Vähän huonosti tullu punnerrettua, mutta kokeilin tuota pikapunnerrusta. Hiukan parannusta.
4 min 40 sek 200 punnerrusta.
Tuli itsekin koitettua punnerruksien osalta 100 punnerrusta päivässä putkea muutama vuosi sitten.
Joku viikon jälkeen rintalihas tulehtui ja taukoa pidemmän aikaa. Ei ole sen jälkeen tullut kokeiltua.
Voishan sitä punnertaa 100 päivässä, mutta tehokkaampaa on pitää lepopäiviä välissä ja antaa lihaksen palautua ja kasvaa levossa ja tehdä enemmän silloin ku tekee. Itse teen eri leveyksillä ja esim. portaissa alaspäin, ottaa hyvin vatsaankin.
Jooh. Jotain tuollaista varmasti pitää ensi kerralla tehdä.
1000/h miten sen jakaa menisikö 200/12 min. Ei kuulosta aivan helpolta loppua kohti tiukkenee ja kovasti! Vaikka olenkin yllytyshullu niin tämän saattaisi jättää väliin. Toisaalta taas jos vähän treenaus ja pudottaa painoa ja…ei saatana en lähe tähän, tai siis en varmana lähe, tai en todennäköisesti lähe eiku en lähde… Tai mistä sen tietää, yksin en ainakaan edes yritä, vaan onneksi tunnen muutaman yhtä yllytyksille avoimen henkilön. Jos saan porukan kasaan ni Infoan @Messi edistymisestä ja tuloksista…
Kun vedin tuon 600, niin lähdin tahdilla 20 per minuutti ja kiristin hiukan lopussa, että meni alle puolen tunnin. Mutta tuo tahti riittää ja viimeiselle 10 minuutille jää pelivaraa. Minulla hiukan kipeytyy oikea ranne ja siitä syystä en ole tuota viä yrittäny.
On kyllä @Messi llä hurjaa touhua. Itellä tuo rintalihas/hartianseutu elää kyllä ihan omaa elämäänsä yhtään minkäälaisen treenin vastaanottamisen/jaksamisen kanssa. Jos ei treenaa vähintään kolme kertaa viikossa, niin tulee aina takapakkia, ja toistomäärä kasvaa älyttömän hitaasti, on se sitten penkki- tai ihan vaan punnerrusta. Punnerruksia se on se 15-20 päivästä riippuen mitä pystyy, on ne sitten miesten, naisten, pöytää vastaan, portaissa pää ylös tai alaspäin.
Kokeilin tänään koiruuttaan pelkällä tangolla penkkiä sata toistoa. Sen jälkeen vitonen (kyllä, 5 kg
) painoa, ja töin tuskin sain 50 (no ehkä olisin 60 saanut, mutta 30 kohdalla päätin, että 50).
Niin sitä vaan, että ihan teoriatasolla tuollainen 1000 punnerrusta kestäisi meikäläiseltä >2 h, jos mitään ei menisi rikki sinä aikana. Tämä haaste ei selkeästi sovi minulle, niin koitan mielummin vaikka tuhatta istumaannousua (jalkaterät pidettyinä/painon alla). Tunti kyllä kuulostaa helpolta, mutta on tuossa niin iso toistomäärän kasvu normaaliin, että otetaan aluksi se tunti tavoitteeksi.
Nyt minä sitten tempasin. Join 2 kuppia kahvia ja kakunpalan ja hommiin.
1000 punnerrusta
49min 39 sekuntia
Ranteet joutu koville, muuten ees hengästyny.
Minäpä heitän taas haastetta palstakavereille ja itselleni. Ettei niin raakaa tällä kertaa, niin mennään tuolla 100 krt/ vrk. 1 kuukauden ajan. Aloitin itse eilen.
Mikäli et ole tehnyt paljon tätä, niin voit aloittaa 50 krt/vrk. 10- nipuissa voit tuon tehdä. Mene viikko tuolla kevennetyllä. Toinen viikko 75/vrk ja loput 2 viikkoa 100/vrk.
Väitän, että tämä onnistuu keskimäärin joka iikalta. Ja tulos on huomattava. Ei ku punnertamaan.
Juu. Teikäläinen pistää “kevyellä moodilla” 100/vrk. Itse en koko ikäni aikana varmaan tehnyt noin montaa. Joku 7-10 vuotta sitten sain hädin tuskin jonkun 10-15 putkeen ja sitten tuli raja vastaan ![]()
Ei vain löydy motivaatiota ja kädessäkin on rakenteellinen vika niin alkaa turha punnertelu pistellä ikävästi.
