Poikamme sotaväessä - LIVE

Meillä samit.

1 tykkäys

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/puolustusvoimat-pitaa-varusmiehensa-lampimina-ikiaikaisella-keinolla-niinisalon-harjoitusalueella-palaa-vuodessa-noin-2-200-kuutiota-klapeja-200308677/

Jos on teltassa kylmä, niin ainahan sitä voi siirtää muutaman metrin etelämmäksi (eipähän ole enää kylmä).

10 tykkäystä

Vuotavaa telttaa lukuun ottamatta oli mukava kertausharjoitus. Paljon on asiat muuttuneet omista palvelusajoista, eikä suinkaan huonompaan suuntaan. Etenkin ICCS-ammunta oli oikein mukava. Jos olisi saanut nukkua kassulla niin antaisin arvosanaksi 10.

5 tykkäystä

Tapparan kausi alkaa ja oon tetsaamassa. Jokin tässä nyt tökkii.

4 tykkäystä

Kylläpä on varusmieskoulutus nykyään tehokasta. Muutama viikko alokkaana ja ollaan jo laittamassa strategiaa uusiksi.

12 tykkäystä

Et sinä menetä kuin tylsiä minimisuorituksella pisteitä tuovia treenijumipelejä. (Otteluseurantaketjut ovat ainakin niitä täynnä.) Keväällä pääset sitten hyvässä kunnossa kannustamaan Tapparaa tosipeleissä!

3 tykkäystä

Niin tökkii!!

2 tykkäystä

No @Treppu kerro kuulumiset :relaxed:

1 tykkäys

Kerrotaan kunhan jaksetaan/keretään. :slight_smile: Tuleva vapaa-aika menee Ilves-Tappara ja mahdollisesti Tappara-HIFK pelien uusintojen tuijottamiseen. :tappara:

1 tykkäys

@Treppu, mikä aselaji, arvo, paljonko tj, rintapränikät, joko peset Pohjois-Korean upseerit, lomat taitaa pyöriä luokkaa joka viikonloppu?

1 tykkäys

Nyt ollaan kiinni ja TJ

6 tykkäystä

Siis onko se ny iha virallisesti toi TJ toi vai?

Ei virallisesti mutta mä väännän sen tarvittaessa viralliseksi.

1 tykkäys

347 ennenkuin toisin todistetaan. Kylmä totuus. Itse lähdin samalla linjalla kuin sinä ja rupesin laskeen heti 165. Ei olisi kannattanut ja tällä hetkellä tj32.

2 tykkäystä

Mutta palvelustodistuksiin, jotka toimitetaan kouluihin/työpaikoille, merkittäisiin tässä vaiheessa 165.

Ajattele nyt vielä, miten paljon enemmän tienaat päivärahaakin, jos palvelet maksimiajan!

5 tykkäystä

Ajattele nyt vielä, miten paljon enemmän missaan Tapparan pelejä, jos palvelen maksimiajan.

2 tykkäystä

Laitetaas tänne ny sitä päivitystä, kun sitä kyseltiin. :slight_smile:

Mosaleiri. Sanotaanko että oli melkonen kokemus, jota voin muistella lämmöllä myöhemmin. Tuolla leirillä tapahtui myös jotain sellaista jota en varmaan koskaan tule unohtamaan tai ainakaan sitä mitä siitä muistan. :rolling_eyes:

Olin ollut jo 2,5h tuntia poterovartiossa tupakaverini kanssa kunnes kello näytti vuoron loppua. Vartion aikana ehti miettiä monta kertaa että mitä vitun järkeä tässä on. Seisottaa nyt univelkaisia, nälkäisiä ja kylmissään olevia alokkaita sateen ja hyttysten härnäämänä keskellä yötä. No homma hoidettiin ja lähdettiin teltoille päin. Paska keikka mutta tulipahan tehtyä!

Kun pääsimme teltalle, kuului käsky laittaa pakit ampumakuntoon (eli suomeksi sanottuna että kohta lähdetään syömään). Menin ropuamaan pakkiani repusta kunnes naps, kaikki pimeni. Seuraava selvä muistikuva on kun makaan maassa tupakaverini, tupani alikessun, kokelaan ja vänrikin ympäröimänä. Sanotaanko että se oli oudoimpia kokemiani herätyksiä. :grin:

Kohta paikalle tuli sairasauto, jossa kävi ilmi ettei mua mikään kummempi vaivaa. Mitä nyt sydän löi jotain hieman oudompia lyöntejä mutta ne lyötiin kovan rasituksen piikkiin, kuten koko kuukahtamiseni. Kello oli yhdeksän ja mut määrättiin telttaan lepäämään ja syömään puoleenpäivään asti jolloin tilannettani katsottaisiin uudestaan. Kello lähenteli yhtä, kun kokelas tuli herättelemään ja totesimmekin että ukko on kunnossa, joten ei muuta kuin muiden sekaan ryynäämään.

Selvittelin päivän kuluessa että mitä hittoa oli tapahtunut. Kokelas oli kuulemma nähnyt kun sepesin repullani ja siitä oli mennyt jokunen minuutti kunnes piti lähteä syömään. Siinä vaiheessa porukka ihmetteli että missä se yks jätkä luuraa. Löysivät mut sitten reppujen päältä “nukkumasta”. Yrittivät kuulemma töniä hereille samalla kun naureskelivat että olin kuukahtanut kuin mikäkin pummi puiston penkille. :laughing:

Ilmeet kuitenkin vakavoituivat, kun ei se “puistokemisti” noussutkaan ravistelusta huolimatta. Kun mut oli saatu “hereille” niin eräs tupalaisistani sekä kokelas lähtivät taluttamaan mua vänrikin auton läheisyyteen, josta sitten heräsinkin oikeasti. Herättyäni ensimmäiset sanat jotka kuulin olivat “Aivan mahtavaa”. Sekavanakin oli helppo päätellä kuka vieressä seisoskeli. :laughing:

Taustana että tämä vänrikki rakastaa sanoa “Aivan mahtavaa” ja “Siistii”. Aivan huikea tyyppi! :grin:

Armeijassa on tullut myös mielenkiintoisia nukkumapaikkoja koettua. :thinking: Veksin lattia, tuvan lattia ja ties monenko puun juuri.

15 tykkäystä

Hienoa kuulla et mies on kunnossa :slight_smile:

5 tykkäystä