Palautetta kanssakeskustelijoille

Tämä ottaa itseäkin päähän ja isosti. Tekee palstasta todella raskasta luettavaa, kun tietyt “statusnimimerkit” suoltaa suoraan sanottuna täyttä paskaa viesti toisensa perään, eikä banaani tunnu heiluvan. Ja joo, liputettu on.

3 tykkäystä

Joo. Toi liputus on ihan täys vitsi, tavallaan. Jos oikeesti vetäis linjaa edes sinnepäin, niin ei muuta ehtis, kun liputtamaan, kun osa, jota säännöt ei koske, eivät edes viitti yrittää luoda asiallista, keskusteluun uutta näkökulmaa tuovaa asiaa ja vielä oikeaan ketjuun. Ei uskois, että tää on niin vaikeeta, mutta…

Edit: ja kyllä, olen vaimentanut ketjuja ja vitusti.

2 tykkäystä

@karva @taappara Noh, ketä ne säännöt eivät koske?

Et lähde minnekään. Tuollaista tilastojen esiin nostamista ja junnutietopankkia on jonkun ylläpidettävä. Iso respect!

P.S. Lukkokin on ihan symppis! Hyvää uutta vuotta myös Raumalle! :slight_smile:

11 tykkäystä

Ol niingon gotonas.

4 tykkäystä

@Karva malta vielä lähtösi suhteen, noihin politiikka-ketjuihin on oikeasti varmasti muutosta luvassa eli malta vielä hetki. Ja tietty palsta voi lisää henkilökuntaakin ylennellä halutessaan :slight_smile:

1 tykkäys

“Paven” kohdalla tuntuu olevan jokin poikkeuss linja.

Juu kyllä olen itsekin Jumalan hylkäämä matkamies ja silloin tavallaan on kielettyjä puheenaiheita loppuasiakkaan kanssa uskonto ja politiikka, niillä liikutaan aina vähän kuin heikoillajäillä.

Myönnän että pistin itekin johonkin huumoria ketjuun, pohjalaista huumoria liittyvän linkin, perimmäinen tarkoitukseni ei ollut loukata ketään se vaan pyrskäytti nauruun, omalla ylilyönnillään.

Nimimerkillä joudun ryynäämään töissä South-Carolinan “red neckkien kanssa” ja ihan seuraavaksi hartaiden muslimien kanssa ja milloin Johannesburgin mustien kanssa joutuu käymään ihmettelemässä SoWeTossa.

Toki itse viihdyn parhaiten kotona ja Tapparan peleissä, unohtamatta San Sebastianin gastronomisia pöytiä.

Hyvät arvon siskot ja veljet älkäätten poistuko sivustoilta. Aina kun joku ampuu nuolilla, mutta turvaa saa henkisen kehityksen ja itsetutkistelun kautta tulee kilpiä millä torjuu nuo nuolet. Paras ase on nauraa itselle tai jos joku väittää kuinka hanurista olet, niin sille voi sanoa että ettet tiedäkään kuinka syvältä on, hymyssä huulin.

6 tykkäystä

Se mitä olen tätä palstaa seuraillut, Raumalainen on loisto esimerkki mm. Nutin ja terppp:n ohella asiallisesta ja rehdistä kilpailevien joukkueiden kannattajista tällä palstalla. Omaa kannatetaan, mutta vastustajaa, ja etenkään Tapparaa ei lähdetä mollaamaan tai kuittailemaan etenkin kun ollaan sen omalla keskustelupalstalla. Raumalaisen ja em. oululaisten ansiosta arvostus näiden kaupunkien joukkueita kohtaan nousee väkisinkin myös täällä päässä. Erittäin tervetulleita tämän tapaiset “vieraat” laajentamaan keskustelua ja näkemyksiä. :blush:

20 tykkäystä

On se kiva, että joku pitää. Tuskin kukaan mitään tekisi, jossei sitä joku arvostaisi. Esim. Tilastojen teon kohdalla, aika huono niitä olis julkasta, jos eka kommentti olisi ollut “■■■■■ mitä paskaa”. Helppo siinä olisi sanoa kiitos ja näkemiin. Vielä ei ainakaan ole kukaan sanonut.

