Palautetta kanssakeskustelijoille

Yhteisö on ottanut 4-0-tappion hyvin vastaan. Vaikkapa Rautakorven ketjuun viimeisin kirjoitus 14.12 klo 10:24.

Hyvä! :relaxed:

13 tykkäystä

Pieni varoituksen sana että kysessä on naapurileirin kannattaja!!!
Omasta kokemuksesta tämän foorumin ulkopuolelta sanon että usko Jumalaankin on konkreettisempaa kuin usko järkevään keskusteluun naapurileirin kanssa!
(On siis hiukan järeä vertaus mutta uskon että nappaat asian ytimen)

2 tykkäystä

Alkaa meneen ot:t jo uusiin sfääreihin. Pesukoneketjussa autoista ja autoketjussa pesukoneista.

3 tykkäystä

Nyt on hyvää seurantaa Suomi-Venäjä-jääkiekko-ottelusta.

Sarkasmi.

2 tykkäystä

Aivan loistavaa päivitystä junnujen tilanteesta, kiitos @seiskapakki !

9 tykkäystä

No kiva et joku tykkää.

3 tykkäystä

Tämä oli aikamoista ripulia.

12 tykkäystä

Noi o kaikki nii samallaisia nimiä… :joy:

@Ripuli ryhdistäydy nyt ystävä hyvä. Jos se auttaa niin voin antaa hyvän esimerkin: Zapolski on se veskari, joka tiputti Henrik Haapalan löysän viivasupaisun game 5:ssä kaudella 2015-2016 selkänsä taakse ja jäi katsomaan hanskaansa. Sama veskari, joka jatkoi matkaa Lukosta Jokereihin, kun Tappara sysäsi kaikki unelmat murskaksi jo kolmannen kerran peräkkäin kaudella 2015-2016.

Zaborsky on se tyyppi, joka on esiintynyt Tapparaa vastaan playoffseissa lähinnä edukseen ja pari kertaa mm. alivoimalla pitänyt Tapparaa keväisin pilkkanaan. Ei kuitenkaan pystynyt voittamaan Tapparaa, joten liittyi meihin :wink: Ei olisi ollut Zapolskillekaan noiden Rauman keväiden jälkeen huono vaihtoehto, hän kuitenkin meni KHL:n. Teemu Nurmi ratkaisi ongelman viime vuonna tutuin seurauksin ja juhli keväällä torilla.

8 tykkäystä

Ihan niinkuin metakeskustelun ulkopuolelta - pakko sanoa, että naurelen tälle ketjulla aina, kun avaan tappara.co:n. Täähän rupeaa olemaan parempaa kuin vauva.fi, josta tunnetusti löytyy vastaus ja keskustelu kaikkiin kysymyksiin. Jos näitä pesukoneenostotopikkeja tulee tätä tahtia niin kohta meidät huomioidaan ja yritysten markkinoinnissakin xDD

3 tykkäystä

En ole käyttänyt, enkä tule jatkossakaan tarvitsemaan, vauva.fi-sivustoa koska täältäkin löytyyy vastaus kaikkeen.:slight_smile:

Tuo pesukoneen ostoketjuhan on tosi hyvä ja rahanarvoinen ketju ainakin mulle.
Isot kiitokset kaikille mielipiteensä kertoneille.:thumbsup:

6 tykkäystä

Taas siivosin yhden poliittisen vänkäyksen uutispoimintaketjusta. Osallistujat hävetkää. Se ketju tai Vapaan keskustelun alue ei ylipäänsä ole poliittiseen keskusteluun tarkoitettu. Mä en tiedä millä sen saisi taottua kaaleihin, kun tuntuu että samoja kirjoittajia siellä kerta toisensa jälkeen mesoaa. Tarvitseeko alkaa jakaa kirjoituskieltoja vai mitä tehdään?

1 tykkäys

No miten sitä ketjua sitten pitäis käyttää? Postataanko sinne tästä lähtien pelkästään uutislinkkejä ilman keskustelua ja jos joku haluaa niitä kommentoida niin perustetaan heti uus ketju?

