Polku- ja sähköpyörät

Tämän pääsin jo toteamaan, kun kaveri polkaisi ketjut poikki. Ei auttanut sammal…

Litkuttaminen on hyvä ratkaisu myös. Kahdessa fillarissa ollut käytössä. Läskissä ja semiläskissä. On toimiva systeemi.

Edittiä: Lähdin sivuraiteille. Mutta suosittelen litkutusta.

Toi on hyvä setti. Mulla ei ole enää pyöriä, voin antaa mun työkalut sulle jos kelpaa.

2 tykkäystä

Mitä? Miksei? Olen järkyttynyt.

2 tykkäystä

Myin pyörät ja laitoin ne rahat muihin hommiin. Viimeisenä maantie Trek ja ne rahat meni golfiin.

3 tykkäystä

Kyllä mä tuon voin käydä hommaamassa. Säilytä omasi, jos taas innostut pyöräilemään.

3 tykkäystä

Pian pyöräillessä ei tule enää edes hiki.

Lakiehdotuksen mukaan polkemista ei jatkossa aina tarvittaisi, ehdotuksessa mainitaan, että: ’’Sähkömoottorit voivat kuitenkin toimia polkematta nopeuden ollessa enintään kuusi kilometriä tunnissa.’’ Sähköpolkupyörällä saisi siis liikkua reipasta kävelynopeutta ilman polkemista.

Ei nykyisilläkään L1e-A luokan pyörillä polkea tartte, omallakin pääsee kaasukahvalla laillisesti 25 km/h (ja laittomasti kun vähän säätää asetuksia 40 km/h). Ja saa ajaa pyöräteillä, joskin liikennevakuutus tarvitaan.

4 tykkäystä

Liikennevakuutus taitaa olla juuri se muutos. Eikö kuvaamasi laite ole sähkömopo?

Se on moottorilla varustettu polkupyörä. Sähkömopo on mopo, suurin sallittu 45 km/h.

Kaveri laittoi mulle videon ja sähköllä kulkeva laite alkoi kiinnostaa minuakin.

4 tykkäystä

Sähköpyörä menossa vaihtoon, maasturi haussa. Haussa törmäsin tällaiseenkin, tosin tuon jutun mukainen peli olisi komea, mutta tiedä sitten menisikö Suomessa mopona ainoastaan. Tyylikäs on menopeli, jota myös tarvittaessa voi polkea kuten pyörää pitääkin…

2 tykkäystä

Tampere alkaa vuokraamaan sähköpyöriä asukkaille panttimaksua vastaan:

1 tykkäys

Mikäli tuo viikon hinta on kohtuullinen niin ilman muuta kokeilen tota systeemiä. Harkinnassa on ollut sähköyhtiön osto jo jonkin aikaa. Tuossa pääsis hyvin testaan.

Oliko pyörien huollon päälle enemmän ymmärtäviä? “Pyöräilykausi” alkoi mahtavasti kun 500m jälkeen napsahti poljin irti. Oli mutteri päässyt löystymään niin poljin sitten irtosi ja sisälle olleet laakerit entiset. Onko kokemusta mistä saisi varaosia ja minkälainen homma vaihtaa? Ei toki varmaan vaikea kun laakeri paikoilleen ja kiinnitys mutta :joy:. Pyörä on noin vuoden vanha ja ostettu XXL. Malli taisi olla jokin Ghost Kato tms :thinking:

Laakeri on osa poljinta. Kaupsta siis uudet polkimet ja kiinto- tai jakoavaimella kiinni, ei sen kummempaa. Polkimia löytyy vaikka Prismasta. Huomaa, että toisella puolella on väärän kätinen kierre.

No sehän helpotti kummasti tätä hommaa :joy:. Tuli vain sieltä polkimen sisältä sellainen prässätyn näköinen laakeri aihio niin ajattelin olevan irtonainen.
Mutta Prismaa ei ole Lapualla :wink:

1 tykkäys

Ei siis “väärän” kätinen vaan toiseen kampeen vasenkätinen ja toiseen oikeakätinen. Kannattaa vaihtaa aina molemmat, vaikka vain toinen olisi sökö. Sinänsä mielenkiintoinen havainto vuosien varrelta : lihasmuisti on tottunut oman fillarin polkimien akselien toimimiseen, kun vaihtaa uudet niin aluksi ajaminen tuntuu vähintäänkin oudolta.

1 tykkäys

Lasten pyörien jälkimarkkina on ihan järjettömän kuumana. Torista lähtee kaikki yhtään kelvolliset pyörät saman tien - tänään tärppäsi kun laitoin rahat etukäteen menemään. Pyörä oli ollut Torissa 4 tuntia ja ostajia oli jo kolme.

1 tykkäys

Maastopyöräilijät. Onko lukkopolkimia vai ilman?. Jotenkin lukot kiehtoisi, mut pelottaaa hieman.

1 tykkäys