Suhteeni Ilvekseen

Meillä tälläkin hetkellä yksi “a-nuori” kiekkoilee Winnipegissä. Valitettavasti Suomessa homma ei toimi, kuten pitäisi. Eihän a-junioreiden mestaruuksilla ole mitään merkitystä, eikä se kerro oikein mistään.

1 tykkäys

Kertoo se siitä, että joukkueen valmentaja on kasannut 4-sylinterillä toimivan Mestis/Suomisarja-tason joukkueen. Lisäksi valmentajan pelikirja on optimaalinen kyseiselle joukkueelle. KV tai NHL-tason potentiaalia joukkueessa ei välttämättä ole ollenkaan.

1 tykkäys

Lisäksi siinä on se ero, että esim. loukkaantumissuman sattuessa sieltä A-nuorista voi saada remmiin valmiimpia ja suuremmalla todennäköisyydellä ruutunsa täyttäviä pelimiehiä liigarosteriin. Naapurissa tuota pystytään aika hyvin toteuttamaan. Huomioitavaa tietysti, että he kamppailevat liigassa 10 sijaa alemmista sijoituksista, mutta kuitenkin. Valitettavasti me ei tälläkään hetkellä sieltä juuri apuja saada. Hieno juttu kuitenkin, että esim. Bodak on otettu mukaan, vaikkakin jonkinlainen pakkotilanne on päällä.

Tapparan kannalta kasvatustyö valui hukkaan, kun Mäkinen, Räsänen ja Jokiharju lähtivät rapakon taakse. Olisivat tällä kaudella pelanneet Mestiksessä ja A:ssa. Lisäksi kaksi olisi ollut tänään kokoonpanossa varmuudella. Luoto oli viime kaudella Tapparan A:n paras maalintekijä, joten hyvää työtä siellä on tehty, vaikka menestystä ei ole tullut.

4 tykkäystä

Totta tuokin. Aina voi tietysti miettiä, miksi lähtivät ennemmin kuin jäivät tänne kehittymään. A:n kausi kun ei viime vuonnakaan mitään riemukulkua ollut. Mutta nyt lipsutaan aiheesta.

Suhteeni heihin on täysin kylmä enkä olisi yhtään pahoillani vaikka tiputettais pari sarjaporrasta alemmas hakeen taloutta kuntoon.

Nojoo, “oikein mistään” oli ehkä sanamuotona ok? Itse henk.koht. mieluummin otan äijän silloin toisen tällöin edustuksen rosteriin kuin mestaruuksia junnuissa. Pelaajille itselleen toki huikea homma, enkä sitä aliarvioi.

1 tykkäys

Ei pienintäkään sympatiaa. Kärsimystä ja kipua Ipalle. Namnam. Kantaa nuoruuden väännöistä kaikenmaailman k*siviiksien kanssa😄

3 tykkäystä

Hyvä ja pitkäaikainen ystävä on Ilveksen kannattaja. Töissä on Ilveksen kannattajia.
Ilvestä vastaan ei mitään ole, saavat jopa menestyä. ■■■■■■■■■ saa puolin ja toisin. ■■■■■■■■ on välittämistä. ■■■■■■■■ on hyvästä, kunhan se pysyy hyvän maun rajoissa.
Katkeruutta en hyväksy.

Ja sen sanon nyt tässä suoraan, että minä osaan arvostaa myös Hegeä. Käsi pystyyn niiltä, jotka voisivat samaan touhuun ryhtyä omalla nimellään ja sillä intohimolla?

Pääasia on silti, että Tappara on ja tulee olemaan ykkönen.

6 tykkäystä

Jos urheilullista puolta ajatellaan, niin pelit. A-junioireissa ei ole tarjolla tasaisesti kovia pelejä. Haaste on oikeastaan kaikille juniori-ikäluokille. Harjoitukset ovat laadukkaita, mutta (kovia) pelejä on liian vähän.

Intohimoinen! Se on mun joukkue ja juttu. Seuraan päivittäin Ilvestä. Pelannut itse kiekkoa b-junnuihin asti Ipassa, futista 5 kautta ja säbääkin 2 kautta. Molemmat poikani pelaa Ipan junnuissa.

Suhteeni Tapparaan… Yli 250 Tapparan peliä on livenä nähtynä. Perheelläni/yritykselläni on 4 kausaria ollut kauan. 2 mestaruutta livenä koettu. On tua rinnassa omat paikkansa Kuceralla (oli joskus jopa julkkana seinällä, vaikka Ipa on mun joukkue), isä Barkovilla, Jutilla ja parilla muulla. Kun tua kyliillä ja kuppiloissa on joutunut Ipan takkiansa verbaalisesti puolustaan, niin lähes aina se kettuileva Tapparafani on joutunut toteamaan, että kiekosta ja jopa Tapparasta tietää vähempi :wink:

Jos ilves ei pärjää, niin kannatan Tamperelaisena Tapparaa. Vihaan etenkin TPS:ää ja Kärppiä. Toivoisin Ilveksen ja Tapparan kannattajien välille samantapaista suhdetta, kun esim Ipan ja IFK:n fanien välillä on. Kannustetaan omia tiätty, mutta kunnioitetaan vastustajia. Sehän vois “TBK”:nkin suusta tulla se “kom igen”, minkä IFK heitti ja sai faneineen ison rispektin. Pienestähän nää kiinni on. Tapparankin talous on lähimenneisyydessä (<20v) syvällä uinut kaikkine huoltiksineen, eikä urheilullisestikaan kauaa ole Saaristen vuosista. Tapparan menestys on Ilvekselle hyödyksi ja päin vastoin. Kumpa joskus saisi todistaa derbyfinaalia! Ipan finaalin ja mestaruudenkin voisin mieluusti uudelleen livenä kokea. Siittä edellisestä en enää paljoa muista. Ottelun pääsylippua ja 120cm ipatakki on edelleen tallessa, mutta muistot on haalistuneet :frowning:

12 tykkäystä

Topic voisi olla kansiotsikko jostain lehtijutusta, jossa Poika avautuu :slight_smile:

Koska en ole tamperelainen, suhteeni Ilvekseen on varmaan neutraalimpi kuin monella muulla tapparalaisella. Aiemmin, astelman oltua tasaisempi, joukkue herätti enemmän tuntemuksia, mutta nykyisin enempi joukkue muiden joukossa. Ja nimenomaan arvostamieni perinteikkäiden liigajoukkueiden joukossa.

Vaikka olen kannattanut Tapparaa 1980-1990 -lukujen taitteesta asti, niin nykyisistä liigajoukkueista taitaa melkein olla Kärpät se, joka herättää eniten “ylimääräistä” voittamisenhalua ihan viime vuosien kokemusten vuoksi.

Tiivistäisin itse siihen, että Ipan bandwagoniin hyppäisin, jos olisivat ilman meitä finaaleissa. Ja unelmafinaali olisi paikallinen. Jos siihen vielä joskus venyvät, niin kovan työn ovat tehneet.

Lämmittää aina sydäntä kun ilveksellä menee huonosti, mitä huonommin sitä parempi… Välillä jo jopa säälitti ilveksen tila(meinasin jopa firmalle ostaa pari ipan kausarii), mutta nimimerkit Baloun ja eräs hege on saanut taas vihan ilvestä kohtaan niin kovaksi, että ei enää ipaa ikinä ees harkita edes kausikorttien muodossa edes firmalle… Kiitos heille siitä :wink:

1 tykkäys

Tämä ei ole muistokirjoitus, vaikka Ilvestä suuresti kunnioittaen :grinning: Siis noin sen koen itsekin että Tampere tulee heti Tapparan jälkeen! Koovee & IkVi :+1:

Koen Ilveksen sympaattisena pikkuseurana. Kannattajat aina puhuvat paluusta sinne minne Ilves kuuluu, eli 30-40-luvulle? Todellinen suurseura Ilves ei ole ollut millään mittapuulla liigassa tai muutenkaan modernin kiekon aikana. Kaukana on tosiaan ne tasaisen väännön päivät.

Tapparan jälkeen kannatuksessa seuraavina tulevat Ässät ja SaiPa, mutta Ilves saattaa olla hyvä kolmonen. Mestaruuksia ei heille enää suo, mutta vaikka pronssi ja hopea silloin tällöin.

Käyttäjä HeGe41 on todella ärsyttävä, jopa oksettava, tyyppi. Hänen kirjoitteluiden perusteella mies tuntuu todella katkeralta pikkupojalta. Kääntää takkia, on ylimielinen ja suorastaan halveksii Tapparaa. On todella sääli, että yksi Ilveksen ‘johtavista’ kannattajista on tuollainen persoona. Sitä saa mitä tilaa.

1 tykkäys

Hienoa kun Ilves pärjää. Mulla on paljon tuttuja naapurin leirissä,mutta tänä vuonna tuntuu,että heillä on ruvennut mopo keuliin. Jotenkin esim.tyäpaikalla aistii sen vi…umaisuuden ja pienen piikittelyn meidän faneja kohtaan. Onko neljännes runkosarjan menestys tehnyt osasta mul…uja? Suhteeni naapuriin rupeaa olemaan koetuksella. Onneksi kausi on pitkä. Ilon kautta ihmiset.

4 tykkäystä

Entisenä Ilveksen kapteenina suhteeni paikallisvastustajaan on ristiriitainen. Synkästä historiastani löytyy noin kymmenen vuotta jalkapallon puolella junioriedustuksessa tahkoamista. Samalla aina ollut Tapparan kannattaja kiekon puolella…

PS. Älkää liputtako. Ajattelin että kaikille parempi kun kerron avoimesti kaikille tästä vaikeasta asiasta.

23 tykkäystä

Pikkupoikana rakas pappani, rauha hänen muistolleen, vei minut ensimmäiseen liigapeliini, joka oli Ilveksen peli. Osti jopa pienen Ilveksen lipun. Hetken siinä menin, mutta sitten kun olin itse aloittanut jääkiekon ja saimme joukkueesta 50 markalla Tapparan seisomakausarit, aloin käydä niissä ja kelkka kääntyi n. 10-vuoden iässä ja siitä seuraavat 26 vuotta ollaan oltu Tapparan kelkassa. Itse jopa pelasin 1,5 kautta Ilveksen kaupunginosajengissä, mutta silti Tappara oli ja pysyi. Rakas joukkue, jota tulee seurattua niin paljon, että espoolaista vaimoani välillä ottaa pattiin. Ilves ei herätä suurta vihaa, mutta ei mitään riemunkiljahduksiakaan. Mutta tänän hetken tilanne vähän ärsyttää, koska tutuissani on myös hieman noussut tuo ylimielisyys esiin ja kuittailua tulee.

2 tykkäystä

Junioreissa arvostan tiettyjä Ilveksen valmentajia ja toimijoita äärettömän paljon.
Kannattajissa isoa osaa en juurikaan, koska on mun kanssa eri linjoilla ja siksi ärsyttää koska katsovat eri lasien läpi.

2 tykkäystä