Tuskinpa sekään tilannetta auttaa, että Sari Sirkkiä-Jarva saa pääsääntöisesti aina kuraa niskaansa, sanoi kiekkokierroksella sitten mitä tahansa.
Naisnäkökulma tulee, jos on tullakseen. Minua ei kiinnostaa onko nimimerkki nainen vai ei. Jos olen nimimerkin kanssa eri mieltä, niin tulen nimimerkkiä haastamaan ihan yhtä paljon kuin sinua.
Palautetta kanssakeskustelijoille ketjusta löytyy minun ajatuksia myös. Ota noista nyt sitten selvää.
Tuo NHL-seuranta on sellainen etten tiedä itseni lisäksi ketään naispuoleista jonka tietäisin seuraavan änäripelejä. Tapparaa seuraavat kyllä ja peleissä käyvät melkein kaikki tuttuni, niin miehet kuin naiset. Yleensä kun kertoo seuraavansa änäriä, on vastauksena ihmettelyä ja sellainen “seuraatko oikeasti”- kysely.
Ylipäänsä tiedän naisten kohdalta paljon sellaista että seurataan sitä omaa joukkuetta niinkuin pitääkin, mutta ei ehkä sitten yleisesti seurata kiekkoa sen oman jengin ulkopuolelta.
Tuntuu tuo olevan eri foorumeilla kaikkien sukupuoliolettamattomien nimimerkkien kohdalla enenmmänkin sääntö kuin poikkeus.
Toki, on paljon niitä naispuoleisia faneja jotka tosiaan seuraa sitä omaa joukkuettaan ja kuolataan pelaajien perään. Ei tiedetä muuta kun mitä uutisissa lukee eikä missään nimessä seurata muiden joukkueiden tilanteita.
Kyllä mullakin tietyt suosikit on mutta erityisesti nautin seurata pelaajia joista huokuu peliäly ja taito, joukkueesta huolimatta.
Mun mielestä on turhauttavaa puhua jääkiekosta sellaisten kanssa joiden tietous perustuu iltalehden otsikoihin eikä pelaajista tiedetä kun ehkä liigajoukkueiden kultakypärät.
Tänne foorumille en juurikaan oo kirjoitellut, mutta seuraan päivittäin. Peleissä oon käynyt aktiivisesti, seisomakatsomossa pääosin.
Täälläkin tulee änäriä seurattua, tosin tällä kaudella jäänyt vähän vähemmälle runkosarjan osalta. En ehkä die hard -faniksi sen suhteen tunnustaudu Siskon miehen kanssa ollaan nyt muutaman vuoden ajan tilattu Viaplay puoliksi sitä varten. Jossain välissä seurailin myös öisin livenä, mutta päätin että arvostan nukkumista enemmän.
Liigan lisäksi tykkään katsella U18 ja U20 kisoja ja silloin tällöin ehdin Tapparan nuortenkin pelejä katsella.
Töissä “kaikki” tietää että kannatan Tapparaa ja hyviä kiekkokeskusteluita on sielläkin käyty niin Tapparan kuin Ilveksenkin kannattajien kesken.
Olen täällä palstalla silti ehkä enemmän lukija kuin kommentoija kun en jaksa kännykällä kovin usein kirjoitella
Pitää varmasti paikkaansa. Ja siksi se ilmeisesti onkin niin yllättävää kun joku sitä enemmänkin seuraa, ja vielä naispuoleinen.
Antaisit tulla vain tekstiä. Jos olet väärässä, niin kyllä täältä löytyy innokkaita korjaajia.
Olen kannattanut Tapparaa 70-luvun alkupuolelta. Isäni liittyy asiaan, mutta en kerro siitä sen enempää. Asuimme 70 ja 80-luvuilla Tampereen ulkopuolella, ja pelien seuraaminen livenä oli harvinaisempaa, mutta silti useamman kerran kaudessa paikan päällä.
1988 olimme paikalla, kun Tappara voitti kolmannen perättäisen Suomen mestaruuden. Muistan sen huikean tunteen koko pelin ajan ja lopulta mestaruuden ratkettua.
2016 nuorempi tyttäreni alkoi kysellä hallille pääsya. Minulla oli ollut kavereiden kanssa kausikortit useita vuosia, mutta pleijareihin eräs kaveri ei voinut lunastaa kausaria terveydellisistä syistä. Lunastin sen tyttärelleni.
Pleijarikevään nautimme siis Laineen ja kumppaneiden mahtavista esityksistä ja täytyy sanoa, että yksi elämäni hienoimmista hetkistä oli se, kun sain ojentaa tyttärelleni sen kokemuksen, jonka olin itse saanut kokea oman isäni kanssa vuosia aikaisemmin. Laineen paitakin hommattiin ja Pate tuli sen henkilökohtaisesti tytölle luovuttamaan.
Siitä lähtien meillä on ollut tyttäreni kanssa kausarit ja tulee olemaan uudella areenallakin. Tuskin tytär tänne vielä kirjoittelee, mutta kyynistyttyään isänsä lailla, ehkä sittten tulevaisuudessa .
Jääkiekkoa ja Liigaa seuraa pienenpieni murto-osa miespuolisestakin väestöstä. Ollaan todella kaukana saturaatiopisteestä. Sanoisin siksi, että vaikka katsomoissa miesenemmistö onkin, halliin tarvitaan vain lisää ihmisiä. Miehiä ja naisia ja kaikenlaisia.
Tietysti jos on jotain rakenteissa jotka ajavat vähemmistöä pois katsomoista, niitä pitää aktiivisesti purkaa. Jalustalle nostamista sen sijaan pitää välttää viimeiseen asti. Yhdenvertaisuus on maali eikä siitä pidä mennä senttiäkään yli.
Rivien välistä olen ollut lukevinani että myös miespuoliset kannattajat ovat lähes kuolanneet ja julistaneet julkisesti rakkauttaan pelaajia kohtaan.
Etköhän säkin sovi tänne palstalle, kun mäkin näytän sopivan. Melkein väitän, että tällä palstalla minun ilvesläisyyteni on pahempi juttu, kuin sinun naiseutesi.
Mietis tilanne jos joku naispuoleinen Ilveksien kannattaja tulisi tänne omalla nimellään, takki auki ja raamit kaulassa mesoamaan.
Voisi tulla lyhyt ja nopea visiitti?
Mielenkiintoista pohdintaa täällä. Itse päädyin Tapparan faniksi isäni kautta, mulla kun ei veljiä ole niin me tytöt oltiin ainoa vaihtoehto halliin vietäväksi Itsellä on paljon naispuolisia kavereita jotka seuraavat jääkiekkoa.
Minutkin varmaan nimimerkin perusteella moni olettaa mieheksi ja se onkin ihan tietoinen valinta, eipä tule mitään aseentellista näkökulmaa keskusteluihin.