Parranajo ja parranajovälineet

No sitten.

2 tykkäystä

Taidat sinäkin olla siinä iässä, että on ajankohtaista poiketa Lidlissä ja ostaa 3,5€ tuubi naamarasvaa. Ennen oli paremmin.

3 tykkäystä

Mulla aikoinaan myös Philipsin kone pyörivällä terillä ja aina iho punoitti ajon jälkeen. Siirryin Brauniin ja ei enää punoittanut.

2 tykkäystä

Arvoin nimenomaan Braunin ja Philipsin välillä, ehkä olisi pitänyt vaihtaa leiriä.

1 tykkäys

Ehkä vähän sivuaa tätä ketjua. Ostin parranajotuotteita täältä

Sitten päätin ostaa myös tuoksun,eli tämän

Jumankekka nyt kaikki tietää missä kuljen,jää Stokkan kemikalio-osasto toiseksi,on meinaan sen verran vahva tuoksu :joy:

7 tykkäystä

Muutama vuosi sitten totesin että kaikki mitä Gillette, Braun ja Philishave ovat kovalla markkinointibudjetilla jo vuosikymmeniä toitottaneet, on pahimman luokan bullshi**iä. Totuus löytyy edelleen kaurapuurosta, eli yksiteräisestä höylästä. Vaatii hieman perehtymistä, kokeilua ja kärsivällisyyttä, mutta isoisän konsteilla ikävästä rutiinista on ainakin itselle tullut mukavan nautinnollinen rituaali. Tämä ei ole mainos, vaan suositus.

8 tykkäystä

Täytyy olla eri mieltä.

Parran ajon täytyy olla kuten suihkussa tai paskalla käynti eli mahd. nopea toimenpide. Ja parran ajon voi vielä hoitaa siinä samalla kun hoitelee muita askareita.

2 tykkäystä

Ollaan samaa koulukuntaa.
Kun tämän touhun opettelee niin ei ole paluuta moderniin. :+1:

3 tykkäystä

Se on justiinsa näin. Pari vuotta sitten tuli kans siirryttyä märkäajoon ja paluuta moderneihin ei ole.
Jonniverran joutu alunakiveä käyttään opettelu aikana, mut kyllä se siitä lähti.
Ite oon tykästyny eniten Mühlen tuotteisiin, perusvarmoja, eikä kalleimmasta päästä.

Rikoin trimmerini pudottelemalla sitä ja ketjun alkupäässä mainittu Remingtonin sähköhöylä on alkanut tylstymään - kestänyt kuitenkin luvatun käyttöajan.

Niinpä kävin hakemassa tänään tällaisen all-in-one mallin, jolla pitäisi lähteä kaikki karvat päästä varpaisiin.

Ensimmäisen vedon perusteella ihan ok laite (parta ja hiukset).

Mä käytän kolmiterägillettejä ja partavaahtoa. Tosin nyt kun jäi lomaparta päälle, ni ei tarvi käyttää niitäkään.

2 tykkäystä

Itselläni sama vika tuon pudottelun suhteen ja nyt on partakoneesta trimmeri rikki. Tuo ehdottamasi laite voisi hyvin olla seuraava koneeni.

Onnistuuko tuolla parranajo ihan perinteisesti, eli ”kaikki karvat pois” vai pystyykö vain trimmaamaan tiettyyn mittaan?

Mun lärvä ei tykkää ihoa myöten ajelusta, oli välineenä mikä tahansa. Siksi käytän mieluummin laitteita, jotka jättävät pienen sängen. Myös tämän jäljiltä leuka on “santapaperia”, eli 0,Xmm sänki. Mukana on sitten noita muovisia lisäosia, joilla saa pidempään mittaan.

1 tykkäys

Partatrimmerinä suosin Panasonicin laitteita. Kalliita, mutta vedenkestävä laite ninjateräksellä on vaan huippuhyvä käytännössä. Eka vekotin kuoli akun loppumiseen, muut ominaisuudet olivat edelleen kunnossa. Aiemmin oli Philips ja Remington käytössä.

