Nyt täytyy kysyä tähän @henkilökunta - jonkin verran on ollut puhetta, ettei saa laittaa sokeita linkkejä, mutta tuolla boksaustoiminnolla, joka palstalla on automaattisesti - onko mikään linkki enää varsinaisesti sokea? Henkilökunta osaa myös varmaan tuohon sanoa, mikä tuossa pielessä.
Oletan, että samasta syystä yksi viesti liputettu Simontaipaleen ketjussa. Juuri tuon “boksaustoiminnon” ansiosta näkee, että linkin takana spekulaatiota Simontaipaleen varausnumerosta.
Linkityksestä: Säännöt ovat varsin selkeät, kunhan selviää mihin linkki vie ja mitä se kertoo. Onhan aina parempi jos jotakin sisällöstäkin on mukana, luettavuus paranee ja linkin voi näin ollen myös niin halutessaan ohittaa.
§12. Älä jätä viesteihisi ns. sokeita linkkejä.
Jos viittaat toiselle sivustolle, tee se kuvailevalla linkilllä tai kerro linkin yhteydessä, mihin linkkisi vie ja mitä linkin päästä löytyy, esimerkiksi viittamasi uutisen otsikko tai sisältötietoja. Näin palvelet viestisi lukijoita.
Jep, luettavuuden kannalta uutislinkkeihin kannattaa yleensä laittaa quote tageihin pieni otos siitä mitä linkki on syönyt. Aika usein uutisessa oleva lause tai pari paljastaa lisää asioita mitä laatikossa ei tule ilmi.
Kräkkäsin enigman nimeltä Otto Rauhalan maalittomuus. Se on vain harhautus. Savua ja peilejä. Rauhala ei ole tehnyt runkosarjamaalia, koska haluaa johtaa sillä katseet toisaalle, teennäiseen tilastoon. Samaan aikaan ässä vilahtaa hihasta, kani muuttuu puluksi ja ruusu katoaa pölynä ilmaan, kun Rauhala tekee pyyteetöntä, periksiantamaton duunia näkymättömissä silmiemme alla. It’s all mind games. Rauhala tekee maalin, kun haluaa.
Poista tämä kirjoituksesi välittömästi. Tiedät liikaa.
@peterra ja @Rannari, nyt oikeasti…koko Tampere tietää että olette erimieliset korona-asioissa.
Voisitteko olla vastailematta toisilenne, tai siirtyä vaikka yksityiskeskusteluun? Tässä ei muuten oikein ole vaihtoehtoja, kuin viltittää molemmat.
Emme haluaisi tätä tehdä, mutta toiminnastanne tulee toistuvaa negatiivista palautetta. Fiksumpi ymmärtää lopettaa, mutta jos ei sitä löydy niin mennään nahkapäätöksellä.
P.S. Kohta olisi jääkiekkoakin mistä keskustella.
Nyt oikeasti. Keskustelun käyminen kielletty. Ei muuta lisättävää aiheeseen. Kerroin näkemykseni toisessa ketjussa. Aion olla vastaamatta yhtään mihinkään enää. Tää alkaa olla niin naurettavaa touhua, että heikompaa hirvittää. Ja anteeksi kun tämä on nyt vain minun mielipiteeni!
Mene tilauksiesi kanssa muualle. Tämä ei ole provokaatio (vaikka sellaiseksi sen tulet tulkisemaan) vaan se, että tunnut olevan jossain todellisuuden ulkopuolella.
Se että kirjoittaa provosoivaan viestiin että tämä ei ole provokaatio ei poista sitä provokaatiota. Olisit jättänyt alun pois niin tuskin olisi lippuja tullut. Kerro oma mielipiteesi ja anna toisten pitää omansa. Jos onnistut perustelemaan oman mielipiteesi niin se toinen saattaa hieman vaihtaa omaansa perustelujesi suuntaan. Mutta ei kannata odottaa että olette senkään jälkeen täysin samaa mieltä.
Eihän minulle edes annettu mahdollisuutta muokata tuota viestiä. Se herätti keskustelun ja lippu tuli - ohjeiden mukaan olin menossa miettimään, voinko muokata tuon kohdan pois, mutta eipä sitä pääsekään enää muokkaamaan. Enkä päässyt myöskään vastaamaan sinulle ja olisin ihan vastannutkin - asiallisesti vielä.
