Tapparan peliesitykset 2017-18

Tapparan pelitapahan on tällä kaudella ollut kuin odottaisi joululahjaa. Missään pelissä ei tiedä yhtään, mitä sieltä tulee. En tiedä, onko se hyvä vai huono asia, mutta fanille tämä on ainakin mielenkiintoista! :smiley: Vaihteluväli on melkoinen :wink: Tylsä on mun mielestä vaan tässä väärä sanamuoto.

4 tykkäystä

Olen itsekin kritisoinut Tapparan pelinä täällä tylsäksi, mutta nyt yhtäkkiä tuntuu että jokaikinen media on herännyt samaan. On suorastaan muodikasta haukua joukkueen esityksiä ja erityisesti Rautakorpea: Kotikaupungin Aamulehti ei halua maksaa enää Tapparan peleistä, Sihvonen ruoskii Rautakorpea epäonnistumisesta Mtv Sportilla ja kertoo nesteen nousseen Rautakorven päähän Hämeen sanomissa. Kiekkoareena taas on keksinyt oman “tapahtumaköyhyys”-mittarin, jonka pohjimmaisena on tietysti Tappara.

Olen kyllä huomannut näinä menestyksen vuosina että kommentaattoritkin ovat aina Tapparan vastustajien puolella, sellaiseen Daavid ja Goljat tyyliin. Ns. Meidän Peliä kritisoitiin laajasti, vaikka sillä voitettiin. Nyt sitten kun yritetään jotain uutta, sitäkin kritisoidaan ja ilkutaan. Ei taida koskaan olla hyvä…ja Tappara parka kun ei voi yhtenä liigan menestyksekkäimpänä seurana saada Daavidin asemaa: jos voittaa niin sehän oli vaan odotettua tuolla materiaalilla. Noissa Goljatin odotuksissa vaan unohtuu monesti se, että Tapparan budjetit häviää monelle muulle liigajoukkueelle.

1 tykkäys

Maksaako lehdet muuten siitä seuroille että toimittajat pääsee peleihin vai miten homma toimii?

Uskoisin että media pääsee ilmaiseksi

Kyllähän noin perinteisesti toimittajista on pyritty pitämään huolta ja kestitsemäänkin paremmin kuin rivikansalaista. Tarkkaa tietoa ei ole jääkiekkoseurojen osalta, mutta lähes kaikkiin tilaisuuksiin pääsee ilmaiseksi kun media ilmoittaa että tulee tekemään jutun.

1 tykkäys

Eli katsotaan vain silloin kuin tulee voittoja, muuten ei? Noinkin sen voi ilmeisesti nähdä.

Minulla on tapana käydä hallissa aina, satoi tai paistoi, hävittiin tai voitettiin.

4 tykkäystä

Samaa mieltä, kyllä tällä joukkueella pitää pystyä tarjoamaan paljon viihdyttävämpää lätkää. Rautakorpi ei vaan osaa pelata peliä viihdyttävästi vaan pelaa voittaakseen . Tässä asiassa Tapola on valovuosia edellä ja ikävä on kyllä viime vuoden peliä. Jussilla oli kova vaatimustaso mutta pelaajat tuntuivat pelaavaan paljon vapautuneemmin ja touhu oli muutenkin iloisempaa.

1 tykkäys

Kyllähän sitä odotteli tältä rosterilta ja uusitulta pelitavalta sitä, että painopisteet ovat yksilöiden taidossa, riskien ottamisessa niiden kaihtamisen sijaan sekä pelipaikattomassa pelaamisessa - pakit nousevat rohkeasti tukemaan hyökkäyksiä, silläkin uhalla, että peli kääntyy taas toiseen suuntaan. Pitkässä juoksussa materiaalin turvin nämä riskit kääntyvät meille. Tuloksena viihdyttävää, maalirikasta kiekkoa, jossa pelaajilla vapauksia ja yksilöt pelaavat vahvuuksillaan.

Mitään minä en valmennuksesta sinänsä tiedä, mutta yksilöistä kukaan ei ole ollut niin sanotusti liekeissä. Näitä on aina kentällä huikea seurata, mutta ei niitä ole ollut seurattavaksi tällä kaudella. Yksikään kenttä ei ole oikein toiminut, ehkä Rauhala-Karjalainen -pari, mutta muuten oikein mitää kemiaa ei ole löytynyt.

Yksilöistä moni näyttää tuskastuneelta, ja maalin jälkeen tuuletuksetkin usein vähän sellaisia, että “meidän se maali pitikin tehdä, niin ei viitsi tuulettaa”. Missä palo, raivo, intohimo, positiiviset tunteet? Ei taklauksia, ei kovaa karvausta, ei juurikaan nahinoita. Maalin pelejä kaikki, missä totaaliset ylikävelyt kotikaukalossa? Yksi on ollut, Ilvestä vastaan. Missä ekat kympit, jolla tullaan erittäin kovaa voittamaan peli? Yksi ollut JYP.iä vastaan.

