Hakametsään mun tulee polkea/kävellä juna-asemalta ja olen siitä mielessäni. Ennen peliä ehtii tekemään viimeiset henkiset valmistelut ja pelin jälkeen on mukava käydä peli lävitse raikkaassa ulkoilmassa.
Joskus ehkä sataa märkiä rättejä naamalle mutta mun mielestä se kuuluu asiaan, kun kierretään Suomea ympäri kiekon perässä.
Areenalle käsittääkseni tulee oma junapysäkki, joten happihyppely jää välistä.
Olen ilmeisesti vähemmistöä, jotka tykkäävät pienestä siirtymätaipaleesta ulkoilmassa.
Siis kyllähän uuden hallin ympäristössä on tajuttomasti parkkitilaa jo valmiina. Siksi oma iso parkkihalli olisi vain iso ja turha kuluerä. Itse aion uudelle hallille mennä julkisilla. Hakametsäänkin menisin jos matkaan ei tuhrautuisi niin kauna aikaa. Bussilla 45-60min suuntaansa versus oma auto 15min suuntaansa. Keskustaan kuitenkin menee vain se 15-20min suuntaansa. Toki jään kaipaan sitä auton putsaamista räntä paskasta Hakametsän hiekkaparkkikselta
Voisko joku käydä GPS-laitteen kanssa mittaamassa todelliset kävelymatkat eri parkkipaikoilta uuden hallin rakennustyömaalle? Mietin, että 1000 metriä tai vähän yli on varmaan useimmille autoilijoille vielä ok. Yli 1500 metriä niin alkaa tulla valitusta että saa kävellä koko illan päästäkseen hallille.
Kyllä tietysti voi loskaa laseista pyyhkiäkkin kun vertaa sitä n. 2.5h pysäköinti maksu. Ja se hinta kun kerrotaan 30+playoffit kertaa, niin muutama kerta loskan putsaus on aika jees
Tässä muutamat ovat maininneetkin jotain uuden hallin katsojamäärästä. Uskotteko, että halli täyttyy keskimäärin huomattavasti enemmän kuin entinen? Itse olen vähän skeptinen, etenkin sitten, kun uutuudenviehätys katoaa.
Se asemalta hallille kävely ja takaisin on jo traditio itsellekin. Pikkaisen varmaan ikävä tulee…
Ensimmäisen kerran 1986 tuli tuo pätkä käveltyä edestakaisin, kun iskä synttärilahjaksi vei poikansa elämän ensimmäistä Tapparan kotipeliä katsomaan. Paluumatkoilta paljon pääasiassa positiivisia fiiliksiä siitä lähtien kokenut…
En usko, että alkuhuuman jälkeen ns. “normaaleissa” arkipeleissä hirveästi sen enempää välttämättä käy, kuin Hakametsässäkään. Saa nähdä millaiseksi homma muodostuu.
Mutta varsinkin paikallispeleissä saattaa olla todella komeita yleisömääriä.
Kattelin vr:n sivuilta että 10 matkan lähiliikenteen sarjalippu maksaa 18,40. Ainakin pelin alkuun näyttäisi aikataulu sopivan , loppuhan on aina hiukan arvoitus.
Toi on muuten hyvä pointti, tota Nokian junayhteyttä ollaan kehittämässä muutenkin niin jos sillä pääsis hallille asti niin syyt tulla tuolta autolla on aika nollissa.
Tessulle ollaan juuri rakentamassa seisaketta myös.
Itse asun Villilässä, n. 10min kävely Tessun seisakkeelle enkä todellakaan aio uudelle Areenalle kertaakaan mennä omalla autolla kun edes keskustorin bussipysäkiltä ei kävele kuin sen 10min. Ja jos huvittaa istua bussissa eikä kävellä niin rautatieaseman pysäkiltä kävelee 2min.
Niinpä tietysti. Google tietää seuraavat pysäköintipaikat kävelymatkan päässä:
Finnpark Tullintori 530 paikkaa (350 metriä)
Finnpark Tampere-talo 287 (450 m)
Finnpark Koskikeskus 430 (600 m)
Tampere-talon pysäköinti (Sairaalankatu) noin 300 paikkaa (750 m)
Finnpark Asema 460 (800 m)
Aimo Park Valtatie30 1085 (850 m)
Finnpark Ratina 1215 (850 m)
Finnpark Hämppi 972 (1,2 km)
On siinä yhteensä yli 5000 autopaikkaa sopivilla etäisyyksillä, en tiedä sitten mikä prosentti noista yleensä on illalla käytössä, mutta kyllä noilla varmaan alkuun pääsee.
Nyt kun muistelee niin noita Finparkin jamppoja on ollut otteluisäntinä ja ovat vippiä kayttäneet joten eiköhän sieltä joku “kytky” vielä tule kunhan on sen aika.