Parranajo ja parranajovälineet

Kellään klanipäällä täällä kokemusta tällaisesta vehkeestä, on ostamisen väärti? Ei jaksaisi höylällä leikkiä enää.

Hommasin tuon reilu vuosi sitten, aivan erinomainen on ollut pään sileäksi ajoon. Mun mielestä saa aivan höylään verrattavan jäljen ja n. 5 minsaa hommassa menee. Terät aukeaa mukavasti putsausta varten (vedellä) ja muutenkin vedenkestävä. Akku kestää 5-6 ajoa.

Vahva suositus siis. :+1:

3 tykkäystä

Kävin just noukkimassa talteen elgigantista.

Pakko kehua kun täällä tämmönen ketju on. Kävisi myös hyviä tarjouksia ketjuun. Ensi puraisu uuteen Philips partakoneeseen oli positiivinen. Edellinen oli samaa sarjaa 7v takaa. Kyllä on taas kehittynyt laitteet tässä ajassa! Vanhaan kerkesin ostamaan keväällä uudet terät, mutta kyllä silti on menty kovaa eteenpäin. Itsellä ei ole mitenkään erityisen paksu/tuuhea parta, joten en tiedä miten suoriutuu kunnon puskasta. Itsestään säätyvä moottori toimi hienosti. Mainostettiin 7 pvän sängen päihittäjäksi, mulla oli about viidenpäivän ja en käyttänyt edes trimmeri osaa niin kuin vanhassa. Hyvää jälkeä mitä nyt koneelta voi toivoa. Kannattaa harkita, tarjous vielä voimassa vähän aikaan.

Hintaseurannassa oli ja tällä tarjoushinnalla piti sit ostaa.

1 tykkäys

Heh, mä ajelen parran n. 20 vuotta vanhalla Philipsillä, jonka koukkasin Oulun Gigantista matkalla Pyhälle. Maksoi muistaakseni 30€.

Itsellä taas ollut käytössä Phillips oneblade säädettävällä korkeudella. Olen ollut tyytyväinen. Hyvä vekotin myös parran trimmaamiseen. Käyttö ei ärsytä ihoa yhtään.

2 tykkäystä

Ite ajan Jucea mukaillen vedettävällä koneella. Prismasta löytyi kolmiteräinen höyläpaketti joista yhdellä ajaa nelisen kertaa.

Mulla oli näköjään oikeudet muokata otsikkoa, joka oli “Parranajo ja välineet” Vaihdoin sen muotoon: “Parranajo ja parranajovälineet”. Vai oliko tarkotus keskustella kaikista mahdollisista välineistä tässä samassa ketjussa?

3 tykkäystä

Heh, voihan sitä ajaa vaikka perunankuorimaveitsellä jos parta lähtee. Hyvä sijoitus ollut jos edelleen toimii, ja orkkis terillä? :grin:

Edit: Itsellä hajos vanhasta trimmeriosa, ja varaosana myyty oli ihan persiistä. Höylällä välillä ajelen, mutta se ärsyttää mun ihoa, ja vekkejä tulee jos hutiloi. Edelliselle koneelle tuli hintaa käyttöiän perusteella 3,5€/kk. Sama toivottavasti tälle.

Kokeilin tätä taannoin, ja oli pakko todeta, että ei ole mun laite. Terä tukehtui heti, kun tuli vähänkään vantterampi karva eteen. Tarkka se ehkä oli, mutta oli pakko antaa eteenpäin. Vaihdoin Philipsin jonkinsorttiseen yleiskoneeseen, jossa on sen verran jerkkua, että saa pidettyä parran halutussa pituudessa.

Pää menee sen verran hyvin höylällä, etten ole kokenut tarvetta alkaa sitä koneella kynimään. Lisäksi on mukavaa lutrata after shavet kuulaan ajon jälkeen.

