Palautetta kanssakeskustelijoille

No ihan samalla tavallahan me kirjoitetaan, suoraan ja turhia ajattelematta. Uskalsin kirjoittaa kun tiesin, että pystyt palautteen ottamaan vastaan. Mutta ihan samanlaisia mokia minäkin teen, siis jos on moka kirjoittaa suoraan mitä ajattelee. Ja samasta syystä olen myös piilottanut suurimman osan poliittisista ketjuista, kun ei mopo pysy käsissä.

2 tykkäystä

Noniin, rakentavaa kritiikkiä avoimesti käytynä. Hyvä hyvä, historia on osoittanut näiden puhdistavan ilmaa. Kyllä pukukopissakin henki säröilee loskakiekon aikaan, mutta keväällä kaikkia kiinnostaa taas vain ja ainoastaan voittaminen.

Käyttäjien arvioinnissa @valvojat painii jatkuvasti rautakorpimaisten ongelmien äärellä. Jos ”Jasu” on hyvä aloittamaan, mutta sotkee muuten kiekollista peliä, niin laitetaanko mies ulos jolloin menetetään myös aloitukset?

Asioita on pakko laittaa vaakakuppeihin ja katsoa kumpaan suuntaan keikahtaa kokonaisanti yksilön kohdalla. Lukekaa Wikipediasta 90-9-1 säännöstä.

Uuden vuoden kunniaksi kaikki voivat toki miettiä recordiaan, lipputilastoaan ja ulosantiaan. Lite bättre.

7 tykkäystä

Hmmm… jostain syystä oli mukavaa lukea aika pitkä pätkä viestejä tästä ketjusta. Olisko tässä nyt jotain keskustelun kulttuuria jopa kun kerrotaan sitä omaa asemointia eri asioihin. Tässä ikäänkuin tulee tunne että on halua osata käsitellä omasta poikkeavia kantoja ja että myös taitaa onnistua.
Tms… tässä kohtaa selitystä tulee oma kirjallinen vajavuus vastaan.

1 tykkäys

Koin piston sydämessäni. :smiley: Mutta tätähän se on; tasapainoilua. Mä oon ainakin ollut iloinen, että valvojat jaksaa edelleen siirrellä mun kommentteja keskustelusta toiseen, vaikka oon yrittänyt parantaa.

1 tykkäys

Minä olen tällä palstalla uusi. Olin alkuun kovin yllättynyt valvojien tiukkapipoisuudesta, mutta nyt siihen on jo tottunut. Joskus samaa kokee myös kanssakeskustelijoissa, eli en ymmärrä miksei joku saisi vaikka “negata”, jos kerran siltä tuntuu. Itse en kaipaa “tykkäämismaailmaa” missä vain positus on sallittua. Mutta siis kaiken kaikkiaan on ollut kivaa löytää tämä foorumi ja erityisesti pelinaikaiset otteluseurantachatit on hauskoja. Toivon, että jatkossakin kaikenlaiset mielipiteet ja kommentit mahtuu palstalle.

4 tykkäystä

Jonkin verran joudumme ihan tarkoituksella luomaan tällaista kuplaa - täällä ja muualla. Nega on ihan ok, jos se pysyisi hallinnassa, mutta negatiivinen on sillä tavalla ikävä juttu, että se monistautuu. Ihmisillä on taipumus voimistaa negatiivisia asioita ja ilmiöitä n. 10 x enemmän kuin positiivisia. Suomeksi yksi negatiivinen kommentti leviää kuin tulipalo ja vaikuttaa kaikkiin. Yhden negatiivinen juttu on kohta kymmenen negatiivinen juttu ja sitten on jo sadan.

Positiivisuus ei monistaudu samalla tavalla, mutta pääsääntöisesti negatiivisuus ei tuota yhtään mitään. Se luo ainoastaan lisää negatiivisuutta. Siksi kannattaa varjella kuplaa, jossa suljetaan silmät, koska negatiiviselle kun antaa vallan niin se vie lopulta koko käden. Sitä paitsi jokaisen kannattaa harjoitella kypsää suhtautumista asioihin, minunkin olisi hyvä harjoitella kypsää suhtautumista tuomaritoimintaan. Se tapa viedä asioita eteenpäin ei aina ole se, että tullaan purkamaan oma paha mieli näytölle, kun lempparijoukkue on vaan niin surkea ja mitään hyvää ei oo koskaan saanut. Tunteiden hallinnan harjoitteleminen sopii ihan yhtä hyvin tänne kuin halliin, koska se on tärkeä taito ja ei varmasti mene kellään hukkaan.

8 tykkäystä

Usein kuitenkin (esim case viime Rauman peli) ihmisten tarvii vähän purkaa ensin pettymystään (negata) ennen kuin aurinko alkaa taas paistaa…

@Rasse otteluseurannassa saa purkaa pettymystään, mutta se pitää kanavoida jotenkin muuten kuin “jumalauta mikä ämmälauma.”

