Palautetta kanssakeskustelijoille

Jos on ollut liputtajilla liipaisnsormi herkällä, niin ihan suoraan sanon että sinäkin otat tämän ihan liian henkilökohtaisesti.

Mä olen saanut ihan joka kerta nuhteiden lisäksi myös selvityksen että mitä nyt tällä kertaa on hölmöilty.

Mennään eteenpäin kuten Jutikin jo aikanaan totesi. :+1:t2:

4 tykkäystä

Olen sanonut ja sanon edelleen, että tulen jatkossakin ottamaan sen henkilökohtaisesti eikä tilanne muuksi muutu. Minua on rankaistu - joskus aiheesta ja joskus enemmän nimestä selästä. Vaadin ja tulen vaatimaan sitä myös jatkossa, minulla on pitkä muisti ja se ei muutu ihan pienessä hetkessä enkä ole edes halukas muuttamaan sitä. Ja näin olen toiminut vuosia ja tulen toimimaan näin myös jatkossa. En edellytä enkä pyydä muita olemaan samaa mieltä kanssani - enkä voi näin toimiakaan.

Sanon edelleen sen, että minun kanssani ei tarvitse olla samaa mieltä. Nostoistani ei tarvitse olla samaa mieltä. En edellytä, en pyydä. Aion jatkossa toimia tällä tavalla enkä aio sitä linjaa muuttaa. Osan mielestä se on väärin, osan mielestä se on oikein. Teen sen, mikä on minusta oikein.

Arvostan ihmisiä jotka seisovat mielipiteidensä takana.

Sen enempää en tästä asiasta ala vääntämään.

2 tykkäystä

Paljon on negatiivista ympäristössä, ympärillä ja sitten itsessä. Sitä tulee leviteltyä välillä vähän turhankin paljon. Sitten on semmosia asioita, jotka on ja pysyy.

Enpä edelleenkään voi oikeastaan muuta sanoa kuin kiitos @iceman kaikesta faktapohjaisesta työstä koronavirusketjuissa. Tietoa on ja sitä jaetaan. Toivottavasti jaksat sinäkin vielä kevääseen ja mahdollisesti vähän pidempään.

1 tykkäys

Nyt luit viestini huonosti. En tarkoittanut että mielen pahoittaminen johtaisi liputukseen. En ole tilastoa tehnyt, mutta tiettyjen kirjoittajien viestejä liputetaan suhteellisen paljon. Itse olen monasti ihmetellyt liputuksen syytä. Saatan toki olla väärässäkin, mutta kaikkien kirjoituksista ei pidetä täällä yhtä paljon. Tulee mieleen erään Aasian tietyn niemimaan pohjoisen valtion demokratia…

Näin synnynnäisenä pilkunviilaajana ja kielioppimöyhööjänä on kertakaikkisen ihastuttavaa tällainen asenne liittyä keskustelupalstalle. Ovenkarmit kolisten näyttävä sisääntulo! Olet myös täysin oikeassa tuosta otsikosta :smiley:

16 tykkäystä

Minua on alkanut häiritsemään, että joidenkin pelaajien henkilökohtaisessa ketjussa nostetaan esille pelissä tapahtuneita yksittäisiä virheitä ilman sen suurempia analyysejä. Mielestäni yksittäisten virheiden manaamisen tulisi kuulua otteluseuranta-ketjuun, ja pelaajien henkilökohtaisissa ketjuissa katsottaisiin edes koko peli tai jopa muutama muukin, ja keskusteltaisiin enemmän suoritustasosta/virhealttiudesta yleisemmin. Varsinkin kun joka kausi yksittäisten virheiden esille nostaminen kasautuu aina muutaman pelaajan kohdalle. Itsekin olen tätä tehnyt, joten en halua kritisoida muita. Mutta tämä viesti keskustelunavaukseksi siitä, mihin suuntaan palstan sisältöä tämän asian suhteen halutaan viedä.

16 tykkäystä

Viesti siirrettiin ketjuun: Liputuksesta ja yhteisön valvonnasta

Ainakaan missään nimessä henkilökohtaisesti ei pidä ottaa tuon pilkunviilaus -ketjun kommentteja.
Itse en välttämättä edes katso, kuka on milloinkin ollut lainaamani kommentin kirjoittaja, koska sillä ei mielestäni ole tuossa ketjussa mitään väliä.
Enkä pahalla tarkoita koskaan, tai mitenkään kettuilla.

1 tykkäys

Pilkunviilaus on vähän kaksipiippuinen miekka. Teen sitä työkseni, ja koska se on silloin sitä, mitä minulta odotetaan, ei kukaan ole moksiskaan - en ainakaan usko niin. Täällä en sitä kuitenkaan mielelläni tee. Tähän on pari syytä:

1. Ihmiset ottavat kielioppi- ja oikeinkirjoitusvirheidensä korjaamisen henkilökohtaisesti, ja mikseivät ottaisi: ovathan he käyttäneet kieltä koko ikänsä, joten he ovat kyllä sen käytön mestareita tavalla tai toisella. Pahimmillaan toisen korjaaminen on itsensä asettamista toisen yläpuolelle.
  2. Mistä sitten sanoisin? Jos jokaisen virheellisen pilkun ilmoittaisi tuohon ketjuun, olisi se niitä täynnä eikä kukaan jaksaisi sitä lukea. Yhdyssanavirheet häiritsevät minua, mutta en viitsi huomautella niistä edes kavereilleni enää. Joka- ja mikä-pronominit menevät väärin ihan virallisia tekstejä myöten, ihmiset käyttävät väärin kirjoitettuja ilmauksia, kuten eteenkin, enään, ja 50-vuotta, verbien rektiot menevät seinille usein (esim. En pysty juosta)… Virheitä on miljoona erilaista, ja minusta riittää, että edes yrittää kirjoittaa jotenkuten siististi.

