksyttävää provosointia ja sitten on olemassa ei hyväksyttävää provosointia.

Mutta kuten on aiemminkin todettu, niin säännöt ei ole kaikille samat. Mutta hyvä asia kuitenkin lienee se, että ketju on nyt suljettu.

Ja onneksi kohta taas päästään kiekkoa seuraamaan.

8 tykkäystä

Viittannet @AWennstrm tapaan kirjoittaa, jossa hän muunmuassa ivallisesti kutsuu Kokoomusta vasemmistopuolueeksi (Poliittisten kannanottojen ketju). Mielestäni tölväisy on ihan oikeutettu, koska ketjussa useamman kerran viitattiin vasemmistopuolueisiin.

Parhaamme teemme ja olen pahoillani jos linja ei juuri sinun makuusi istu.

Juuri tuohon viittaan. Ja suurinpiirtein kaikki, jotka viittasi vasemmistoon tuossa ketjussa lähti jäähylle. Mutta miksi nyt ei provosoinnista rangaista? Tai no, ei tarvi vastata…

Eri säännöt jne… tottakai on hienoa, että meillä on täällä ihan oikea toimittaja kirjoittamassa.

7 tykkäystä

Onko joku lähtenyt siitä vasemmistoon viittaamisesta jäähylle?

Kyllä minä ymmärrän sen, että Suomessa useat ihmisoikeuksiin, tasa-arvoon jne. liittyvät asiat ovat olleet korostuneemmin vasemmistopuolueiden listalla. Mutta juuri Orban-asiassa kokoomus on ollut hyvin aktiivinen mm. Petteri Orpon ja kumppanien johdolla. Siis kokoomus-mepit. Siksi “vasemmisto”.

On.

Mutta se nyt ei ollut tämän palautteen tärkein pointti. Pointti oli provosointi ja se miten provosointia sallitaan toisilta ja toisilta ei. Nyt meni jälleen kerran näin ja mennään taas eteenpäin.
Ärsyttää myös se, että sinä et ymmärrä tehneesi mitään väärää ja se on ihan ok näköjään tällä palstalla. Eli luultavasti saat jatkaa provosointiasi kaikessa rauhassa. Hyvä sinulle, huono keskustelulle.

6 tykkäystä

Minun salainen toiveeni on, että tuo jääkiekkoilijoiden poliittinen näkemysketju siirrettäisiin reilusti sinne minne se kuuluukin. Eli politiikan puolelle. Jottei tarvitse hissutella jalka valmiina hätäjarrutukseen bannin pelossa. Ja oikeastaan nimi saisi olla “Urheilijoiden poliittiset kannanotot jne.” Vähän avarampi spektaakkeli samantien, jos näitä juttuja todella käsitellään.

2 tykkäystä

Ok. Katsoin ketjun piilotettuja viestejä ja ne olivat onelinereita joissa mm. “media on vassarien hallussa”. Pitkiä ja perusteltuja viestejä ei näkynyt liputettuna, “miltään puolelta”.

2 tykkäystä

Mitä hyötyä keskustelulle on noista sinun provosoinneista viestien sisällä? Sinulla on ollut hyviä viestejä asiaan liittyen, mutta hyvin myös upotat sinne viestien sisään “vahingossa” provokaatiota.

Ja sitten tullaan siihen, että provosointi on palstalla kielletty, mutta ei näköjään kaikille.

5 tykkäystä

Tämä keskustelu kupli pinnan alla jo alkuviikosta. Valvojien kaveripiirien ryhmissä jutut levisivät, minkä seurauksena osattiin ennakoida, että somekäytös nousee väistämättä ennen pitkää esille myös palstalla. Ja palstan säännöthän sanovat, että jääkiekkoon liittyvät poliittiset asiat kuuluvat julkiselle puolen; valvojien harkintaklausuulia toki unohtamatta.

Tappara.co on ensisijaisesti jääkiekkoyhteisö, josta löytyy myös Vapaan keskustelun aihealue. Poliittinen ja uskonnollinen keskustelu on kuitenkin rajoitettu vain ja ainoastaan rajatulle Politiikka-alueelle, jonne on pääsy vain ansioituneimmilla käyttäjillä. Muilta osin palsta on depolitisoitu. Poikkeustapaus on aiheet joilla on yhteys jääkiekkoon tai urheiluun. Henkilökunta voi harkintansa mukaan tehdä myös tapauskohtausia poikkeuksia, tai siirtää keskusteluketjuja Politiikka-alueelle, jos se katsotaan tarpeelliseksi.

Parempi olisi, jos ei tarvitsisi politiikkaa puhua julkisesti, mutta tämä nyt kumpuaa suoraan kenestäkään meistä riippumattomista olosuhteista: siitä mitä Hrachovina ja Blood ovat hiljattain puuhanneet. Selvää alusta asti oli, että pelaajaketjuissa tuota keskustelua ei pidä antaa käydä. Nyt tuon erillisen ketjun voi hyvällä omallatunnolla vaimentaa - tai ainakin sen avatessaan osaa varautua.

6 tykkäystä