Palautetta kanssakeskustelijoille

Kirjakieltä tai liputan viestin.

Ääh, ehän tänne voi enää edes tumussa kirjoittaa.

Muuten kyllä hyvää näppäimistörysyn poikasta siinä nimimerkkisillä (mikähän olisi sopiva ilmaus, jos sanoo, että “pojilla”, mutta nimimerkeistä, koska olisin kirjoittanut “pojilla”, mutta, kun oli niin kovin hassusti tuo käsikin korvattu sanan, tai siis nollien ja ykkösten, säilällä, vaikkei kai näppäimistöä säiläksi voi sanoa, ellei kyseessä ole joku Macbook Airista irti revitty osa, niin päädyin moiseen sanavalintaan, kunnes jo huomasinkin, että kertomuksen selventävä osuus on, kuin huomaamatta, saanut lukijan jo unohtamaan, jotta mistä tässä oikeastaan edes puhuttiin, eli siis kirjoitettiin, mikä toki on puhetta sekin).

3 tykkäystä

Vastauksen yksityisviestiin voi vaan antaa mennä toisesta silmästä sisään ja toisesta ulos, jos se on mainitsemaasi ■■■■■■■■■■ Yhtä kaikki, pidä mielessä että palstan sääntöjen 12§ kieltää itsemoderoinnin, ja toistuvana siihenkin voidaan puuttua varoituksin ja jopa sanktioin.

§12. Valvonta ja ylläpito

Palstan järjestystä ylläpitävät ja valvovat tehtävään nimetyt ylläpitäjät ja valvojat, jotka ovat nähtävissä täällä. Jos sinulla on huomautettavaa jonkun toisen kirjoituksista, älä pyri jakamaan oikeutta itse vaan käytä “liputa viesti”-toimintoa, jonka avulla tieto kulkee ylläpidolle ja valvojille. Tutustu viestien liputukseen palstan UKK:sta.

Vastaavasti sääntöjen 6§ määrittää kirjoitusasua:

§6. Kirjoituksen luettavuus ja oikeinkirjoitus

Pyri kirjoittamaan mahdollisimman selkeästi käyttäen isoja alkukirjaimia sekä välimerkkejä. Lue kirjoittamasi teksti läpi ennen kuin painat “vastaa”-nappia. Hyödynnä esikatselunäkymää viestin kirjoitusasun tarkastuksessa.

Viestiä on mahdollista muokata jälkikäteen, jos huomaat tehneesi kirjotusvirheen tai haluat vielä parantaa tekstiäsi.

Erisnimien kirjoittaminen isolla, selkeimmät yhdyssanat ja sen sellaiset kuuluvat myös niihin perusjuttuihin, jotka ala-asteella opitaan. Sääntö on muotoiltu löyhästi, koska liian huonon kirjoitusasun raja on veteen piirretty viiva. Perustuu pitkälti sellaiseen fiilispohjaiseen kokonaisarviointiin. “Kukin kykyjensä mukaan” voisi olla sellainen yleispätevä tiivistys.

Voi olla myös hyvä pitää mielessä erityisesti uusien käyttäjien kohdalla, että se huonosti kirjoittava käyttäjä toisessa päässä voi jossain tapauksessa olla nuori lapsi tai kehitysvammainen tai niin edelleen. Tai sitten vaan kärsii niin pahoista oppimisvaikeuksista, ettei yhdyssanat vaan koskaan tarttuneet. Jos Tappara tai jääkiekko on sellaiselle ihmiselle niin sydämenasia, että rekisteröityy tänne ja päättää oikein viestinkin lähettää joskus ja jouluna, sitä emme käy todellakaan kieltämään. Tämä tietenkin yleisesti eikä missään tapauksessa liity enää @Jasperi’in.

8 tykkäystä

Tässä on itseasiassa sellainen asia mikä monelta usein varmasti unohtuu, myös minulta.

Pahoittelen eilistä purkautumistani ja koitan jatkossa pitää mielessä tämän lainaamani pätkän. En myöskään enää liputa mitään tai ketään. Ehkä itseni ulos keskusteluista.

