Palautetta kanssakeskustelijoille

Ennen kuin aloitan erikoisemmin analysoimaan mestaruutta, haluaisin kiittää koko yhteisöä kuluneesta kaudesta. Keväällä hymy on leveä, kiitos joukkueen, mutta kaudet ovat pitkiä. Joukkue painoi tinkimättömästi duunia aina viime kesästä kevääseen asti ja lopulta saatiin taas kerran se suurin mahdollinen palkinto kuluneen kauden työstä.

Fanitkin tekivät duunia ja jaksoivat tukea joukkuetta vaikeilla hetkillä. Kevät oli tälläkin foorumilla värikäs, mutta pääasiallinen viesti vaikeilla hetkillä - kuten vaikka Ilves-sarjassa - oli erittäin positiivinen ja huikeasti täällä jaksettiin uskoa omaan tekemiseen loppuun asti.

Mitä tulee käyttäjätason kiitosteluun: haluan omalta osaltani kiittää aivan jokaista täällä ollutta koko kauden jatkuneesta loistavasta keskustelusta. Jos on meillä hyvä joukkue niin samalla kerralla voin olla myös ylpeä siitä, että on meillä myös poikkeuksellisen paljon analyyttisiä, järkeviä ja uskollisia faneja, jotka jaksavat tehdä töitä Tapparan eteen. Tämäkin on ansaittu mestaruus.

Yksilöiden esiin nostaminen on aina vähän turhaa, kun joukkueena mennään, mutta haluaisin vielä erikseen huomioida kolme käyttäjää:

@Treppu - uskon, ilon ja onnen ilmentymä täällä foorumeilla - vuodesta toiseen.
@Sardion - asiapitoista viestiä, jonka taso ei vaihtele yhtään, jaksaa kirjoittaa - uskaltaa olla eri mieltä
@rinne - vakuuttavaa ja analyyttisistä keskustelua - pitkiä argumentointiketjuja ja paljon oikeita huomioita - arvostan viestejä.

Ja sanomattakin selvää: hulppeat vieruskaverit on mulla Hakametsässä. Hieno kausi. Heitä ei mainita nimeltä :smiley: Tietävät kyllä.

22 tykkäystä

En voi vielä tykätä mutta kiitos kauniista sanoista! Aika kova teko heittää tällainen huutelija kahden oikeasti kovan kirjoittajan kanssa samaan erityiskiitososioon. :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 tykkäystä

Kiitellään nyt vielä yhteisökin, kun kaikki on tänäänkin vielä niin huikeaa ja hienoa ja ihanaa ja ja ja.

En jaksa lähteä yksilöllistä palautetta jakamaan. mutta jotain yleisellä tasolla kuitenkin. Palstan kirjoittelun taso kesti kiitettävän hyvin kevään paineet. “Vierailijoidenkin” kanssa on tultu varsin hyvin toimeen, vaikka tunteisiin välillä saatettiin hieman mennäkin. Laadukasta keskustelua monityylisesti ja monista eri aiheista sujuvasti harmoniassa.

Hieno palsta, hienoja kirjoittajia, hienot ylläpitäjät. Kaikki te olette ihania. :heart_eyes: :kissing_heart:

Nyt naatitaan nauttien. Matka on tältä keväältä onnellisesti ohi, joten jokainen saa naattia. Se maanantai tulee sitten taas joskus, niin voidaan ehkä harkita eteenpäin katsomistakin taas…

[quote=“peterra, post:565, topic:3757”]
@rinne - vakuuttavaa ja analyyttisistä keskustelua - pitkiä argumentointiketjuja ja paljon oikeita huomioita - arvostan viestejä.
[/quote]Elä ala suotta kehumaan, Ylpistyn vielä ja sorrun kokeilemaan liian haastavaa pelikirjan uusimista pitkän kesän aikana. Pelkkiä onelinereita koko ensi kausi…

6 tykkäystä

Lopettakaapa nuo turhat liputukset, normi kommenteista, joissa ei kiroilla ym.
Nyt oli liputettu viesti, jossa vastasin kaverin kommenttiin Atlelticon pelistä., Hän kommentoi, että taitaa olla peli ohi ja minä vastasin, että ohi on. Toinen liputus tuli Tamin juttuun. Minä kommentoin, että ei mennyt ihanTamilla puikkarille. Noista liputukset, ihan naurettavaa. En kuitenkaan noista itselleni penalttia anna, koska ymmärrän, että tuo oli liputtajalta ilkivaltaa.

11 tykkäystä

Onko se naurettavaa tai “ilkivaltaa”? Mä en mistään mitään tiiä, mutta käsittääkseni palstalla on hiukan nihkeästi suhtauduttu tuohon chattailyyn/“turhiin one-linereihin” otteluseurantaketjujen ulkopuolella. Ehkä nuo liputukset edustavat “tiukkaa tuomarilinjaa”, mutta ovat kuitenkin “sääntöjen mukaan vihellettävissä”.

