Palautetta kanssakeskustelijoille

Tuossa olet aivan oikeassa. Ipan foorumilla tuntuu että siellä ei edes tunneta sanaa ylläpitäjät ja Jatkoaika ny on… No Jatkoaika… :roll_eyes:

7 tykkäystä

Jatkoajan puolella ovat ruvenneet moderoimaan foorumia viime kuukausina huomattavasti enemmän ja mitä ilmeisemmin syy on se, että asiakasvirtaa on ruvennut vuotamaan muualle. Enää jatkoaika.com ei välttämättä olekaan se ensimmäinen ja ainoa kiekkofoorumi, johon liitytään ja haetaan. Toisaalta tännehän on houkuteltu jatkoaika.com kermaakin paikalle, kun @AWennstrm kirjoittaa tännekin :slight_smile:

@rinne vetää samalla tasolla kummallakin foorumilla :slight_smile:

5 tykkäystä

Ei sieltä kyllä kävijämäärä ole muuttanut pois, ja viimeisen vuoden aikana on palstalle tullut/otettu ennätysmäärä uusia kirjoittajia. Hyvä joka tapauksessa, että on erilaisia foorumeja. :ok_hand:

Jos otteet jatkuvat samanlaisina niin saattaa olla että muillakin on kiinnostusta.
Kannattaa alkaa tunkemaan seteliä nyt jo sukanvarteen säästöön. :smile:

5 tykkäystä

Kannattaako tässä vaiheessa vielä lyödä kaikkia kortteja pöytään? :blush:

Se oli vain ja ainoastaan omaa pohdintaa asiasta. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Vaikka nyt esim. Sailio ■■■■■■■■■■■ kaveri onkin, niin ei minusta nimiä tarvis väännellä aina hauskaan muotoon. Säiliö heh. PaskaSäiliö hehehh. No jos haluaa näillä leikitellä, niin siitä vain :grin: Tulee vain ihan ala-aste mieleen.

Näissä mielestäni riippuu myös paikka, missä näitä muunnoksia käytetään. Seurantaketjuun nuo sopii, kun eletään hetken huumassa, vähän kuin hallilla olisi huutamassa. Muualla sitten asiallisempaa menoa.

Vaikka kyllähän Säiliö on aina Säiliö.

6 tykkäystä

Mun mielestä meillä palstalaisilla pitäisi olla tietty kunnioitus vastustajaa kohtaa. Vaikka se mentaliteetti onkin ja pitää olla, että itse pelissä ne tapetaan, muttei silti kannata lähteä arvostelemaan onko jokin pelaaja nainen, tai muutenkaan nimittelemään. Mielestäni tästä pitäisi antaa jo bannia - lietsonta, vihapuhe.

Se kulkee usein käsikädessä, että jos kirjoitat ajatuksiasi v homo, ämmä jne - niin katsomossa varmaan pääsee samoja, ja mielestäni sellainen ei sovi Tappara perheeseen - se on muiden joukkueiden (keskisormet, puheet).

16 tykkäystä

Hieno ajatus. Näin isoon perheeseen kuitenkin mahtuu monenlaista kulkijaa. Eli banaanit kuulostaa aika hurjalta.

2 tykkäystä

Ei banaanikaan paha ole, jos kyse on systemaattisesta jankkauksesta. Tähänkin mielestäni pätee tuo aiempi periaate: ns. liveketjuissa löysempää, ns. fiksut ketjut täytyy pitää fiksuina.

Totta kai jos nyt joku oikeasti rupeaa täysin sekopäiseksi ihan missä ketjussa vaan, täytyy raja olla tiukka. Pelisilmällä pärjää näissäkin asioissa.

Se epäsuosittu mielipide, saa lynkata mutta seison sen takana:

Jos tää menee joskikin cityvihreä kivapuhe foorumiksi niin onneksi aina on ovi mistä poistua paikalta.

Ei kaikesta pidä pahoittaa mieltään ja loukkaantua, pitäisi nyt vähän särmää olla. Tosin ei tietenkään mitään “**tun homo!!!” huutelujakaan pidä palstalla ala-aste tyyliin kirjoitella ja katsella, järki päässä ja keskustelu sivistynyttä. Mutta jos nyt jostain heittäytymisestä ja filmailusta antaa kommenttia tyyliin “pistä hame päälle hei”, onko se nyt oikeasti noin kamalaa?

Jos on niin kai mä sit vaan olen vanhanaikainen juntti sovinisti ja natsi yms termit mitä poikkeavien mielipiteiden mukana tässä mielensäpahoittelukukkahattumaailmassa nyt leiman kera otsaan lyödäänkään jos mielipide eriää valtavirrasta ja “ihaihanasta” kivapuheesta. 1984 tälläisistä jutuista vain lähinnä tulee mieleen.

11 tykkäystä

Täytyis osata jotenkin kieli keskellä suuta varovasti osata sanoa omakin mielipide tähän. Tai siis ei kai minun täydy sanoa mitään, koska hiljaisuus on huomattavasti viisaampaa tässäkin tapauksessa.

Koko yhteisön tasolla mielestäni täällä keskustelun laatu on erittäin korkeaa. Valehtelisin, jos väittäisin, että kaipaisin keskustelun laatuun varsinaista muutosta. Ei kai täällä kirjoittelisi ja vapaa-aikaansa vapaaehtoisesti kukaan viettäisi, jos kaikki asiat niin kamalia olisi kuin ne ovat.