On se mikä tahansa paikka niin haluat hyväksynnän ja varsinkin vieraan joukkueen foorumilla. Täällä tuntuu, että sain sen aika nopeasti ja nyt pieni osa täällä olevista arvostaa jotain viestejäni ja tekemisiä. Se luo itseluottamusta ja tahtoa jatkaa täällä.

23 tykkäystä

@Raumalainen ei tartte olla turhan vaatimaton; täällä on kyllä vieraskannattajille olemassa vaatimustaso. Ja jos joku muuta väittää niin on väärässä.

esim. @Terppp ja @Nuti osaavat oikealla hetkellä piiloutua paikalta eivätkä hae tarkoituksella provoja - samoin kuin sinä. Itsensä jäävääminen tietyissä keskusteluissa on jo taito, jota kaikilla faneilla ei ole.

Toki täytyy ottaa huomioon, ettei me mitenkään massoittain vierasfaneja houkutella tänne, mutta Lukolla ja Kärpillä on kiva edustus täällä. Ilvekselläkin on parin käyttäjän verran edustusta ja IFK:lla myös. Kenenkään tänne eksyneen vierasfanin kanssa ei oo ollut mitään ongelmaa; se kun vaatii jo tietty luonnetta rekisteröityä. Se toimii myös filtterinä hyvin.

8 tykkäystä

Jokainenhan itselleen kuoppaa kaivaa kirjoittelemalla ‘liikaa’. Moni nimimerkki on omalla näppäimistöllä sellainen, joiden ketjupäivitystä en klikkaa ollenkaan. Tietää mitä siellä on, ja haluaako taas lukea tsättiä ja ympäripyöreitä turinoita joka toista viestiä.

Oma sensuuri paras, ja makunsa kullakin.

Tykkäsin @Karva :n palautteesta. Mukava lukea asioista miten ne on.

2 tykkäystä

Asioita, jotka on perseestä:

  • otteluseurannassa väärien tulosten tai “ennusteiden” heittäminen kesken kuuman taiston,
  • moni ei myöskään tykkää liian reaaliaikaisista tilannepäivityksistä, joissa viestin sisältö on tyyliin “1-1”
  • Tapparan tai pelaajien haukkuminen itkutuspäissään,
  • rikkinäiset levyt,
  • offtopic,
  • tsätti,
  • se, kun kirjoittaa ihan oikeeseen aiheeseen ihan oikeeta asiaa, sitten loppuun joku ajattelematon mutta provokatiivinen offtopic-heitto, johon joku tarttuu,
  • kirjoittaa yhden kahta asiaa käsittelevän viestin yhteen aiheeseen, kun pitäisi kirjoittaa kaksi viestiä kahteen aiheeseen,
  • luottaa siihen, että valvojat laittaa viestin oikeeseen ketjuun, niinku ne McDonaldsin roskat,
  • kun ei tehdä asioille omaa ketjua,
  • pois lähtemisellä uhkailu,
  • huhujen pondeeraus milloin missäkin ja joka välissä,
  • tällaiset listat.

Mutta ilokseni voin todeta, että jankkauksenvastainen kampanja on ollut onnistunut ja tehonnut. Hienoa! Myös Lukon enemmän tai vähemmän legendaarinen nousu otettiin yhteisössä yllättävänkin rennosti. Moni osasi myös vetää ns. letkut irti ja sulkea päätelaitteen, ettei läiky yli. Tähän sellainen “Tappara #1” -vaahtomuovikäsi näyttämässä peukaloa.

18 tykkäystä

Edelleenkin olisi hienoa, jos tässä ketjussa tägättäisiin suoraan ne nimimerkit kenestä palautetta annetaan. Myös negatiivinen palaute. Silloin voisi tarvittaessa ehkä jotain ottaa onkeensakin.

Nyt tässä lainaamassani viestissä mitä ilmeisemmin @markanjatka tarkoittaa minua. Muut saavat kommentoida tarkemmin onko minulla jotain poikkeavaa linjaa, mutta olettaisin, että ei ole. Ei tästä kauhean kauaa ole, kun olin kirjoituskiellossakin.