Laittakaa vaan kakkua. Ei minua rehellisesti enää edes kiinnosta koko asia. Tässä on menty sellaiselle tasolle jo jokin aika sitten, että katson ihan oikeasti parhaaksi suunnata sitä energiaa muualle. Onneksi kuitenkin olen saanut sitä viestimäärää tiputettua aika paljon jo, koska sitä on toivottu. Olen pitänyt varsin kurinalaisesti kiinni siitä, ettei niitä viestejä olisi montaa päivässä samaan ketjuun.
Olen pahoillani tyylistäni, tavastani kirjoittaa ja oikeastaan monesta muustakin asiasta. Ei tämä ole enää terve yhteisö, johon haluaakaan mitään kirjoittaa. Ja tosiaan on siirrytty myös huutoäänestyksen aikaan, joka ei ole yhtään sen terveempää toimintaa.
Älkää nyt hölmöilkö itseänne pihalle tässä vaiheessa, kun olisi oikeasti mahdollisuus päästä välillä keskustelemaan jostain muusta kuin koronasta.
Kiekko alkaa ihan just.

Älkää nyt hölmöilkö itseänne pihalle tässä vaiheessa,
Minun mielestäni se ei ole hölmöilyä, vaikka asiasi onkin oikean suuntainen. Kuten sanottu, laittakaa sitä kakkua. Ainakin saan kaatua ylpeyttäni saappaat jalassa. Nykytoiminta on täyttä pelleilyä, joten ainakin saan kokea marttyyriaseman suomat edut ja hyödyt, jos tästä pääsee oikein pitkälle tauolle sillä verukkeella. Aion jatkossakin samaan malliin kailottaa mielipidettäni, kun jos olisin viisas niin olisin jo ymmärtänyt ajat sitten lopettaa.
Käytän hyvin voimakkaita ilmauksia ja aion niitä jatkossakin käyttää. Jos se on täällä ns. sietorajan yläpuolella niin silloin tehtäväksi jää se, mikä tehtävä on eli annetaan sitten niitä kovia rangaistuksia ja toivotaan, että sitä kautta opitaan. Ainoa asia, mitä minä tulen oppimaan tästä tämän päivän systeemistä on se, että olen seurannassa ja olisi paras olla kommentoimatta yhtään mitään. Ja tätä palvelusta en koskaan tee kuitenkaan, joten päästäkää nyt ihmeessä itsenne jo tuskista.
Tappara voi hyvin ja se tulee menestymään ensi kaudella ilman minunkin kontribuutiotani !
Lopeta provosointi, niin kaikki on hyvin. Ei auta, että kirjoitat viestisi sivussa, että “tämä ei ole kuittailua” tai “tämä ei ole provokaatio”.
Jos sinusta tuntuu siltä, että viestisi ei sisällä noita asioita, niin pitää myös muistaa se, että täällä on muitakin kirjoittajia/lukijoita. Me muut voimme nähdä asiat aivan eri tavalla.
Mutta nyt nukkumaan ja odottelemaan kiekkopelejä.

Me muut voimme nähdä asiat aivan eri tavalla.
Juuri näin Ja juuri siksi sitä keskustelua käydään, että asiat voidaan nähdä monella tavalla. Siinä vaiheessa, kun henkilön x (olkoon nyt omani) keskustelutapa ei ole sovitettavissa yhteisön normatiiviseen käyttäytymismalliin ja toiveisiin niin miksi sitä ainoaa oikeaa ratkaisua on pitkitettävä? Tehkää niitä päätöksiä ja ratkaisuja. Onhan se huomattavasti helpompaa ja selkeämpää. Eli tuomiota kehiin vaan. En koe toimineeni väärin.
Nyt myös nukkumaan
@peterra älä turhaaan hyppää kaivoon. Olen täysin eri mieltä (korona virus) asiasta ja tavasta kuinka sitä hoidetaan tai pitäisi hoitaa. En myöskään pidä lainkaan “agressiivisesta” tyylistäsi kirjoittaa asiasta. Olet siis mielestäni väärässä ja minä oikeassa, MUTTA TOSIASIASSA minä en ole oikeassa etkä sinä vääärässä, vaan nämä ovat miedän omia mielipiteisä (esim) tästä asiasta. Jos sinä poistut niin minä saattaisin kuvitella oikeasti olevani oikeassa, mitä siis en ole, ja muiden olevan väärässä, eli koska olemme niin eri mieltä, niin mielestäni tuot ns tasapainoa keskusteluun olemalla siellä omassa “päässä” jopa maalin takana, itse koen olevani jossain oman siniviivan tienoilla.
ps eikä pidä vetää herneitä liian herkästi sieraimiin liputuksista ja kuittailuista, kiinalanen sananlasku(jostain sarjakuvasta vuosien takaa):** Haukkuva koira vetää puoleensa potkuja**, tietänet tämän itsekin. Tsemppiä jatkoon, vaikka oletkin väärässä
Täällä oli kai sellanenkin sääntö, ettei keskustelussa jäätäis jankkaan samoja asioita. @Rannari ja @peterra jaksavat jankata toistensa kanssa tuossa koronaketjussa varmaan ikuisesti, koska ainahan kaverille on vastattava.
