Poikamme sotaväessä - LIVE

Mitäs suklaasotilas släbäreitä siellä nykyään jaetaan? Kohta vedetää crocsit jalassa. Mieleni pahoitin.

2 tykkäystä

Nyt naurattaa mutta joskus tulevaisuudessa voi << mennä esim työhaastattelussa ohi… Oma periaate on palkata ykkösprioriteetilla AUK:n/RUK:n käyneen pätevän Tapparan kannattaja.

1 tykkäys

Puolen vuoden viestimiehistä löytyi kaikkein fiksuimmat ja kaikkein hölmöimmät. Ne jotka ei kelvannut Aukkiin, ja ne, jotka älysi olla joutumatta sinne. T.>>

1 tykkäys

Pitääkö paikkansa? :grinning: Multa ei oo ikinä kysytty sotilasarvoo töitä hakiessa ja nyt taas tilanteen ollessa päälaellaan, en oo ikinä kysyny kenenkään sotilasarvoo.

2 tykkäystä

Ehkä näin mutta tää paikka ei yksinkertaisesti ole mua varten. Laita pingviinejä Suomen rannikkoseudulla: Kyä ne varmaan selviäis mutta ei se ole niiden ominaisinta elinnseutua.

Milläs alalla muuten paiskit hommia?

Kävin kaupoilla,sielä oli pari varusmiestä lippaat kädessä. Toinen lähes tippu siitä kaupan penkiltä kun oli niin levällään. Toivottavasti ny ei vaan loukkaa itseään. No toinen varusmies tiesi mitä oli tekemässä.

1 tykkäys

Tälle sanallinen peukku. Itsellä sama homma, Auk ja varsinkin Ruk nostaa pisteitä huomattavasti. Ei nyt välttämättä vaatimus, mutta luen isosti eduksi. Kertoo yleensä kaverista jotain.

Tiedän monta kaveria, jotka on jälkikäteen harmitellut, että palveli vain 6 tai 9kk. Ei se itelläkään ihan hirveesti loppuajoista napannut, mutta Rukin kävin ja olen ylpeä siitä.

2 tykkäystä

Mun pomo oli innokas reserviaktiivi ja säbämies. Haastattelussa kysy sotilasarvoa (res. vänr.) ja harrastuksia (säbä ja kiekko) ensimmäisenä. Sen jälkeen oli myyty mies ja loppuaika juteltiin käytännön hommista ja tajusin noitten kahden kysymyksen jälkeen tulleeni valituks. Ja tää ei edes oo liioiteltu juttu.

1 tykkäys

Taisivat sitten olla reserviläisiä. :grin:

1 tykkäys

Vai on siitä aukistakin muka olevinaan joskus vielä jotain hyötyä? Toisaalta titteleillä ja maalaisjärkisillä latteuksillahan tämä maa pyörii, että sikäli kai. Mitään työelämää hyödyttävää siinä firmassa ei mielestäni tehty.

2 tykkäystä

Periaatetasolla kyllä mutta käytännössä harvoin sotilasarvo näkyvissä CV:ssä eikä haastatteluissakaan sitä ole tullut kysyttyä. Mutta pari kertaa tapparalaisuus + 11kk edesauttanut puoltamista/valintaa. Ja kerran hakijana oli vannoutunut ipafani, muistaakseni vielä osasto41:stä. Pitkään mietin että olisko palkkaamatta mutta palkkasin silti kun olin ite lähdössä pois firmasta 2kk:n päästä.

No joo, en itse välttämättä ollut aikoinaan vielä kypsä AUK:hon mutta menin ja on siitä hyötyäkin ollut jälkikäteen ajateltuna. Olis voinu olla meikäläiselle fiksumpikin paikkoja kuin Jääkäri/kivääri-AUK, esim. Viesti. Mutta ylpeähän “jääkärilinjasta” pitää olla.

Nykyään teknologia alalla mutta ei enää muutamiin vuosiin palkkaamassa ketään.

1 tykkäys

Tällä pitäisi melkein saada kuntsari.

2 tykkäystä

Ase taas puhdistamatta, joten ei.

7 tykkäystä

Palstan kapteeni sanoi mielipiteensä, joten ei nillitetä!

1 tykkäys

Viimeistä kertaa Toyotan keula kohti Niinisalon lomakeskusta. Keskiviikkona portista pihalle viimeistä kertaa pitkään aikaan.
Monestihan tässä tammikuusta asti on henkinen hyvinvointi ollut koetuksella, mutta näin lopun lähestyessä voi sanoa, että on tämä kyllä ihmisen helpointa aikaa. Ruoka tulee kolme kertaa päivässä parran alle, elämän päivärytmi kunnossa jne.
Helvetisti hyviä muistoja kyllä! :slightly_smiling_face:

Ps. @Treppu ja @Danny ei kotiudu koskaan.

10 tykkäystä

Mitä perkelettä?:scream_cat:

Jätkä vähän gonahtanut kun partaa kasvattaa intissä? :grin: Onnittelut pian koittavasta reserviin pääsystä! Mä seuraan jalanjälkiäsi 14.12.17. :heart_eyes:

4 tykkäystä

Metsään haihdu!

1 tykkäys

VIITTÄÄ… NELJÄÄ… KOLMEE. … KAHTAAA… YHTÄÄÄ… Maaston tarkkailua EI ONNISTU, PAREMPAAN PIILOON!

VIITTÄÄ… NELJÄÄ… KOLMEE. … KAHTAAA… YHTÄÄÄ… Maaston tarkkailua KOMPPANIA! NELJÄÄN RIVIIN JÄRJESTY! MARS MARS!!