Palautetta kanssakeskustelijoille

Tuohan melkein yhtä selkeää kaavio, kuin SOTE-uudistuksen :grinning:

Nyt taistellaan loppuun saakka ja sitten kesällä huili, jos malttaa (loma- ja kuhakausi on kuitenkin silloin päällä Mikilläkin) :mikki: :fishing_pole_and_fish:

4 tykkäystä

Menee pian offtopicille, mutta näin itsekin tämän kyseisen kaavion ja mietin hetken, että ketkä sen ovat tehneet ja mikä virka graafisella esityksellä on, jos sillä ei pysty yksinkertaistamaan asiaa yhtään :smiley: Tuo ks. sote-malli ainakin sekoitti entisestään omia fiiliksiäni koko systeemistä ja heti kuvan nähtyäni mietin lähinnä:

“Ja tällä säästetään ne miljoonat?”

3 tykkäystä

Aika jäätävä tekele sulta,suorastaan magee. :+1:

1 tykkäys

Upeeta työtä! :ok_hand: Viimeinen silaus olisi voinut olla että tuo piste olisi kiekko, jota komistaisi :tappara: logo.

1 tykkäys

Mahtava! Saako jakaa?

Thanks @Desperado @Treppu ja @Nape! Siirsin viestinne Saravon ketjusta tänne.

Ja saa jakaa.

2 tykkäystä

Tuon kun olisi vielä saanut täksi päiväksi Tifon muotoon, niin ai että! Olisi varmasti tällä hetkellä kohmeisen Saravonkin taas herättänyt viimeistään vielä yhteen uuteen kevääseen :slight_smile: Toivotaan, että miehen silmien eteen tämä upea teos digitaalisessa muodossaan sentään päätyy!

Täältä @peterra lle iso peukku. Aktiivinen, laadukas ote on se, mitä todella ihailen. Täällä pyörii jos jonkinnäköistä porukkaa, mutta itse pidän myös niistä syvällisistä, monipuolisista asioiden tarkastelusta.

Toki myös kiteyttäminen on sellainen taito, jota oppii ajan kanssa. Tämä palsta toimii kuitenkin parhaiten, mikäli pääsee lukemaan mukavan ytimekkäitä viestejä, joissa pääpointti on selkeästi aseteltu ja perusteltu. Toki monista erilaisista ajatuksista on usein hankalaa koostaa suhteellisen tiivistä viestiä.

Itse selailen palstaa todella usein puhelimella, jolloin liian pitkien viestien lukeminen on hieman puuduttavaa - etenkin jos se pointti voitaisiin periaatteessa kirjoittaa pariin lauseeseen ytimekkäin perusteluin, mutta samaa asiaa kenties pyöritellään hieman eri sananparsin jo kolmatta kappaletta. (;D)

1 tykkäys

@Acetho sellaista taitoa voidaan mun kohdalla odotella todennäköisesti koko loppuikä. Tiivistäminen tai asian helposti ilmaiseminen ei kuulu vahvuuksiin eikä sellaiseksi todennäköisesti koskaan muutukaan. Olen sen verran pitkään jo kirjoitellet eri foorumeille ja istunut eri kouluissa, että toisenlainen kirjoittamis- tai ajattelutyyli tuskin tulee menemään ikinä läpi.

Se luokitellaan toki heikkoudeksi ja olen harvinaisen tietoinen asiasta (en myöskään reagoisi kommentointiin millään tavalla, jos en välittäisi asiasta) mutta pelkästään ongelman tiedostaminen ei ole ikinä ratkaissut sitä itselleni. Kysymys on todennäköisesti “halun” ja “kyvyn” ristiriidista, joka tulee ilmi monessa asiassa. Kun halua on liikaa ja kykyä vähän, silloin tuloksesta joudutaan tinkimään.

Koska en edes halulla pysty korjaamaan toistuvaa tyylivirhettä, en usko, että se tulee ikinä korjaantumaan tai muuttumaan. Olen saanut samasta asiasta runsaasti palautetta toisinaan yliopistossakin, mutta yleensä asian ristiriitaisuus tulee takaperoisesti esille: ensin vaaditaan isompaa lähdemäärää ja toisenlaista kirjoitusotetta ja kun lähteitä lisätään ja tekstin sidosteisuus paranee valitetaan jostain muusta.

Kirjoittaminen on tyylilaji - kaikkien tyyli ei miellytä minua ja minun tyylini ei miellytä kaikkia. Tyyli ei siltikään edes palautteella muutu, joten suosittelen yksinkertaisinta ratkaisua (aseta käyttäjä mustalle listalle, jolloin viestejä ei näy.)

1 tykkäys

Rehellisesti minä liputin, koska oli aika raskas viesti lukea läpi ihan luettavuuden kannalta.

Asiantuntijoiden ajatuksista en tiedä.

