Poikamme sotaväessä - LIVE

@Treppu paljonko tj?

Kaikilla kapuilla sama habitus kuten eversteilläkin? :thinking:

@Nuti Palataan asiaan puolenyön jälkeen! :wink:

Kokemus tuo varmuutta ihan kaikkeen. Sen kun opit, pystyt erottamaan kapteenin ja everstinkin. Toinen haaveilee ylennyksestä toinen eläkkeestä. Enempää en näin kaukoisesti pysty auttamaan.

2 tykkäystä

Kaippa mä sit opin. Kaiken maailman kapuja pyörii meidänkin yksikössä niin oli pikku ylläri että eversti hengailee kanssa. Ja vielä kun eversti on Porin prikaatin komentaja. :joy:

1 tykkäys

Ei kai niitä selän takaa puhutellakaan? Kyllä se komentaja siellä pari kertaa vuodessa pyörii, meilläkin tuli kerran yks kaks kassulle sadetakin ja baretin kanssa, ja porukka singahti automaattisesti tupien ovelle asentoon. Tapahtui viime vuonna. Nopeasti on Porin prikaatissakin näemmä kuri ja järjestys ajettu maan tasalle.

2 tykkäystä

Nykyarmeija:

Hey dude, miten menee. Heitä yläfemma.

Ja lomalle.

7 tykkäystä

Tosin @Treppu taisi olla Nibizalla? Siellähän on aina löperöity menemään, mosat vaan kaljottelee skapparien kanssa rantasaunalla jne.

1 tykkäys

Tähän en voi ottaa kantaa…

1 tykkäys

Suoritamme vesistöön suuntautuvaa vartiointia. Ja sitä paitsi… mä en pidä kaljasta. :information_desk_person:

3 tykkäystä

Voihan sitä kokistellakin, lähtee sitten seuraava aamu mukavammin käyntiin siinä kymmenen korvilla, vai koska se herätys nykyään onkaan?

1 tykkäys

Kympiltä? Kaheltatoista se on! Mikskä helkkarin armeijaks sä mun palveluspaikkaa luulet? Eiku hetk…

4 tykkäystä

Alikeilla hauskaa kävellä lapioilla kuin puujaloilla. :laughing:

1 tykkäys

Onko kuvassa makkaraa? Kevyttä pumpulia nykyarmeija. Ei ollut makkaraa, kun minä suoritin palveluksen. Että ottaa päähän.

4 tykkäystä

Kyä on! :sunglasses: Mitäs kävit intin ennen makkaran keksintää… :stuck_out_tongue:

Ja hei!! Mun yks makkara tippu nuotioon ja oli sen jälkeen ihan paskanen!! :angry: Suunnittelin jo sivariin lähtöä…

Ei vaan, oli meillä makkaraa, mutta ruoaksi asti ei riittänyt. Oli niin kylmä talvi tammikuusta joulukuuhun, että lämmitettyjä makkaroita käytettiin lämmikkeenä saappaissa, rukkasissa ja hatussa. Yhden kerran oli iltapäivä vapaata leirillä. Poltettiin yksi makkara niin karrelle, että siitä tuli kova, kuminen, musta köntti. Pelattiin sillä sitten kiekkoa luonnonjäällä.

8 tykkäystä

Taas kehutaan Suomen armeijasysteemiä. Kaikki sinne haluaa ja kaikilla siellä on kivaa. Se mikä kuvasta pistää silmään, niin näköjään tosiaan nykyään soltuilla on nahka- ja upseereilla silkkihanskat koulutuksessa.

1 tykkäys

12 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Suomen ulko- ja turvallisuuspolitiikka

Sotamiesten jutut kävivät niin filosofisiksi, että siirrettiin Yhteiskunta-alueelle. Pari kontekstin menettänyttä tähän ketjuun kuuluvaa viestiä poistin.

Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Suomen ulko- ja turvallisuuspolitiikka

Mitäs?? Onko Barack oikeasti suomalainen?!? Kuinka hän pystynyt olemaan Yhdysvaltain presidentti? Eikö pressan pidä olla Yhdysvalloissa syntynyt? Voiko mihinkään enää luottaa?? Onko maailma tullut päätökseensä!?

Mutta se tärkein kysymys:

EIHÄN BARACK OLE TYKKIMIES?

2 tykkäystä

Jos haluaa USA:n pressaks, niin CV:ssä pitää lukea heti kärkeen RUK. Muuten ei ole mitään käyttöö ja hakijan on syytä lähtee meneen vielä kun voi. Trumppikin kuitenkin kadiksen käynyt.

1 tykkäys