Toimii edelleen ja orkkisterillä. Ihan paskahan tuo on. Jos sängen päästää vähän pidemmäksi niin aika kivuliaasti katkeaa karvat…

1 tykkäys

Eli muuttunut ajankuluessa epilaattoriksi, nyppii karvat niin ei kasva niin nopeasti takaisin… :joy:

4 tykkäystä

Philipsit siis kestää.Omassa vakikäytössä Philishave Tracer ja noin 30 yhteistä vuotta kuljettu.Terät ja akku vaihdettu kertaalleen.

1 tykkäys

Sähköisistä koneista omastakin mielestä paras Philips OneBlade. Erittäin ihoystävällinen, hyvä akku ja vie reissussa vähän tilaa.
Mutta mutta… parranajo on muutakin kuin välineet ja nopea suoritus.
Hieman epäillen ja peloissani, kuitenkin aina uteliaana luonteeltani lähdin puolisen vuotta sitten laajentamaan kokemusta.
Hyllystä tarttui matkaan partahöylä.

https://www.shaveclub.fi/tuote/shave-club-c57-partahoyla/?gclid=CjwKCAjw_b6WBhAQEiwAp4HyIBf8fO8XDz7UUTmYG0bG8MmmOgPzPEqO3SMXzdnkoWFYbmT7tosDhBoCLzwQAvD_BwE

Nyt kun oppiveret on vuodatettu ja alkaa olla oikea terä omalle iholle löytynyt niin voin sanoa parranajon olevan yksi pyhimmistä rituaaleista mitä miehellä voi olla.
Se on hetki omaa aikaa, omassa testosteronikuplassa.
Teräksinen, huipputerävä työkalu. Mies, vaahto ja peili.
Tämä alkaa olla aikalailla viimeinen asia mikä on enää yksin meidän ja tätä ei saa pois istumalla Manskulla tai näyttämällä nänniä Näsijärvessä.

Suosittelen lämpimästi kokeilemaan tälläistä vanhanliiton parranajokalustoa.
Se ei poista päiviä kun joutuu nopeasti siistimään naaman Philipsillä mutta toisaalta antaa hetkiä kun tiedät parranajon olevan hieno, päivän paras hetki.

4 tykkäystä

Tätä vinkkiä täytyy kyllä kehaista: kävin hakemassa eilen saman S9000-koneen ja jo tähän mennessä parhaat koneajot ikinä. Iho ei kutise eikä tarvinnut höylätä (Edellinen kone pesutelakallinen 8000-sarjalainen jostain 2010 paikkeilta, yhdet terät vaihdettu.)

Gillette-hinnoittelu oli pesutelakka-vehkeessä kohdistettu puhdistusnesteeseen. Uusi kone on vesipestävä, mutta se taas haluaa uudet terät 2 vuoden välein. Tutkitaan sitten mistä ne saisi halvemmalla.

Mutta tähän mennessä vaikuttaa erittäin hyvältä.

1 tykkäys

Ensin syy.

Jostain syystä naaman iho kuivuu näillä pakkasilla. Ei ole koskaan aiemin tapahtunut, mutta toisaalta näitä pakkasia näillä leveysasteilla ei ole nähty n. sataan vuoteen.

Aiemmin ketjuun kirjoittanut, että käytän 20v vanhaa Philipsin partakonetta, joka Oulun Gigantissa maksoi ehkä 30€. Ja se ei enää leikkaa, se repii karvat naamasta. Sillai ehkä hyvä, että vähentää parran kasvua.

Nyt kun pakkanen kutittaa naamaa niin koukkasin uuden partakoneen, joku 110€ (piti ostaa joku 50€, mutta en sitten taas osunut, vrt. akkulaturi). Joku Philips 5000.

Ja paskan marjat. Ei käytännössä mitään eroa vanhaan.

1 tykkäys

Mulla vähän sama. Aina kun koukkaan ostamaan jotain satasen elektroniikkaa tai viidenkympin työkalua, tulenkin valinneeksi kahden tonnin vehkeen.

1 tykkäys

Tuo oli siis läppä. Ei ole rahaa kylvettäväksi saakka.

1 tykkäys

Tuossa on se hyvä, että se on kivan punainen ja näyttää vähän Predatorilta.

2 tykkäystä