Mitä tulee tähän kyseiseen asiaan - olen samaa mieltä, että aivan turhan tiukalle ei tarvitse sääntöjä vetää eikä nyt ainakaan lisäkakkua ruveta jakamaan. Ja en voi olla sanomatta, että kyllä minä sen henkilökohtaisesti olen hyvin ikäväksi kokenut, kun nämä nykysäännötkin on välillä vedetty täällä jo aivan överiksi.

Toisaalta niinpä se maailmakin on nykyään sitä - ei kai tämä sinänsä poikkeusta tee. Mielensäpahoittajaksi leimautuu välillä itse ja sitten toisinaan sitä ihmettelee muilta aika samanlaisista teemoista.

Jos tän nyt jotenkin ytimekkäästi sanoisi niin en lähtisi sääntöjä tuolta sektorilta ainakaan entisestään kiristämään täällä, kun muutenkin keskustelu on erittäin siistiä ja asiallista. Ei täällä “vihapuhetta” sanan varsinaisessa merkityksessä juurikaan näe tai sitten en semmosta tiedosta.

Enemmänkin harmittaa se henkilökohtaisesti, ettei touhua saada yhtään läpinäkyvämmäksi kuin se nyt on. Yhteisö toimii kaiketi kuten yhteisön pitää, että yhteisö sen päättää lopulta, mikä on sopivaa ja mikä on sopimatonta. Tykkäysfunktiot kaikessa hienoudessaan ovat välillä foorumeille siunaus ja taakka. Lyhyesti tiivistäen niin täällä kuin muuallakin niin jäähyä tulee nimistä selässä enemmän kuin siitä, mitä tarkalleen ottaen on sanottu. Ja välillä tämä ratkaistaan huutoäänestyksellä. Omistajat omistaa, moderaattorit moderoi ja käyttäjät yrittävät pysytellä sääntöjen siistillä sisäpuolella.

1 tykkäys

Täällä on hyvää porukkaa, hyviä juttuja ja asiallista tekstiä. Fakta on se, että ketään täällä ei väkisin pidetä.

Eteenpäin kohti uusia menestystarinoita.

18 tykkäystä

Täällä on hyvin monipuolista keskustelua vaikka mistä aiheista. Jos minulle käy niin, että jossain ketjussa minua alkaa harmittaa tai tulee joku muu tenkkapoo, mikä on aika harvinaista, niin jätän sellaisen aiheen vain siinä tilanteessa vähemmälle huomiolle ja siirryn muihin aiheisiin.

19 tykkäystä

Välillä tuntuu että palsta on nyky-yhteiskunta pienoiskoossa. Mieltä pahoitetaan mitä kummallisimmista asioista. Pienen mutta agressiivisen vähemmistön ehdoilla mennään. Tähän viestien liputussysteemiin en ole päässyt kiinni. Se antaa mahdollisuuden aivan vääränlaiseen vallankäyttöön. Itse yritän taiteilla keskikaistalla ja olla ainakaan tietoisesti pahoittamatta kenenkään mieltä. Vaikka välillä mieli tekisikin…

12 tykkäystä

Enhän minä väittänyt, että valmentaja heittää villaan estääkseen kisapaikan. Sanoin, että valmentaja heitti Henkan villaan ennen kisoja. On siinä hiukan eroa. Tästä en viitsi enää jankuttaa kolmatta kertaa.

Eihän tässä oo nyt muu kuin lipun saanut joka pahoittanut mielensä? Liputussysteemi ei oo mielensä pahoittamista vaan sivuston moderointia. Ei oo yksin ylläpidon harteilla moderointi kun eivät ne tätä päivätyökseen tee.

Väärin. Kaikki liput, antoi sen kuka tahansa, menevät valvojille tiedoksi, ja jotka hyväksyvät liputuksen aiheellisena tai vaihtoehtoisesti eivät hyväksy.
Vääränlainen vallankäyttö on näin minimoitu.
Homma toimii erittäin hyvin tällä palstalla.

8 tykkäystä

Onko? Kysyn ihan tosissaan. Okei, se mistä pidän, niin yleensä täällä valaistaan ratkaisuja ja niitä saa jopa haastaa. Eli täällä ei todella tarvi ns. elää pelko persiissä, että uskaltaako esimerkiksi jonkun valvojan ratkaisun haastaa. Saa haastaa - ja sekin on hienoa. Konklaavi vaan välillä kokoontuu ja kun on vaikeampi keissi edessä niin joutuu odottamaan kauan perusteluita, kun yksi ihminen on tehnyt hätäisen ratkaisun ja edes kysymällä ei vastausta tule. Kehotetaan lukemaan yhteisön sääntöjä, muttei suostuta aina edes pyytämällä osoittamaan, mitä sääntöä on rikottu.

Onko tämä iso ongelma? No ei todellakaan ole :slight_smile: En sillä sitä sano. Mutta kyllä itse tunnista tuolta sen elementin, missä kohtaa se vääränlainen vallankäyttö voi kyseeseen astua. Mites se nyt meni…every system leaks, every rule leaks. Täydellistä ei ole, muttei tarttekaan olla.

1 tykkäys