Vaikka olenkin vahvasti @peterra puolella tässä, niin se ei poista sitä tosiasiaa, että ketju on raskas ja lukukelvoton. Kun korona tulee oleen luonamme vielä pitkään, niin asiasta keskustelun soisi jo muuttuvan pois mielipiteiden urhoollisesta puolustamisesta, enemmänkin asioiden seuraamiseen. Nyt on jo ilman jankuttamistakin tullut selväksi missä @Rannari ja @peterra mielipiteinensä seisovat.
Kaikella rakkaudella teille.
Lues piruuttas ketjua taaksepäin että kuinka paljon olen vastaillut hänen viesteihin viime aikoina. Mielestäni olen pitänyt sen suhteen suuni kiitettävän hyvin kiinni.
Ja tulen myös jatkossa pitämään

mielipiteiden urhoollisesta puolustamisesta, enemmänkin asioiden seuraamiseen.
Tässä on viisaita sanoja. Seurannalla on uutisarvo, mielipiteellä ei. Tietääkseni joukossamme ei ole virologeja, joten meidän kaikkien mielipiteet ovat varsin fiilispohjaisia. Tuskin edes Salminen tai Tegnell saisivat kaikkien mielipiteitä käännettyä, jos tulisivat tänne chattaamaan.
Itse asia ei ole mustavalkoinen, vaan jossain harmaan sävyssä.
Kiistelyyn en halua ottaa kantaa, mutta pidän nyt puolustuspuheen sinulle. Sinä sentään tuot yleensä faktaa puheidesi tueksi, toiselta puolen heitetään epämääräisiä lukuja vailla totuuspohjaa. Palstalla kääntyi mielipide jossain vaiheessa päälaelleen. Aluksi oli kovat kiistat mitä pitää tehdä, kuinka reagoida ja yleisesti vaadittiin tiukempia ja nopeampia toimia. Sitten yhtäkkiä, kenties jääkiekkokauden peruuntumisen pelossa käännettiin takki, eikä palstalle olisi saanut postata mitään, mikä vähänkin osoittaisi koronan leviävän ja tilanteen muuttuvan pahemmaksi.
Ei kukaan vieläkään tiedä lopullista totuutta koronasta, mikä olisi parasta ja kuinka mikäkin toimi vaikuttaa. Olet kuitenkin ollut koko ajan samaa mieltä puolustanut kantaasi, mihin sinulla on täysi oikeus. Niillä jotka yrittävät estää “väärien” faktojen tuomista, ei siihen oikeutta ole. Mielipiteitä pitää olla, mielipiteitään pitää saada esittää, mutta palstan käytös on välillä kuin koulukiusaajan käsikirjasta. Vääriä mielipiteitä ei hyväksytä ja käydään joukolla kimppuun. Jos vahvan mielipiteen esittää, on hyväksyttävä, että siihen vahvasti vastataan.
Jos palsta haluaa mainostaa itseään vapaana ja avoimena, pitäisi silloin hyväksyä erilaiset mielipiteet. Huudetaan sananvapaudesta, mutta omassa “lähipiirissäkään” ei hyväksytä erilaisia mielipiteitä. Siinä on helvetin iso ristiriita mun mielestä.
Ja vielä vahvistus, että @valvojat yrittävät valvojan roolissaan olla ottamatta asiaan mitään kantaa.
Yksityishenkilöinä meillä kaikilla on myös oikeus omaan mielipiteeseen ja näkemykseen. Mutta ei siis ole mitään virallista linjaa™ tähänkään asiaan.
Säännöt antavat perustan. Sivistynyt keskustelu ei ole jankuttamista, niin että ketjut suolletaan omalla agendalla “tukkoon”. Myös väärän tiedon tahallinen levittäminen löytyy pykälistä.
Vahvistan samoin että kyse ei missään nimessä ollutkaan valvojista. Tottakai valvojilla on oikeus omiin mielipiteisiin, eivätkä ne läheskään aina ole yhteneviä, onneksi keskustelun kannalta.