Poikamme sotaväessä - LIVE

Joo mää taas odottelen 14.3. Pääsee kotiutuu just ennen playoffeja.

1 tykkäys

Millon on loppusota?

Sillon meinaan sykitään ja kovimmatkin hajoaa.

Ei pilata hyvää ketjua.

@Kilo Täällä ei paljoa lomista puhuta :stuck_out_tongue:

HAHAHAHAAAAAAAA EI JUMALAUTA! :DDDDD Oon käyny intissä mm. järjestyksenvalvojan peruskurssin. Se loppui muutama viikko sitten. Just tuli tekstari että pitäs mennä auditorioon palopelastus ja ensiaputunnille, jotka kuuluvat peruskurssiin. Arvatkaa vaan oonko ■■■■■ menossa :DDDDDD Jaa, ei koskenutkaan meitä.

Kerro sitten missä baarissa olet aikanaan hommissa, niin minäkin pääsen varmasti sisälle. Otan vain maskotin ovelta mukaan. :joy:

1 tykkäys

Domin vai? :smirk:

Ei uskoisi että siitä on 13 vuotta aikaa kun itse olin alokas aamukasa.
Olis varmaan tullu korpin jämät tienattua jos en olisi kahdesti syyllistynyt vartiorikokseen ( päivystykseen nukahtaminen). En tiedä vieläkään mistä johtui mutta jostain kumman syystä ei tullu esaa eikä pekkaa vaikka olis pitänyt.

Kai ne kapiaiset sen verran olivat jo mun naamaani kyllästyneet että päättivät jättää rankaisematta.
Sotilaspoliisi alikessu piti pienen puhuttelun molemmilla kerroilla siinä oli penalttia tarpeeks.

Monia hyviä muistoja jäi omista inttiajoista ja niille saa nauraa vieläkin.
Etenkin sille kun yks palvelustoveri sai päähänsä mennä jöötille eli paskalle kesken sulkeisten.
Yliluutnantti Salminen veti aikamoiset pultit ja itse meinasin revetä naurusta.
Onneksi ei yliluti huomannut minun nauravan olisin varmaan itsekin saanu runtua sen jälkeen.

Tsemppiä vaan kaikille morteille sinne intin ihanuuteen ja HAJOTKAA AAMUIHINNE.

2 tykkäystä

Oon tykännyt tähän syksyyn asti ja tykkään tän syksyn jälkeen. #tetsaus

Mode-edit. Lisäsin lainauksen ja siirsin.

1 tykkäys

Tetsaus on oikeasti kivaa syksyllä. Mieti kesähelteillä tai umpihangessa.

5 tykkäystä

Kaikista paskinta se varmaan olisi sellasessa +/- 0 ja kunnon loskassa. Aivan saamarin märkää ja talvivarusteissa tulis varmaan todella kuuma.

2 tykkäystä

Ei se lumessa tetsaaminen mitään ole. ( kokemusta on)
Mutta yritäpä kaivaa telamiinaa jäiseen maahan niin siinä lentää ärräpäitä aika huolella. ( kokemusta on)

Kirkonmaalla tuli tehtyä melkein kaikki intin talviaktiviteetit tammikuussa 2004.
Kaikkein paras oli suksi-futiksen pelaaminen jäisellä sulkeiskentällä yhellä suksella yritettiin mennä eteenpäin ja suksettomalla jalalla potkittiin palloa.

Ja märät vaatteet päällä istuttiin ampumaradan katoksen alla katselemassa valorakettien ampumista alokasleirillä. Oli oikeen mukava kokemus kun luita ja ytimiä palelsi niin perkeleesti. Eikä sitä pakkastakaan ollut kuin -20 että silleen.

2 tykkäystä

No ei lumessa varmaan mutta puhuinkin loskasta, jota syntyy kun liikutaan nollan tietämillä.

Telamiinasta ja routasesta maasta mulla ei ole kokemusta mutta yksi tornari on! :grin: Meidän komppanian eräs vääpeli oli kuulemma vetänyt kenttälapiolla telamiinan asfalttiin, kun pari alokasta oli valittanut routaisesta maasta. Ja voin hyvin uskoa näin tapahtuneen, koska tää vääpeli on muutenkin ihan täys sekopää sotahullu.

1 tykkäys

Mulla on vahva arvaus kuka tää sotahullu vääpeli on. Sama mies sanoo myös eläneensä turhaan, jos ei kolmas maailmansota syty hänen aikana.

Voisin kuvitella hänen sanovan noin. :grin: Jatketaan YV:llä.

Jokaisessa yksikössä on aina joku tällänen skappari joka tekee muka aina jotai tosi hurjaa. Aina on joku ylenemiskieltoki näillä samoilla päällä.

5 tykkäystä

Palaan vielä sen verran astiaan, että tetsaaminen on kaikkein hauskinta umpihangessa. Ja epähauskinta vesisohjossa tai märässä hiekassa.

1 tykkäys

Oli myös aika epämukavaa kovaksi jäätyneessä maastossa. Ensin satoi, sitten pakastui.

Joo, ryömiminen kovalla alustalla teki hauskaa kyljille ja käsivarsille.

Umpihangessa tetsaaminen on siihen asti kivaa, kunnes rojahdat koko painolla hangen peittämän terävän kannon päälle.

3 tykkäystä

Joo, meillä oli kuulemma yks silloinen alikessu saanut läven reiteen tetsatessa jostain terävästä oksasta. Saattoi olla tornaria.

Lumihanki on tosiaan ikävä, sieltä kun löytyy yllätyksiä alta. Itse aikanaan maihin mennessä vedin polven suoraan kiveen. Ei ollut mukava yllätys.