1 tykkäys

Ei tässä mitään vihaa ole. Minulla on taipumus kommentoida asioita, joista olen eri mieltä tai jotka ovat virheellisiä. Siihen minulla ja kenellä muullakin on täysi oikeus. En kommentoi pelkästään sinun kirjoituksiasi, jos niin luulet. Eiliseltä muistan pari juttuasi, joita kommentoin. Ensimmäinen koski sitä, kun kirjoitit, että on ihan sama meneekö sarjasta jatkoon 4, 5, 6 tai 7 ottelulla. Kommenttini oli omasta mielestä täysin asiallinen ja perusteltu. Tähän et kommentoinut.

Toinen oli tämä “keuliminen alkoi” tjs. Katsoin, että mitäs nyt on sattunut. Päädyin Jatkoajan sivuille viestisi linkistä. Sieltä näin viestisi, jossa koko Tappara -yhteisön mandaatilla julistat, että on ihan sama tuleeko vastaan Ilves vai IFK. Koin tämän loukkaavana, sillä itse olen muutamaan kertaan oman kantani foorumille kirjoittanut. Niin oli myös joitakin muita. Mielestäni tämä kirjoituksesi osoitti, miten arvostat muiden kirjoituksia. Ja sitten kerroin tämän. Nyt kommentoit, että muutat tekstisi, ettei minulle tule paha mieli tjs. Eli korjaat oman mokasi, mutta samalla heität ivallisen huomautuksen ja sen jälkeen vaadit vielä perusteluita tähän palautetta -osioon, että mistä viha johtuu.

Jos eilen oli joitakin muita esittämiäni kommentteja sinulle, niin niitä en muista, enkä sellaisia rupea etsimään. Itse kirjoittelen myös tänne ja usein saan palautetta virheistäni. Jos olen väärässä, niin korjaan ne, enkä ala toista siitä syyttämään.

Siihen sinulla on täysi oikeus, mutta olet ehkä oman kirjoittamisesi suhteen hieman sokea. Sinä nimittäin hyökkäät toistuvasti viesteissäsi kirjoittajan henkilöä kohtaan. Kommentoit usein viestejäni halventavaan sävyyn - ensin kommentoit itse sisältöä ja sen jälkeen hyökkäät persoonan kimppuun ja halvennat kirjoittajaa, jos et ole samaa mieltä. Se on ainoastaan lapsellista ja ellet huomaa tekeväsi tätä - siinä tapauksessa kannattaa ottaa tarkkailuun omat viestinsä ja katsoa oikein sillä silmällä.

Tässä ei ole mitään logiikkaa, ei edes pientä alkua. Korjasin virheen, koska asia jäi sinua vaivaamaan, jonka jälkeen jälleen kerran hyökkäsit persoonaani vastaan.

Sinä toimit näin toistuvasti ja olet toiminut näin jo useaan kertaan. Halusin kerrankin tehdä sinulle sen, miten sinä käyttäydyt muita kohtaan. Etkö oikeasti tunnistanut tuosta provosta itseäsi? Tuo on juuri sitä, mitä sinä teet toistuvasti muille.

Siinä tapauksessa suosittelen sinulle ihan aidosti ja rehellisesti, että opettelepa antamaan sitä palautetta aivan uudestaan ja ihan alkutekijöistä asti. Jos palautteessa hyökkää persoonaa vastaan eikä asiaa - vähättelee ja arvostelee - niin silloin saa yleensä samanlaisen palautteen takaisin. Jos taas osaa antaa asiallista palautetta niin silloin voi myös saada haluamiaan tuloksia.

@Jasperi:lle (HIFK) tervetuloa palstalle. Tämä on luonnollisesti Tappara-yhteisö, mutta kaikille avoin. Vierasta väriä kannattaville voi alkumatka olla olla vähän ylämäkeä, mutta sopeutuminen on mahdollista, kuten mainiot etä-Kärppämme osoittavat. Molemminpuolinen respecti löytyy kyllä ajan myötä.