Ja lopulta tämä palsta, kuten muukin elämä olisi kovin tylsä paikka, jos kaikki kirjoittajat olisivat stereotypioita. Ei kaikista kirjoittajista tarvi tykätä eikä olla samaa mieltä asioista, toimeen voidaan silti tulla. Mikäli jokin keskustelun aihe ei itseä kiinnosta, niin vaimentakaa niitä. Minä vaimennan monesti heti, kun näen pelkän otsikon.

Rauhaa ja rakkautta tälle uudellekin vuodelle.

9 tykkäystä

Just näin. Ei mulla ainakaan oo hajuakaan kuka on “Pave”, mut en kyllä osaa harkita omaa käytöstänikään (mikäli se jotakuta ärsyttää) jos kukaan ei anna palautetta suoraan vaan vihjailee vaan että joo taas se yks käyttäjä teki sitä ja tota. Toisaalta jos ei uskalla antaa suoraa palautetta, niin tuskin se ongelmakaan on ihan mahdottoman suuri.

4 tykkäystä

No annampa sitten esimerkin, missä @Oijennus toiminta ja vastustajan kohtelu oli vähintään kyseenalaista ja sai ainakin minut ■■■■■■■■■■■■■ koko palstaan. Oijennus on ruikuttanut Ylen toiminnasta vähän joka ketjussa, pitkän aikaa, kerran vastasin ja kuraa tuli niskaan, en jaksanut alkaa vängätä. No hetki tästä, niin ihan ylläpidon puoleltakin esitettiin harmitusta palstalle levinneestä Yle-dissauksesta, jossa ei ole mitään tolkkua. monet palstalaiset olivat samaa mieltä. Seuraavana päivänä @naapuri kirjoitti viestin, jossa kehuttiin Yleä. Siitä oli toki luettavissa pieni kuitti Ylen dissaajille, mutta mitään henkilökohtaisempaa tai politikoivampaa taatusti ei.

Tästä viestistä Oijennus veti käsittämättömät potkuhousuraivarit ja syytti naapuria politikoinnista väärässä ketjussa (harrastettuaan itse sitä huomattavasti räikeämmin ja provokatiivisemmin jo pitkään). Sen seurauksena naapurin viesti liputettiin, oijennuksen viesti, joka teki tuosta naapurinkin viestistä poliittisen, sai jäädä. Niinpäinpersettä toimittu liputtajilta ja ylläpidolta kuin olla voi.

9 tykkäystä

Juuri näin pitää palaute antaa ja tiedän mistä on kysymys. Siksi olenkin tuon jälkeen pyrkinyt pysymään erossa politiikka keskusteluista, vaikka välillä ehkä erheitä sattuukin.

Tällä hetkellä minulla taitaa olla lähes kaikki politiikkaan liittyvät aiheet vaimennettuna ihan sen takia, että ne ketjut herättää aina tunteita ja on parempi olla niistä täällä keskustelematta, ainakin minun.

Mutta kiitos palautteesta. :+1: Liputtajien ja muiden toimintaan en voi itse vaikuttaa.

6 tykkäystä

Voin mä ihan suoraankin sanoa, että sulla on erikoinen tapa nälviä ja kettuilla. Oikein nostaa jotain kommentteja esiin ja naureskella.

Esim mikä sai sinut nostamaan viimeviikoisesta ketjusta joss tiedotettiin pelaajauudistuksista juuri minun kommentti kaikkien muiden samantapaisten joukosta ja kaiken lisäksi vielä vääristelemään sitä?

Sitä asiaa ei voinut ihan yleisesti ilmaista? Ja se mykistys ei toimi kun toista ei täysin blokata.

Ymmärrän. Se vain on minun tapani kirjoittaa ja sellainen minä olen.
Pahoitteluni. Voin yrittää olla kuittailematta, mutta tuskin siihen pystyn. Ja jos se ärsyttää sinua, niin sitten sen kanssa vain pitää yrittää tulla toimeen.

1 tykkäys

No joo näinhän se menee. Kuten sanoit toimeen pitää tulla. Sillä mennään.

1 tykkäys