Esimerkiks nyt ko. ketjussa viimeisenä viestinä oleva käyttäjän @Rommi postaus, jos haluaisin kirjottaa siihen politiikkaa sivuavan vastineen niin täytyiskö mun tehdä Yhteiskunta-alueelle oma ketju aiheesta, ja jos/kun mun vastaukseni ei kiinnostais ketään eikä poikis lisää keskustelua niin ketä se aiheesta avattu ketju sitten palvelis?

En juttua edes lukenut ennen kuin nyt ja sekin uutispoiminta on näemmä väärällä alueella. Taidan siivota sen sieltä joko rikosketjuun tai omaksi ketjukseen.

Koko uutispoimintaketjun sulkeminen kerää vahvaa kannatusta valvojaporukan keskuudessa jatkuvan väärinkäytön takia. Osin se on varmasti laiskuutta, mutta usein epäilen infosotahenkistä tilanvaltaustakin. Halutaan esimerkiksi levittää maahanmuuttokeskustelua ulos sille rajatusta karsinasta. Vähän menee lasta pesuveden mukana, jos suljemme ketjun, kun suunnilleen puolet sinne postattavasta kamasta on aiheellisiakin uutispoimintoja.

Itse sanoisin, että @Rommi n postaus tohon ketjuun on ihan siinä ja siinä, jos puhutaan päivän uutisvirrasta. Sen huomas myös Rommi itte. Mutta ei siitä mitään vahinkoa sinänsä tuu, vaikka se siinä on. Siihen kommentointi kyllä viimeistään kuuluu omaan ketjuunsa ja itse oon sitä mieltä, että jopa ihan toiselle foorumille. Vaikka sinne Hesarin sivuille, jos sielä joku kommentointimahdollisuus on. Mää en oo mikään moderaattori ja oon oikeestaan puoltanu tällä palstalla sitä, että myös kiekon ulkopuoliset ketjut on ihan ok, vaikkei mulla päätösvaltaa sen enempää oo ku kellään muullakaan, mutta yrittäkää nyt ihmeessä ajatella tätä lähinnä kiekkofoorumina. Kyllä joku pesukone- tai autokeskustelu ihan menee, siinä tulee hyviä vinkkejä tai hyvää huumoria. Noissa politiikkaketjuissa ei tän foorumin sisällölle ei mun mielestä oo mitään positiivista. Rasittavimpia ketjuja mitä täältä löytyy. Politikointia ei ainakaan toistaiseksi oo täälä kielletty, mutta alan toivoa, että pian kiellettäis.

3 tykkäystä

No joo, ihan mutuna varmaan puolet sinne postatuista jutuista on semmosia mitkä kuuluis esim. Rikoksia ja rangaistuksia -ketjuun.

Pelkkänä linkkivirtanahan tuo ketju on kuitenkin aivan turha eikä varmaan tuo mitään lisäarvoa kellekään, eli jotkut yleisesti tiedossa olevat pelisäännöt ko. ketjuun kirjottamiselle olis hyvä olla tai sitten se pitää vaan sulkea.

@rizka ihan yleisellä tasolla käyttöjärjestelmään liittyvä kysymys, että onko mahdollista esim. ketjun asetuksista tehdä ketju, johon ei pysty edes kommentoimaan mitään? Siis että siihen pystyy ainoastaan linkkaamaan linkin, mutta ei pysty esittämään kommenttia lainkaan tämän lisäksi?

2 tykkäystä

Meinasin vastata suoralta kädeltä ettei kovin helposti, mutta itse asiassa ehkä onkin. CSS:n keinoilla voisi käsittääkseni jemmata viestin vastausnapin tietystä ketjusta. Kysy @ozzi’lta tarkemmin, olenko oikeassa. Hän tietää CSS:stä meistä eniten.

Tämä ihan tyystin miettimättä, olisiko idea järkevä. Se voisi sopia myös pelaajasiirtoja listaavaan ketjuun.

CSS vaan piilottaa napin, ei poista sitä. Selaimen devaustyökaluilla sen saa takaisin näkyviin. Ei siis oikeasti estä ketjuun vastaamista.

Joo tiedän ja lisäksi vastaamaan pääsisi ainakin näppäinoikotien avulla. Mutta aika vahvan vinkin jemmaaminen antaisi, ettei tässä ketjussa vastailla toisten viesteihin.

2 tykkäystä