Sinioranssien mielenilmaus 6.3.2018

Kauhea melskaaminen nyt käynnissä, mutta ehtisikö joku joka tietää, niin vastata näihin kysymyksiini?

montako virallista ryhmää on liikaa? Olemmeko kohta Liigan Keskustapuolue ja meillä Paavoväyrysiä.
Eiköhän YKSI ole tarpeeksi ja jos ei kelpaa voi perustaa oman epävirallisen.

1 tykkäys

Tulipa vain mieleen miten muualla koululaiset huomioidaan.

Esim AHL:ssä “uhrataan” muutama matsi kaudessa vain koululaisille.
Ne siis pelataan arkipäivänä keskellä päivää ja koulut kuskaa lapset busseilla peliin.

Itse olen yhden tuollaisen San Antonion pelin nähnyt. Aivan korviasärkevä meteli.
Ja takaisin asiaan.

1 tykkäys

Ulkomailla virallisia kannattajaryhmiä on seuroilla vaikka kuinka paljon.

Miten tämä liittyy asiaan?

Tai miten se liittyy omaan kommenttiini?

Liigassahan näitä pyhiä peliaikoja ei uhrata koskaan kenellekään.

Kiitos vastauksesta, tosin et vastannut lainkaan minun kysymyksiini.

Jään odottamaan parempaa vastausta…

1 tykkäys

Miksi TFC joutuisi rahoittamaan sinioranssien toimintaa sen enempää kuin nykyisten TFC:n jäsentenkään? Eiköhan yhdistyksen pitäisi kohdella jäseniään tasavertaisesti.

TFC:n jäsenmaksun maksamalla saa nykyään siihen kuuluvat edut (mm. nämä liput) eli sinioranssien liittymisen ei lisäisi kuluja. Fanimatkojen suhteen voisi jopa tulla suuremmasta ryhmäkoosta jotain kustannussäästöjä per osallistuja. Kaikki hyötyvät.

Erään TFC:n touhuista vastaavan henkilön kanssa
käyty whatsupp keskustelu vielä tässä teidän kaikkien luettavaksi :slightly_smiling_face:

Mode-edit. Poistettu @Rebeto67’n ja TFC-henkilön välinen yksityiskeskustelu kirjesalaisuuden nojalla.

Suurella osalla seuroista on useampia kannattaja ryhmittymiä. Ihan jo edellä mainitusta syystä että eri ryhmillä on sama tavoite mutta eri keinot sen toteuttamiseksi. TFC ja SO kanntaa Tapparaa, toiminta muodot eroaa. Tarve Sinioranssien erillisen ryhmään poistuu kun TFC alkaa pitämään hallissa ääntä ja heiluttaa lippuja.

Tunnelma on erittäin oleennainen osa pelikokemusta. Varsinkin uusille kannattjille tai ensikertaa halliin tulleille. Esimerkiksi itse muistan lapsuudesta että vaikka en pelistä paljoa ymmärtänyt niin hallissa oli “tosi siistiä” kun jotkut soitti rumpuja ja laulo hassuja lauluja joista en mitään ymmärtänyt. Olin ehkä 6 ja muistan tämän vieläkin. Omasta mielestäni koko brändi kärsii jos pelissä tunnelma on aivan nollassa illasta toiseen.

1 tykkäys

Alkaa oleen aika säälittävää että nyt kun tämä mielenilmaus on saanut tälläiset mittasuhteet niin tfc muuttaa tarinaansa ja ilmoittaa jakaneensa liput kouluihin ja päiväkoteihin. :smiley:

1 tykkäys

Nopeasti luettuna eihän tuossa TFC:n jutussa mainita, että juuri ne Veikkauksen liput on jaettu kouluihin ja päiväkoteihin. Mainitaan vaan, että 300 lippua on jaettu lapsille. TFC käsittääkseni istuu lähes Norjan öljyrahaston kokoisen rahamötin päällä, niin siitähän helposti ostaa lippuja tarpeen mukaan isommissakin erissä.

Jos Sinioranssit toimisivat tfc:n alajaostona ei sinioranssit ry enää voisi kerätä tuottoja tifojen tekemisiin hallitilan vuokraamisiin, heilutuslippuihin, huiveihin yms. asioihin joilla on tähän mennessä yritetty viedä kannattajakulttuuria eteenpäin. Jos TFC ei tätä rahoittaisi, kuolisi iso osa sitä mitä sinioranssit ovat tähän mennessä luoneet.

2 tykkäystä

Miksi Sinioranssit eivät voisi sitten olla omanaan toinen virallinen kannattajayhdistys? Tapparako sen estää? Mitä he ovat sanoneet syyksi?

Leinosen Mikki tämän on aikoinaan sanonut että tapparalla voi olla vain yksi virallinen kannattajayhdistys.

Aikoinaan eli koska? Ja se on Tappara…

3 tykkäystä

No miksei kelpaa TFC:n jäsenyys yksityishenkilöinä? Näinhän on toiminut @Treppu.
Puolestaan ne TFC:n jäsenet, jotka haluavat osallistua aktiivisempaan kannustustoimitaan voivat liittyä myös sinioransseihin.

3 tykkäystä

Varsinaista syytä tähän ei kai ole koskaan saatu.

Mikä päivä tämä keskustelu on käyty?

Missäs muuten noista TFC jakamista lipuista on ollut mainintaa? Facebookissa heidän omassa ryhmässä? Ei nyt kauhean aktiivista tiedotusta ole ollut jäsenille tuosta.

Mutta itse asiaan. Jos nuo kaikki liput olisi jaettu kouluille/päiväkoteihin niin homma OK. Jos niitä on jaettu pelkästään TFC:n jäsenille jotka on jostain tuon jakamisen kuulleet niin väärin meni.

Kannattaisiko lähteä uudestaan lähestymään asian tiimoilta. Itse ottaisin ensimmäiseksi kyllä yhteyttä Aki Holmaa, jonka työnimike on Myynti -ja Markkinointijohtaja. Tällaiset asiat saattaisi lähteä hänen kauttaan ihan eri tavalla liikenteeseen. Lisäksi panostaisin suuresti asian esitystapaan ja saattaisinpa jopa pyrkiä samaan kauden ulkopuolella myös pelaajistolta puoltavia ääniä Sinioranssien virallistamiseksi.

3 tykkäystä