9 tykkäystä

Kyllä. Varsinkin kun päästään vielä keskustelemaan muistakin aiheista kuin Finleystä. Jasperin mielipiteet ovat siinäkin ihan hyviä, tarpeellisia ja arvokkaita. Siinä vain voi tulla turhan paljon vastakkainasettelun makua, jos on mielipiteidensä kanssa aika yksin.

4 tykkäystä

Herätys @Mr.Onetimer itse en ole osallistu sattuneista syistä siihen ketjuun.Kyseinen ketju on ollut erittäin mielenkiintoista seurata.Liiga draft ketju herätys…

Van Taimeri taitaa olla intin harmaissa (tai kurkkusalaateissa) suorittamassa palvelustaan, mikä estää foorumilla norkoilun. Sikäli ymmärrettävää, mutta olisi voinut @rizka’lle ilmoittaa esteistään, kun siitä aiemmin kyseltiin.

@Mr.Onetimer kuitenkin pääsi tekemään eilen kolme varausta, joten eipä kai häntä tässä vaiheessa poiskaan voi potkia… vai voiko?

1 tykkäys

Itse tulin siihen tulokseen, että en enää jaksa myöskään tappara.co otteluseurantaan kommentteja antaa tai sinne kirjoittaa.

Minulle raja tuli vastaan viestissä missä minulle kirjoitetaan haista sinä ■■■■■■

14 tykkäystä

Outoa että kaveri saa bannit siitä että haistattaa vitut jollekkin kun hänelle on nyt viimeset 2 kuukautta ihan samanlaisia kommentteja sadellut mutta ei ole niistä tullut bannia? Miksi on OK toisille kirjoitella tuommoisia mutta toisille ei?

2 tykkäystä

Kerätkää nyt kaikki itsenne näistä lasten hiekkalaatikkolla nähtävistä väännöistä. Ei mulla muuta, vaikka en ole mode.

4 tykkäystä

Tämä kommentti ei avautunut ainakaan minulle ollenkaan.

Pettynyt olen paniikkireaktioon ja nega-mielialaan joka valtasi tietyt käyttäjät, kun hävittiin yksi jääkiekko-ottelu. Meinaatteko jatkaa kannattamista ja seuraamista, jos ja kun Tappara tämän sarjan kääntää?

3 tykkäystä

Ja herra itse ei sanonut mitään?

En tainnut puhua Tapparasta tuossa viestissä ollenkaan, vaan siitä että on ok kun Jutille “■■■■■■■■■■■■ mutta jos juti sanoo jotain takaisin se on bannin arvoista.

1 tykkäys

Sanoin, että malta nyt hetki. Mikä oii vastaus?

Koskaan en ole jutille sanonut: Haista sinä ■■■■■■

1 tykkäys

Taisit myös sanoa että “juti” toivoo Tapparan häviötä. Mutta ne omat virheet aina on helppo unohtaa :slight_smile:

@ripuliranne Missä kohtaa @Oijennus tai joku muu kirjoitteli hooveetä @Juti:lle tai jollekin muulle kannattajalle?

Muutenkin kun Jutin viestihistoriaa katsoo, niin herää epäilys onko hän ihan oikealla foorumilla? Ja samaa voisi sanoa myös herra @RipuliRanne:sta (viestit) - ei sanaakaan kun peli on hienosti 3-1, ja johan alkaa kissan pissa roiskumaan, kun peli lähtee kääntymään. Ilveksellä on myös oma ja varsin suosittu fooruminsa - kannattaisi ehkä siirtyä sinne? Saatte paremmin vastakaikua.

13 tykkäystä

@RipuliRanne
Ei minulla ole sinua vastaan yhtään mitään. En ole sinulle enkä kenelläkään muullekaan kirjoittanut seuraavaa:
“Haista sinä ■■■■■■■

Asioista voidaan olla eri mieltä, mutta kun ollaan tuolla asteella MEIDÄN omalla palstalla, niin mielestäni se on aika mautonta.

5 tykkäystä