Usein pienistä kielioppi- tai oikeinkirjoitusvirheistä muistutteleminen vaikuttaa pahemman luokan bezzeswisseröinniltä. Parastahan on se, kun joku nostaa toisen virheen tikun nokkaan ja tekee samalla itse kymmenen lisää. Enkä nyt syyllistä sinua, @Recoil, vaan puhun ilmiöstä yleisesti.

18 tykkäystä

Mielestäni tämä on myös hyvin interaktiivinen (onko oikea termi) palsta, jossa moni kirjoittaa käyttäen mm. mobiilia. Kirjoitetaan nopeasti. Pidetään jatkossakin se kielioppi homma siinä pilkunviilaus ketjussa, niin kaikilla on mukavampaa palstalla. Itse kirjoitan varmasti paljon virheitä, mutta pääasia on mielestäni se, että ihmiset saa selvää tekstistäni. Pilkkuvirheistä tai muista vastaavista huolimatta.

6 tykkäystä

Itselläni tulee myös paljon pilkkuvirheitä jne. ja tähän suuri syy on se, että työkielenä on parikymmentä vuotta ollut englanti eli aivan kauheasti ei ole suomea tullut kirjoitettua niin on päässyt kielioppisääntöjä unohtumaan.

2 tykkäystä

Sitten alakaa ihmisellä olla harrastukset vähissä, jos pitäis alkaa jotakuta foorumilaista jahtaamaan siviilissä, että saa jonkin foorumiliputuksen mesottua päin naamaa.

1 tykkäys

Täällä tämä selkäänpuukotus on niin raukkamaista touhua, ei sovi tähän lajiin ja Tapparan mentaliteettiin.
Jääkiekossa asiat selvitetään pelin aikana. :muscle:
Tapparassa kaikki puhaltaa yhteen hiileen. :orange_heart:

Pilkkuvirheistä en täällä niin kovasti huolestu, sillä itsekin olen alkanut jättämään pilkkuja pois jopa ihan tietoisesti. Se on kai sitä sopeutumista nykyaikaiseen “sms-tyyliin”. Eli nopeasti vaan eteenpäin pilkkuja säästellen.

Kieltämättä omallekin kohdalle tulee välillä mokia yhdyssanoissa, vaikka luulen ne hallitsevani. Joten en pienestä hermostu. Mutta joskus pikkuisen risoo ne “pahimmat” virheet tyyliin: pilkku virhe, yhdys sana, kieli oppi, jää kiekko jne. Koetetaan välttää sentään tämmöiset… :wink:

1 tykkäys

En tiedä kuuluisiko ennemmin tuonne “Palautetta palstan henkilökunnalle”-ketjuun, mutta laitetaan tänne, koska kyse ei niinkään ole palautteesta/kritiikistä henkilökunnan suuntaan, vaan ihmettelystä ja ihan puhtaasta hämmennyksestä.

Kirjoitin tuonne “Asiat ja ihmiset, jotka vit… harmittavat”-ketjuun, kuinka mua alkoi vit… harmittamaan facebookissa Tampereen puskaradio-ryhmässä käyty “Oletko koronapinnari”-keskustelu ja osa sinne kommentoineista ihmisistä. Tämä viestini poistettiin, koska “Koronaketjuja on jo tarpeeks”.

Eihän mun nyt ollut tarkoitus mitään uutta koronakeskustelua tai -ketjua aloittaa, vaan ilmaista asia ja ihmisiä jotka laittoi vit… harmittamaan. Luulin että tuon ketjun tarkoitus nimenomaan on kertoa, jos jokin saa tällaisia tuntemuksia aikaan. Kyllä sinne voi kirjoittaa, jos naapurin kummitytön hamsteri on kuollut ja se harmittaa, vaikka varmasti olisi lemmikkieläimillekin oma ketjunsa. Saako sanaa “korona” mainita enää missään muussa ketjussa kuin sellaisissa, joiden otsikossakin se mainitaan?

Kyllä saa tarkkana olla.

9 tykkäystä

Jos mitenkään jaksat onko mahdollista kirjoittaa viesti uudestaan koronaketjuun? Lukisin ja ottaisin kantaakin mielelläni, aihe kun liippaa palstankin käyttäytymiseen. Ymmärrän kyllä henkilökuntaa kun, samutravat palot ennenkuin roihahtaa, eikä aina ole aikaa siirrellä viestejä.

2 tykkäystä

Mielestäni tuolla Domin ketjussa voidaan lopettaa nyt heti alkuun tuo spekulaatio, mitä on tai ei ole tehnyt kesällä ja muutenkin siviilielämän ruotiminen. Hänellä ei nyt kulje ja olen varma, että joukkue tekee kaikkensa sen eteen, että alkaa kulkemaan.

13 tykkäystä

Mä en ole ihan hirveän hyvilläni siitä mihin suuntaan Domin omaa ketjua ollaan lähdössä viemään. Annettaisko herran yksityiselämän pysyä tämän palstan ulkopuolella, vaikka se peliotteisiin vaikuttaisikin.

12 tykkäystä

Täydellistä!

Hidas hämäläinen oli taas myöhässä.:joy:

8 tykkäystä