Mode-edit. Vastaus tähän viestiin Kärpät-IFK.playoff-ketjussa:

https://tappara.co/t/playoffs-2017-1-kierros-karpat-hifk/4616/104

Liputit?

3 tykkäystä

Aah, en tajunnu et liputetaan jos oikeinkirjotus sakkaa sillontällön :smiley:

Nyt on ihan pakko taas kerran nostaa kissa pöydälle, kun tuntuu olevan nyt liikkeellä taas paljon.

@GameOver anna tulla kaikki suoraan ja kaunistelematta julkisesti, mikä on hätänä, mikä risoo? Miksi ärsyttää täysin tuntematon nettiprofiili näin paljon? Olenko kussut aamumuroihisi vai mistä tämä viha johtuu?

@Jupe - joistakin asioista kanssasi samoilla linjoilla - joistakin taas valtavasti eri mieltä, mutta samat kysymykset sinulle. Antakaa palaa, rehellisesti vaan. Lupaan, että en siihen kuole :smiley:

Nyt tsemppiä. Katso ajatuksella lainaamani viesti. Voisitko kirjoittaa sen jollain tapaa selkeämmin/paremmin?

Siirsin viestien vaihtonne tänne asiakeskustelun seasta. Emme aina ehdi käsitellä kaikkia liputuksia aivan reaaliajassa @Oijennus . Emmekä välttämättä viitsi, jos kyse ei ole kaikkein kiireellisimmästä asiasta, kuten tässä tapauksessa ei ollut. Kaikki kuitenkin aivan varmasti käsitellään ajallaan. Ei aleta sotkemaan asiaketjuja kritiikillä, vaan käytetään joko tätä ketjua tai yksityisviestitoimintoa.

Kirjoitusasusta toisinaan lähetetään muistutuksia, mutta yleensä vain kaikkein räikemmissä tapauksissa. Rima on hyvin matalalla: aivan perusasioita kuten virkkeen aloittamista isolla alkukirjaimella ja viestin katkomista pisteillä järkeviin virkkeisiin vaaditaan kaikilta. Sen lisäksi sitten toivomme ja tarpeen vaatiessa ohjaamme muitakin kirjoittamaan niin lukijaystävällistä tekstiä kuin kyvyt antavat myöden.

1 tykkäys

Halusin vaan näpäyttää, kun kaikki täällä usko Kärppien voitto kulkua, ja oot aina yleensä aina äänessä. :wink: Ei mulla sua vastaan ole mitään, hyvin aina kirjotat ja perustelet asiat. Ja Jatkoajassakin edustat Tapparaa hyvin. Välillä vaan pieni hyvä pöhinä on hyvästä.

1 tykkäys

Tämä näpäytys tuli ihan hyvin perille ja oli asiallinen. Mutta äänessä oleminen ei silti ole rikos - keskustelupalstalla :stuck_out_tongue: Haluaisin myös huomauttaa, että se, että joku on paljon äänessä ei oikeuta jatkuvia hyökkäyksiä persoonaa vastaan ilman syytä.

Tai no minulla on sellainen vanhoillinen käsitys, että on olemassa tietyt käytöstavat ja joissakin tilanteissa pieni kärjistäminen sopii tilanteeseen, mutta jos se on jatkuvaa - en minä sitä kyllä ymmärrä. Toki pieni provokin sopii silloin tällöin asiaan, mutta ei se oikeuta jokaista viestiä seuraamaan.

Välillä menee överiksi, kun kontrastin hakemiseksi hyökätään jokaista viestiä vastaan ja seurataan jokaisessa ketjussa kaikkea, mitä sanoo ja käännetään provoksi. Siinä menee sit jo ylitse. :smiley: Mutta vastaus sinänsä ok sinulta ja matka jatkuu :slight_smile:

2 tykkäystä

Olen tästä samasta asiasta jo jokusen kerran maininnut. Yksityisviestein en enää lähde lähestymään ketään, koska sieltä tulee yleensä vastineeksi vain ■■■■■■■■■ siitä, että olen joku moderaattori ja näinhän ei todellisuudessa ole.

En minä ole vaatimassa mitään täydellisyyttä kirjoitusasun suhteen, koska en siihen itsekään pysty. On vain aika paljon helpompaa lukea viestejä, kun pilkut ja pisteet on edes siellä päin. On myös hyvä aloittaa pisteen jälkeen isolla alkukirjaimella. Tulen myös jatkossa aina liputtamaan viestit, jossa lukee tappara, ilves, kärpät, jne.

12 tykkäystä

Joo ei kukaan liikaa äänessä voi olla foorumeilla. En meinannut pahalla, vaan että olet jäännyt mieleen parhaiten kaikista. Nii päätin heittää sulle heiton, mutta joo matka jatkuu.:palm_tree::muscle:t3:

2 tykkäystä