Omasta mielestäni joukkue pitäisi roolitukseltaan pistää selkeämmäksi. Ketkä ovat ne, jotka pistetään ratkomaan pelejä? Voisiko Zaborskyä peluuttaa yli 20 min vaikka muutaman pelin? Hänelle AV, YV, tasakentällisaikaa, koska siihen hän on tottunut. Kuusela, Repo, Matti Järvinen. Nämä neljä ovat ne pelaajat, joiden vastuuta lisäisin, ja joille antaisin ohjeet, että teihin luotetaan hyökkäyspelissä.

Katsotaan, luottoa on, että parempaan päin ollaan menossa. Alkukausi kuitenkin ollut pieni pettymys, ei sille mitään mahda.

Kyllästyttää kyllä jauhaa näitä samoja asioita joka ketjussa.

6 tykkäystä

Totuus on vaan kylmästi se, että tämän kauden rosteri oli ennen kautta nykyaikojen paras Tappara-rosteri ja pohjalla oli vielä mahtava runkosarja viime kaudelta, joten ei ihme että kolmas sija ei todellakaan tyydytä tässä vaiheessa.

Lisäksi pelitapa on todella tylsää kiekkoa materiaaliin nähden, Aamulehti on siinä ihan oikeassa. Eihän se tosifaneja suuremmin haittaa, jos keväällä ollaan iskussa, mutta nyt kyllä näyttää pahalta kevättä ajatellenkin. Ei olla enää suosikkeja mestariksi, vaikka materiaali onkin edelleen paras.

4 tykkäystä

Joo tavallaan olet siinä mielessä oikeassa, että ennen joka matsia jännittää, että joko viisikkopeli toimisi tai joko hyökkääjät saisivat aikaan syöttöketjuja, mutta sitten kun totuus paljastuu niin aika tylsää puurtamistahan Tapparan peli on.

Akkreditoinnit hoitamalla pääsevät ilmaiseksi. Toki “maksavat” näkyvyydellä, mutta ei muuten.

Näinhän sen homman pitäisi toimia, jos fanikulttuuri on vahva.

Eri asia, jos olisi vuosikausia vedetty vihkoon. Edelleen olen sitä mieltä, että Tapparan organisaatio ja joukkue ei ansaitse boikotteja varsinkaan niiden mukamas kovien fanien piirissä.

9 tykkäystä

Runkosarjahan on ollut hyvin kiinnostavaa Tapparan pelin osalta: oikeastaan missään ottelussa ei ole voinut ennalta tietää, miltä peli tarkasti ottaen näyttää ja mitä se sisältää. Yllättävyyttä, hämmästeltävää ja aitoa hämmennystä on piisannut puuduttavan ylivoimaisuuden sijaan. No; tietysti on harmittanut, ettei joukkue ole piikkipaikalla mutta harvemmin runkosarjapelaaminen on kahden mestaruuden jälkeen ollut yhtä kiinnostavaa ja arvoituksellista aprikoitavaa kun Tapparan runkosarjapelaaminen tällä kaudella.

4 tykkäystä

Tunnetta ei näy peleissä, eikä itsekään syty tollasesta pelistä. Olen kadottanut sen tunneskaalan mitä peleissä parhaimmillaan tulee. En tunne enää samalla lailla, kun olen tuota peliä katsellut, se on tappanut tunteen minustakin. Ei nyt ihan mihin tahansa viitsi vapaa-aikaansa tuhlata kuitenkaan.
Siä sais ny joku sanoo, että heitetään pelikirjat helvettiin ja ruvetaan pelaan.

Olet todennäköisesti vihainen, kun peli ei kulje. Mutta aika hämmästyttävää, että tarjoat sellaisen vaihtoehdon millä ei voi Liigassa menestyä. Pelikirja on - on se sitten minkälainen tahansa - on pelin pohja, tuki ja selkäranka.

Tapparan pelikirja ei toimi tällä hetkellä ja on epäselvä/prosessissa.

1 tykkäys

Tällä hetkellä lisäksi joukkueen paras (ja ainoa) taklaaja on piskuinen Kuusela. Tähän pitäisi saada muutos.

Maalinedustalle tarvitaan lisäksi kunnon maskimies.

2 tykkäystä

Minä puolestani olen nauttinut suunnattomasti tämän vuotisesta runkosarjasta vaikka otteet eivät ole miellyttäneet useinkaan. Mutta eihän siinä pelissä täydellisyyteen voi koskaan päästäkään. Mitään flowpeliä tämä ei ole mutta kun jatkuvasta menestysähkystä pääsee eroon, on Jukan laboratorion seuraaminen suorastaan kiehtovaa. En tietenkään olisi varmasti samaa mieltä, jos sijoitus olisi <6 .

6 tykkäystä

Älä muuta sano. Tätä prosessia on erittäin mielenkiintoista seurata. Itse nautin näin seuraajana ja tavallaan mukanaeläjänä näistä “vaikeuksista”.

2 tykkäystä

Kurkkasin sarjataulukkoa. Tapparan maalimäärä on 83, eli jaettu kolmas sija JYPin kanssa. Vain Kärpät merkittävästi edellä.

Jotenkin hassua kun kaikilla pelaajilla on menossa vaikea kausi ja hyökkäyspeli muutenkin tukossa.

8 tykkäystä

Samaa mietin viime viikolla.
Onko Tapparan maalit jakautuneet nyt vaan useammalle pelaajalle, vai onko maalimäärät pienentyneet muillakin?