Tuttu tapaus esittelee jälleen taklaus taitojaan. Tällä kertaa osui polveen.
Kun ei rapakon toisella puolella kulkenut niin piti tulla Liigaan telomaan äijiä. 8 peliä, 0+1, -5 ja 54 rangaistusminuuttia. Varsinainen vahvistus
No saaplari, Antti Tyrväisen manttelinperijä?
Mitä tästä nyt pelikieltoa antamaan. Jalka vaan heilahti vastustajan polveen. Saiko myös 3 tähteä ottelussa?
Tikkanen on malli esimerkki siitä, kuinka erilaista kiakkoa pelataan Kanadassa kuin täällä. Tuokin tilanne täysin taklattavan piikkiin.
Muistisääntö, jos sinulla on kenttäpelaajana kiekko sinua saa taklata. Roine pelaa salibandyä ja kärsii siitä. Leskisen tilanne oli ruma tästä kaksi minuuttia polvitaklaus ja eteenpäin.
Avaatko miten Roineen pelaaminen vaikuttaa siihen, että Nikkasen on polvitaklattava häntä?
Toinen liukuu normaalissa peliasennossa, joten onhan se nyt polvitaklattava, muuten on ringetteä?
Niin, ero rapakon taakse on se, että siellä ulosajon lisäksi Nikkanen olisi saanut ensin selkäänsä.
Pienesti annan näkemyksellesi siimaa, sillä en ole nähnyt tilanteesta kuin muutaman huonon kuvakulman, mutta niiden perusteella en uskaltaisi julistaa taklattavan piikkiin tätä. Nikkanen tuli polvi edellä ja hieman levitettynä.
Kakkosen paikka tämä taklaus. Vitonen oli jo liikaa.
Polvitaklauksista vitonen on melkolailla automaatio ja siihen on syynsä. Näin on ollut iät ja ajat.
Menee kyllä usko palstalaisten asiantuntemukseen. Täysin päivänselvä polvitaklaus ja 5 min vähintään ei kahta sanaa. Missä lajissa nyt oikein ollaan?
Kyllä niistä kakkosia on myös annettu ihan yleisestikin.
Tähän tilanteeseen vaikea ottaa kantaa, kun tuo video on huono.
@IronlakeDynamo Liigassa ei taklata samalla tavalla kuin Pohjois-Amerikassa. Siellä tullaan päälle joka tilanteessa ja jos et ole valmis niin huonosti käy. Siellä ei myöskään tuomari pelasta jos tulee itse hölmöiltyä. Riippuu myös joukkueesta tuleeko painit vai ei.
@Mape23 @Saminewb Nikkanen ei kurota, kohdistaa taklauksen rintaan tarkoituksena irroittaa kiekollinen kiekosta. Tuo on jääkiekkoa! Roine väistää(!) ja jalka jää taklauksen alle. Nikkanen on jo valmistautunut taklaukseen kun Roine väistää. Jääkiekko on kontaktilaji, jossa välillä sattuu kaikkien loukkaantumisten ja kierimistent ei pitäisi johtaa ulosajoon.
Koska sääntökirja tuntee myös pienen rangaistuksen polvitaklauksesta oli täysin käsittämätön tuomio heittää pelaaja ulos. Nämä ovat tilanteita jotka olisi kiva kuulla lähetyksessä että saisi perustelut ulosajolle
Videolta kyllä näyttää, että Roine luistelee suoraa linjaa laitaa pitkin ja Nikkanen leikkaa keskeltä kohti, polvi edellä. Ei noin taklata.
Video on kyllä vähän huono mutta tuolta tuo mun mielestä näyttää.
Todista väitteesi. Tuo on pötyä ja tiedät sen itsekin. Olen katsonut Katsomosta monesta kulmasta ja tiedän. Sinä et ja sen takia pyydän laittamaan tukea puheellesi.
Enkö minä tuossa ylhäällä jo avannut?
Taklaus osuu ensimmäisenä kroppaan ja jalka jää “alle” kiertyy ihan kuinka vaan. Roine pelasi tuon jälkeen iso rangaistus oli täysin väärä.
@Jnmxxx Ei taklatakkaan siksi se kakkonen.
Mun mielestä ei kyllä näytä, että Nikkanen osuu ollenkaan vartaloon eikä Roine näytä väistävän vaan Nikkanen leikkaa keskeltä sisään polvi edellä joka osuu suoraan Roinetta polveen/reiteen. Omasta mielestä täysin selvä ulosajo näistä videoista katsottuna ja vaarallinen pelaaminen. Jännä, että tälle yhdelle kaverille sattuu näitä huolimattomia taklauksia ruumiinosilla joilla ei kuulu taklata.
Myös minä sanon ettei Roine väistä yhtään, enemmänkin ei vaan odota että tuossa vielä ajettaisiin päin. Täysin polvi edellä tulee taklaaja vaikka kroppaan sen jälkeen osuukin.
Tilanteen irvokkain asia oli silti tuomarien provosoituminen videolle mennessä, kun Nikkanen kommentoi jotain. Ei saisi pelin päälliköt tolleen lämmetä, ihan sama mitä pelaaja sanoi.
Ja vielä loppuun oma veikkaus pelikiellosta; 0-1 peliä mikä on ihan hyvä tuomio ja linjassa muihin tuomioihin. Jos saa yhden pelin niin tuleeko siihen muuten yksi peli ”uusijalisänä”?
1 peli on ihan hyvä. Eihän tuo mikään törkeä leikkaus ollut mutta näen sen kuitenkin ulosajon arvoisena korostaen jälleen kerran sitä kuuluisaa taklaajan vastuuta. Taklaus olisi voitu suorittaa puhtaasti vartaloonkin.