“Uusi” (eli taitaa olla kuusi vuotta vanha) taas Li-ionin voimalla melkein liiankin vahva parran hienosäätöön. Käyttelen myös joskus parturointiin ja vetäisee nyppimättä halutun kokoisen siilen vaikka kuinka vahvaan lettiin.

Höylänä 5-teräiset Gilletet. Taktiikkani on metsästää kerran vuodessa loistava tarjous ja ostaa vuoden terät kerralla. Viimeksi löytyi 8-packejä -60% lapuilla ja olis melkein tehnyt mieli täyttää koko kärry. Itsellä iho tykkää mitä alemmas sängen ajaa = lopuksi vastakarvaan, niin nuo ovat olleet siihen parhaita.

Tänään ruoka oli 3 min päästä valmis niin vedin perinteisen parranajon 3 minuuttiin. Ei haavoja, ei punaisia laikkuja ja jälki 5/5. Eli onnistuu tarvittaessa nopeasti.

@ljpp Ota selvää mihin suuntaan karvat kasvaa. Suunnat voi vaihdella välillä ihmeellisesti. Itsellä esim leukaperässä suunta vaihtuu kesken kaiken. Sitten kun suunta on selvillä niin ihokaan ei ota itseensä kun eka veto on myötäkarvaan.

Ja huom, se naaman iho tarvii muutakin kuin Rexona saippuaa.

2 tykkäystä

Tuosta tarvitaan video todisteeksi.

1 tykkäys

Hehe, aika simppeli tuo on tehdä kun on vedellyt viisi vuotta höylällä + löytyy valmis vaahto (laadukas) kaapista.

1 tykkäys

Partakone alko pitää ihmeellistä ääntä ja selvittelyn tuloksena yksi muovinen ratas on halki. Enpä ala etsimään vaihto-osaa, vaan kauppaan uuden ostoon. Ehkä tää vois olla kokeilemisen arvoinen. Näitä näyttää oleva 5000 series, 7000 ja 9000. En oikeen keksiny, mitä eroja oli, mutta josko myyjä osais kertoa tai sitte ostan halvimman.

Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta.
Minäkin olen vaihtanut yksiteräiseen malliin (vai miksi noita nyt kutsutaan) tässö vuosi sitten. Kaulan ja poskien sheivaaminen on ihan mukavaa puuhaa, mutta pään ajelemisessa saa olla ihan perhanan tarkkana: pari kertaa on lähtenyt sellainen mukava slaissi, kuin Oltermanni-siivu.

1 tykkäys

Päivitänpä tänne, kun olen niin ylpeä.

Minulla on kuiva iho ja erityisesti iho parran alla kuivuu, kutisee ja hilseilee. Olen yrittänyt vaikka sun mitä – öljyä, aloe vera -geeliä, rasvaa –, mutta mistään ei ole oikein ollu apua: harjatessa pölisee lumi. Löysin kuitenkin taannoin hyvän tuotteen: Lorealin men expert (Normalista 10 €) ja tunsin oikein, että nyt on iho mukavan tuntuinen. Ainoa pieni ongelma: tuota kun käyttää turauksen tai kaksi päivässä, 50 ml:n pullo ei kauaa kestä. 10 € on varsin kallis hinta siitä. Harmi, sillä tuo pumppupullo, joka mukana tulee, on hyvä ja kätevä.

Tätä tuskastelin, ja sitten kävi leimahdus aivoista! Sain pullon pihdeillä auki, ja tein sisään oman coctailin: Nivean juoksevaa ihovoidetta ja muutama pipetillistä halpaa partaöljyä. Ne sekaisin ja pullo kiinni ja tadaa – naamani ja lompakkoni kiittävät!

3 tykkäystä