Retkeily ja vaellus

Onko tääl muut kiinnostuneet retkeilystä ja vaelluksesta? Jos on niin musta sais seuraa ainakin jos on kiinnostusta

11 tykkäystä

Nyt on muuten ilmestynyt uusi Retkipaikka kirjakin, jossa kerrotaan retkikohteista eri puolilla Suomea.

Itse tykkään retkeilystä. Vaellus ei niinkään ole juttuni, kun siinä tulisi niin paljon kannettavaa. Metsässä käyminen tekee ihan tutkitusti ihmiselle hyvää. Stressi vähenee, kunto paranee ihan huomaamatta.

2 tykkäystä

Nuorempana kun olin mukana partiotoiminnassa. Tuli oltua paljon viikonloppuja metsässä. Ja pitempiä vähintään viikon vaelluksia olen tehnyt Lapissa muistaakseni 12. Nykyään tulee tehtyä lähinnä sellaisia puolenpäivän patikkareissuja retkeilyreiteillä silloin tällöin. Luonnossa muuten olen lähes koko vapaa-aikani sulan maan aikaan. Mutta yleensä olen sellaisissa paikoissa missä ei ole muita kulkijoita. Ja siis valokuvailen.

2 tykkäystä

Paljon tulee liikuttua luonnossa. Maastopyörä on pitkään ollut ykkösvälinen ja yksin on metsässä tullut pyörittyä aina, nyt kun lapset alkaa pärjätä päivän reissuja, niin päiväretkeily on taas aktivoitunut. Pitkistä vaelluksista en niinkään välitä, mutta viikonlopun mittaiset metsäreissut on ollut kerran kaksi vuodessa ohjelmassa. Näin keski-ikäistymisen kynnyksellä huomaa, että sitä kaipaa metsään koko ajan. Unohtuu työhommat ja mukuloiden rutinat tehokkaasti.

4 tykkäystä
UpCloud
Yhteistyössä UpCloud.com - maailman nopeimmat pilvipalvelimet!