Poikamme sotaväessä - LIVE

Hiljaa stn.

Lisätään nyt vielä, että se oli juhla/lomapuku aikanaan. Nykyään taitaa porukka pukeutua ihan muiden tapaan. Se sininen puku oli kyllä tyylikkäin mitä itse olen nähnyt.

2 tykkäystä

Oli kyllä kiva ja tyylikäs se sininen lomapuku…Ainut miinus oli, että vähänkin jos oli kravatti vinossa, niin uusi lomatarkastus…Näin Satakunnan Lennostossa 90 luvulla…

2 tykkäystä

“Tykkimiehet on tymiä” T: Niksulan sotkun vessa

5 tykkäystä

Tänään ennen lomille lähtöä sellanen kiva 21km pitkä marssi. Meidän ryhmä lähti kolmantena vai neljäntenä mutta saapui kassulle ekana! :muscle: Ittellä ei muuten ongelmia esiintynyt kuin viimeiset 7-8km jalkapohjia särki voimistuen.

Mua tuli vähän @Nevofoget03 sääli, kun hänet piti jättää yksin tupaan, koska hän on viikonlopun kiinni virka-avun takia. : p

Edit.
Niin ja tuli viä mieleen että kun olin laahustamassa käytännössä tyhjää käytävää pitkin tupaa kohden, katselin mitä päivystäjän pöydällä tapahtuu. Katselin että kapuhan se siinä mutta sitten päivystäjä ponkaisi pystyyn ja aloitti “Herra eversti…” Siinä syttyi perusjääkärillä nopeasti lamppu ja ryhti korostui melkoisesti, kun tajusi että everstihän se siinä seisoo 10m päässä. :laughing:

En usko että eversti olis mulle mitään alkanut nillittämään epäsotilaallisesta etenemisestäni, koska tiesi mun tulevan 21km marsilta ja kun hän on muutenkin todella rento jätkä!

2 tykkäystä

Eikös se vähän niin ole, että mitä enemmän rautaa kauluksessa, sitä rennompi henkilö.

Pääseekö nykyään lomille vaikkei tunnista arvomerkkejä?

3 tykkäystä

Meillä tuli kerran yksi heppu komppaniaa sisälle, niin päivystäjän juttusilla oli kokelas. Siinäpä sitten tokaisi hänelle, että mikäs helvetin alikessu sinä oot, kun on tollanen lenkki tuossa väkästen yläpuolella? Ei ollu menny merkit perille, vaikka loppupuolella palvelusta oltiin.

4 tykkäystä

Näitähän riittää varmasti jokaisella armeijan käyneellä, mutta tuli mieleen ku Kenraaliluutnantti Ilkka Hollo vieraili meidän leirillä Rovajärvellä. Tuli meidän komentovaunuun jostain syystä. Alikessu ponkas ovensuusta ylös ja tervehti käsi lipassa, herra kapteeni, alikersantti nönnönnöö. Sillä alikessulla oli hyvä ilme, ku mää heti perään, että herra kenraali, kokelas nönnönnöö. No Hollo jutteli mukavia pikku hetken ja toivotti päivänjatkoja, eikä luonnollisesti tohon pikku virheeseen takertunu.

2 tykkäystä

Nyt olen lääkintämies

2 tykkäystä

Onnittelut👍 jatkat sitten tappara.con lääkintämiesten linjalla. Eka esapekkaa, seuraavana päivänä ylennys ja sitten vähän stipendiä😎 Vexigines=loma, muista se!

2 tykkäystä

Mää oonkin lääkintäalikessu. :grinning:

1 tykkäys

Mitä suosittelet syysflunssaan?

@Desperado oisko burana tai pamoli?

Turussa suositellaan näköjään hunajata. No lähden saunaan.

2 tykkäystä

Kumpikin samaan aikaan. Jos kurkku on kipee niin strefen orange,mut sillon jätä burana pois. Huomenna Sport nurin komeasti vaikuttaa parantavasti myös.

1 tykkäys

Väitätkö tosissasi että erottaisit kapteenin ja everstin muutaman kymmenen metrin päästä? :grin:

@Desperado Pystytkö antaa vemppaa? :rolling_eyes:

1 tykkäys

Kyllähän ne nyt erottaa. Nykyään ei näköjään enää mitään opeteta intissä.

1 tykkäys

Erottaisi varmaan jos natsat olisivat muuallakin kuin M05 etumuksessa. :stuck_out_tongue: Kolme palluraa molemmilla…

Jos ei erota, kannattaa sanoa molempia eversteiksi. Kapteeni ei siitä pahastu.

7 tykkäystä

Ei huonosta näöstä vemppaa sentään voi saada. Joku roti armeijassakin. Kyllähän everstin ja kapteenin erottaa jo olemuksesta.