Koska Dixon olisi voinut olla taklaamatta, kun varmasti näki kerholaisen olevan kyyryssä.
No, minä olen eri mieltä kuin sinä ja kurinpito. Livenä nähtynä tilanteessa ei ollut mitään, kuten neljä paikalla ollutta raitapaitaakin näkivät.
Ei siinä ollut aikaa katsoa, onko kyyryssä vai ei.
Voi olla noinkin. Vain Dixon tietää totuuden.
Olin myös paikalla, ja monta kertaa tämä taklaus kelattiin videokuutiolla. Ihan selvä homma omasta mielestäni.
Miksei sitten tuomarit edes kokouksensa jälkeen antanut jäähyä, vaikka oli pelitilanne, kiekko oli juuri tuolla?
Kyllä jälkeenpäin voidaan antaa joka pelissä rangaistuksia, jos tuolle linjalle lähdetään.
Sorry boys, mutta minä haen vain takkini.
Lähetyksessä näytettiin taklaus kaukalon kulmasta kuvattuna.
Ja?
Niin että taklaus näkyi paremmin kun tossa twitteri pätkässä. Joku vois sen esille kaivella.
Miltä se sinusta siinä toisessa kuvakulmassa näytti?
Mitäs ootte mieltä siitä kun Dixon pelaa myös kiekkoa ja mailat osuvat kiekkoon oikeastaan yhtä aikaa. Seuraavaksi tulee tämä kontakti. Vaikea sanoa osuuko ensin päähän vai vartaloon. Forsbergin omalla hölmöydellä on myös iso rooli tilanteessa.
Ja näin playoffien tullessa onkin hauska nähdä mitä Sampo päättää. Mielenkiinnolla odottelen.
Kyllähän Dixon tuossa ensisijaisesti hakee taklauksen. Tuo kiekkoon osuminen on lähinnä näennäistä.
Tämä on toki totta. Omissa papereissani silti lieventävä asianhaara.
Viimein on saanut Nelonen ottelutallenteen tarjolle, joten pääsi vihdoin pyörittelemään tuota edestakaisin.
-
Ensimmäisenä taklaus osuu Forsbergia oikean olkavarren/kyynärpään alueelle. Ei siis osu missään nimessä suoraan päähän.
-
Seuraavaksi Dixonin olkavarsi osuu Forsbergin päähän.
-
Samoihin aikoihin Dixonin kroppa osuu Forsbergiin laajalta alueelta. Erityisen iso voimasta on Dixonin kyljen ja Forsbergin olkapään välisessä vuorovaikutuksessa.
-
Kaikenlaiset puheet hyppytaklauksesta voidaan lopettaa. Noloa Jatkoaika.
Saateri kun olisi pitänyt luistimet jäässä, muuten oli komea en-höö-el highlightreel -taklaus. Kädet kropassa eikä mun näkemyksen mukaan osu päähän. Foppa ( xD ) tulee kyllä huonossa asennossa mutta silti taklaus osuu kroppaan. Mutta en motkota jos tuosta tulee 1-2 peliä huilia, koska on tuollainen hyppely typerää. Kunhan Dixie viettää vapaansa muualla kun Hämeenkatu 10:ssä.
Kuten yllä kirjoitin, Dixon ei hypännyt. Luistimet nousevat jäästä vasta kauan kontaktin jälkeen. Mitään muuta moitittavaa taklauksessa ei ole kuin vastaanottajan asento, minkä vuoksi voidaan keskustella olisiko pitänyt jättää taklaamatta. Mun näkemys on, että taklaaminen oli ok. Vertaisin tätä tammikuiseen J. Tyrväinen-Haapala-tapaukseen, jota myös puolustin ja joka otettiin tällä palstalla kiitettävällä tavalla vastaan.
Tämän käyttäjän viestit täyttä asiaa. Dixon ei todellakaan hypännyt, piste. Tämä toki joidenkin on vaikea ymmärtää kun “senhän luistimet nousee jäästä”…
Nääkin on näitä pieniä näkemyseroja, mutta mun mielestä tuo oikea luistin irtoaa jäästä ennen kontaktia ( “pumppaus” ). Tiedä sitten että haluanko nähdä Dixonin tekevän jotain väärää, jotta saisin objektiivisempaa näkökulmaa asiaan. Totta myös että taklauksen tarpeellisuuden voi kyseenalaistaa. Toivottavasti Dixien taklausinto ei tuosta laannu sillä hän on mielestäni meidän paras taklaaja.
Tarkoituksella laittavat varmaan enempi kuin 2 ottelua jotta Tappara kärsisi myös pudotuspeleissä.
Eikös tähän pitäisi vaikuttaa vanhempikin “rikoshistoria”? Muistaakseni Dixonilla ei sitä liiemälti ole, joten enemmän kuin 1 ottelun panna on jo laskettavaksi oikeusmurhaksi. Se on selvä, että vähintään se yksi tulee, toivottavasti olen väärässä!