Toisaalta, minä en tunnetusti tiedä mistään mitään, joten voin olla raakasti väärässäkin.

2 tykkäystä

No Tamin ketju menee kyllä ihan otteluseurannasta, vai saako hänestä vakavaa keskustelua aikaiseksi?

7 tykkäystä

Onko kommentti: “Ei mennyt Tamilla puikkarille” chattailya

Onko jossain säännöissä minimi sanamäärä kommenteille. Jos on, niin ei muuta kuin liputtamaan.

Yleinen jalkapallokeskustelu on aika usein otteluseurantaa, tai ainakin sellaiseksi muodostunut.

1 tykkäys

Miksei liputtaja voisi myös näkyä viestin tiedoissa, vähenisi ainakin turhat liputukset.

4 tykkäystä

Siis voi juma. Tuo jalkapallokeskustelu-ketju on ollut aika yleisluontoinen ketju, jossa silloin tällöin otteluseurannanomaisia heittoja. Ei kai tohon nyt kenenkään maailma kaadu. Aivan minimaalinen osa koko foorumia.

E. Ja olisi tosiaan hyvä jos jossain näkyisi liputtajat.

4 tykkäystä

Jalkapallo -keskustelusta on otteluseuranta -ketju kokonaan perustamatta ja siksi ketju on melkoinen sekamelska.

Keskustelu toimii paremmin, jos pidetään onelinerit ja chätit seurannoissa ja analyysit niille varatuissa ketjuissa.

2 tykkäystä

§4. Jälkipelit on keskustelupalsta eikä täten ole tarkoitettu ns. chattaukseen, joten kirjoita asiallisesti. Vältä muutaman sanan kommentteja (ns. onelinereita), elleivät ne tuo tarpeellista lisäarvoa keskusteluun.

Toisin sanoen pitää kirjoittaa kahden lauseen viestejä, niin ei voi liputtaa sääntöjen perusteella. Vastasin kysymykseen ja en liputtanut viestiäsi.

2 tykkäystä

Liputukset ei sinäänsä haittaa, kun tulee luettua ne piilotetut viestit muutenkin. Kiusaus vaan on aina läsnä. Nautin paljon onelinereista, jos ovat sisällöltään hauskoja, on ne relevantteja tai ei. Huumorin ystävä kun olen. Puhtaista provoista taas en välitä onelinereissä, varsinkaan Tapparaa koskevia. Onhan tämä Tappara-aiheinen palsta kuitenkin. Huumorin suhteen vähän löyhempää linjaa sinne lippujen suhteen kiitos, ‘kesä’ ja kaikkee.

10 tykkäystä

En minä jaksa tuohon tarkemmin mennä. Kunhan otin kantaa vain tuohon, että tuon “oneliner”-säännön mukaan liputus oli ehkä aidosti mahdollinen. Aika tiukasti tulkittu sääntöä toki tässä tapauksessa, mutta en minä tuota ilkivallaksi kutsuisi.

…ja samalla “matalan kynnyksen” toiminnasta tulisi korkean kynnyksen toimintaa → aiheellistenkin liputusten määrä laskisi. Luokattoman huono idea. Ei liputus ole mikään rangaistus. Ylläpito hoitaa kyllä turhat liputukset pois.

3 tykkäystä

Minua ei ainakaan onelinerit haittaa pätkääkään. Muutenkin olen kai vaan kaksi kertaa liputtanut. Toinen oli Cheekin biisi ja toinen oli jonkun vierailevan tähden provo.

1 tykkäys

Jep. Tästä pitää ottaa oppia ensi kaudelle ja avata futis-chat. Tämä kausi on loppusuoralla.

4 tykkäystä

Miksi on pakko ?

Eikös kotimainen potkupallosarja alkanut vasta?
Itseä ei kiinnosta, mutta seurantaa saatan silmäillä.

Täysin samaa mieltä.
Käytännössä aina juuri onelinerit on ne kaikkein nokkelimmat ja hauskimmat kommentit.
Ja myös osuvat / nokkelat meemit vain elävöittää keskustelua.
Nythän joku on aivopessyt näissä molemmissa yhteisön käyttämään liputusta yhtään itse miettimättä.

Hyvä pointti. Sinne vaan Veikkausliiga 2017 seurantaa pystyyn, jos aihe kiinnostaa. Ruutu oikeuksia taitaa aika monella ainakin olla.

Mä oon oppinut oleen välttämättä liputuksista kun tarkemmin lukiem kyllä ne liputukset 99% aiheesta tulee. Itse eksyn ketjun aiheesta vieläkin turhan usein mutta viimeksi kävi ylläpitäjä huomauttamassa vain että palataan aiheeseen. Se oli tosi hyvä. Yksi liputettu virstini tais saada 10 tykkäystä että kyllä näissä liputuksissa aika rajalla mennään. Otteluseurannan välussä kun kirjoittaa toisiin ketjuihin tulee helposti one linereitä. Voi nekin Silti asiallisia olla

1 tykkäys