Koitin tällaista muutama vuosi sitten pilkottuna johonkin 20 punnerrukseen 5 kertaa päivässä. Alle viikossa rintalihas tulehtui ja piti käydä työterveydessä.
Ja ei edes mitenkään rankkaa ollut punnertaa, mutta ei vain oikein kroppa tykännyt.
Täytyisi varmaan jollain 20 / vrk aloittaa eka viikko ja siitä sitten kasvatella.
Siksi tuossa on tuo loivan nousun strategia, jos se helpottaisi tuota rasitusta. Ei noita kannata väkisin vääntää.
Kapearintaiselle tai meikäläisen kaltaiselle huonosti olkapäitä hapettavalle 3x10-15 päivässäkin olisi varmaan pystymetsästä aloittaessa tarpeeksi.
Itellä on mennyt aiemmin joku 60-70 punnerrusta kerralla, mutta niistä ajoista on sen verran aikaa, että vaikka joku 30 punnerrusta ehkä saa kerralla niin 100 päivässä on liikaa.
Mutta näitä voi muokata itselleen. Hyvä muistutus kuitenkin. Täytyy kokeilla taas.
Hyvä idea. Otan haasteen vastaan. Vuosi sitten kun täällä oli vastaava haaste lähdin tekemään 50/vrk ja määrää lisättiin viikoittain. Lopulta tein jopa yli 100/vrk. Alussa paikat kipeytyi, mutta äkkiä siihen tottui. Joku välipäivä tuli matkan varrelle, mutta tulosta tuli. Peilistä näki jo jotain. Ja vaikka nyt on punnerrukset jäänyt vähiin, niin vieläkin menee 40 putkeen. Uskoisin että 100/vrk ei pitäisi olla ongelma. Saa nyt nähdä. Sen huomasin, että kotona voi treenata ja saada tuloksia ilman mitään erityisiä laitteita.
Minä olen nyt tuota 5 päivää vääntäny. Rytmitystä olen vaihtanut. Esim. eilen vedin ensin 70 ja toinen veto 30. Tänään 4x25, 45 sekunnnin palautuksella.
Silloin kun vedin sen 1 000, 49 minuutissa, niin vedin 20-sarjoja joka minuutti. Tänään tosiaan 25-sarjoja, ja meinas lihakset väsyä. Pitää kattoa tämän kuukauden aikana, pystyiskö noita 25-sarjoja toistamaan ilman väsymistä. Ensin siihen alle parin päivän lepo.
Jos tuo onnistuisi, niin voisin miettiä lähteä tavoittelemaan 1 500 tunnissa. Se alkaa lähentelemään luultavasti jo ikämiesten ME:tä.
Pitää nyt kuullostella, mitä mieli ja keho sanoo. Vatsoja tuossa varmaan joutuu myös reenaamaan enemmän valmistautumisessa, kuin normaalisti. Myös selkää ja kylkiä. Katotaan ny, jos innostuis ja luulis kykenevänsä.
Tein juuri neljännen päivän sata punnerrusta. Juhannuksena tuli tehtyä muutakin (esim kaislikon niittoa), niin eilen ei pystynyt kuin 60. Olkapäät oli ihan jumissa. Tai toisaalta pakko sanoa, että tämä 100/vrk on mulle aika maksimi. Luulin että olisi helpompaa. Mutta eiköhän se tästä helpota. Äskeinen 100 meni 5*20 sarjoissa ja aikaa meni n. 20 minuuttia. Mutta kaikki sentään kunnon punnerruksia alas asti. Tai ainakin lähelle rinta maassa tyyliin.
Monikohan on vielä mukana. Suosittelen myös esim. 6 päivän jälkeen yhtä lepopäivää. Se tekee hyvää ja vaikka 2, jos siltä tuntuu.
Itse olen tosiaan muutellut sarjoja. Esim. tänään 5 x 20 puolen minuutin levoilla. Se on aika puuduttava. Niin oli myös eilinen
1 x 100. Just ja just jaksoin. Kyllä pitää melekonen lihaskunto olla, että pystyisi esim. 150 tai 200 vetämään😀
Luin tuossa just jonkun vanhan jutun Mika Myllylästä. Siellä oli maininta, että tiesi olevansa tikissä, kun veti 300 punnerrusta putkeen.