Ylläpito puuttuu muutenkin otteluseurantaa verrattain vähän. Kuitenkin ylilyönnit liputetaan ja muihin ketjuihin purettu pettymys poistetaan. Ja hyvä näin.

4 tykkäystä

No siellä oli ehkä joitain ylilyöntejä, mutta toisaalta kyllähän yhteisön jäsenet itsekin osaavat ne ohittaa hymähtäen…ja voihan ne tosiaan liputtaakin jos alkaa ketuttaa

2 tykkäystä

Ymmärrän pointin, mutta ketutuksen purkaminen täällä tyyliin ***tu mikä ämmälauma on minusta väärin. Se hetkellinen harmi pitää purkaa vaikka lumihankeen. Tällainen isohko foorumi pitää ymmärtää julkisena paikkana, jossa pätee samat lainalaisuudet kuin kaikessa kanssakäymisessä. Jos et menisi esim Tapparan koppiin huutelemaan ämmälaumaa, älä tee sitä täällä nimimerkin piilossa. En tarkoita, että juuri sinä olisit näin täällä toiminut, en ole seurannut. Mutta negailu pitää olla perusteltua, ei mitään ***tuilua.

8 tykkäystä

Voisiko nuo NHL-ketjut poistaa, kun en pidä niistä ja ne ei liity suoranaisesti Tapparaan?

Eikun hetkonen, joku muuhan saattaa pitää ja voin hiljentää ketjut.

#itku #sarkasmi

En vielä edes ehtinyt perehtyyn taulukoihin sen enempää mutta @GameOver teki kyllä vuoden kulttuuriteon noilla tuomarointitaulukoillaan. Kiitos siitä.

15 tykkäystä

Se on just tuo niin ikävä lähteä @GameOver mielipiteen kanssa haasteleen, kun seuraavana päivänä tulee seurantastatistiikkaa joka tuutista. Vakuuttavaa on työ.

1 tykkäys

Joo, kiitti vaan. Onhan täsä tää päivä mennytkin. Ehkä nyt huilaan, mukavaa uutta vuotta sulle ja muille.

14 tykkäystä

Se on game over Japan pilkkaamiselle.

4 tykkäystä

Onko oikeasti?
:grinning: :+1:

Mielipide oma: on :stuck_out_tongue:

Lippuja ei oo osunut siis kohdille paljoakaan ja offtopicistakin on siirrytty usein oikeaan paikkaan, joskin vieläkin tulee semmonen 30 ohilaukausta kuukaudessa. Ken paljon kirjoittaa sille virheitä osuu.

Sisällön laatu on toinen juttu, sen parannuksista en mitään puhunut :wink:

2 tykkäystä

Näinhän se menee ja samalla myös väkisin tulee eriäviä mielipiteitä.

Oletko muuten huomannut, että me olemme olleet yllättävän hyvin väleissä viime aikoina? En minä edelleenkään jaksa ihan kaikkia viestejäsi loppuun lukea, mutta toteutan teemaa “toimeen pitää tulla”.

Ja ihan asiaahan noissa viesteissäsi yleensä on. Tosin, jos siinä esseen lopussa menee asian ohi, niin sitten en ole lukenut.
:yum::joy:

4 tykkäystä

@Oijennus toimeen pitää tulla ja asiat voi kinastella. Hyvin on mennyt viime aikoina, uskon, että tää pidetään :slight_smile: Ja ei oo kritiikkiä sulta edelleen kielletty, oothan antanut välillä privapalautettakin, joka on kiva juttu =)

No niin. Oliko tämä mielestäsi nyt sitten taas hyvä kommentti tähän aiheeseen? Oliko tarkoitus hakea kentiäs koko palstan mittaista provoa? Otetaanpas tällainen esimerkki: Ville Valo on sanonut haastattelussa, että häntä kaduttaa se, että teki koskaan kappaleen “Join me in death” ja vihaa sen laulamista yli kaiken. Kuitenkin yleisö tästä tykkää ja niin se on sitten laulellut sitä vuosien varrella.

Eli suomeksi: se, että koko Liigassa on pelattu joskus kaudella 2000-2005 hirveää kahvakiekkoa ja silloinen tuomarilinja on sen sallinut, on jonkinlainen ikiaikainen oikeutus sille, että Tappara-fanien pitää kantaa siitä vastuu ja ikään kuin epää oikeuden keskustella asiasta? Melkoisen käsittämätöntä ajattelua.

Ei yksi joukkue määrittele sitä, miten koko Liigassa pelataan. Se, että kahvaaminen on joskus ollut koko Liigassa sallittua ja sillä on joskus mestaruuksia voitettu ei tarkoita, että nykysäännöillä, jossa kahvaamista on kitketty ja siitä edelleen tulee koukkaamisesta jäähy, jos nousee maila vastuksen vyötärölle takaapäin niin onko tässä sun mielestä hyvä avaus tälle foorumille?

16 tykkäystä

Kyse ei ole siitä, etteikö sitä saisi arvostella nyt, vaan siitä, että tapparalaisten taholta sen arvostelua pidettiin perusteettomana silloin, kun hyötyjänä siitä oli mm. Tappara.