Ei ole tähän hätään ja töissä on jaksa käydä puhelimella selailemaan. Oma muistikuva olisi että luin sen täältä, ja teksti olisi ollu copy pastettuna itse jutusta.
Eipä ole oikein mitään jäljellä Tapparan hyvästä alkukaudesta. Tai no, maalivahdit pelaavat edelleen kovalla tasolla.
Hyökkäyspeli keskittyy pääasiassa viivelähtöihin, karvaus on yksittäisten pelaajien ryntäilyjä lähinnä pelaten itsensä ulos tilanteesta, aktiivinen puolustaminen eteenpäin on pelkkä muisto, pakit pakittavat siniseltä keskialueelle ja keskialueelta omalle alueelle, hyökkäysalueella viivaa ei käytetä muuhun kuin kiekon palauttamiseen kulmaan, kaikki tyytyvät vain helppoihin perussyöttöihin, jotka eivät luo puolikastakaan maalipaikkaa jne.
Saa nähdä, kauanko tämä pelleily jatkuu ennen kuin aletaan palata vanhaan voitolliseen pelitapaan.
Ei tässä oo muuta hyvää jäljellä, ku veikkauksen hyvät kertoimet Tapparan vastustajilla. Pakko pelata Kookoota keskiviikkona, jos edes siten voitettas.
Ilvestä Perjantaina sit isolla.
Mistähän mahtaa johtua tämä joka vuotinen täydellinen pelillinen kooma?! Ihan kun kukaan ei osaisi enää edes syöttöä kaverille ja luistellaan niin kun olisi nauhat auki.
Treenijumi on torpattu monessa paikassa ja chl:n aiheuttamaan väsymykseen en kyllä jaksa uskoa. Kyllä niin kova kuntoisia kavereita pitäisi olla että ei muutama ylimääräinen peli voi vetää koko jengiä aivan yöhön. Sitten on ainakin turha haaveilla mistään NHL paikasta jos liigan otteluohjelmalla loppuu kunto!
On tätä taaperrusta vaikea seurata ja vaikka ei marraskuussa mestaruuksia voiteta niin onhan tämä nyt ihan kamalaa sontaa
Saanko mä kysyä, ihan vain osin pelillisiin ja enemmän kehityksen piiriin menevä hommeli : eli puhutaan, että pelaaja haluaa tulla kehittymään Tapparaan. Okei, miten se näkyy sitten kentällä, kun siellä nyt ainakin koko jengi koomailee ja jos ei niin, pyöritään laidoissa, ei edes pyrkimystä tulla sieltä pois jollain metodein: tuki, tuplaus, kolmio, paikanvaihto, pelipaikattomuus tms.
Pakoillaan vastuuta, koko porukka pakoilee. Ei uskalleta ratkaista vaan siirretään mieluummin kaverille joka todennäkösesti epäonnistuu
Viimeisimmässä pelin jälkeisessä haastattelussa on Rautakorpi jo alkanut ihan vähän tönimään pelaajia bussin alle, kommentoimalla pelaajien ymmärrystä tunnistaa träppiä.
Pitää kyllä yhtyä tähän, että Hämeenlinnassa tunnuttiin puskevan välillä aivan päättömissä paikoissa HPK-träppiä vastaan ja tuli harmillisen useita syöttöjä sentterille neljän pelaajan puristukseen. Sitten taas tuntui, että nopeat hyökkäykset eivät taasen lähteneet silloin kuin laidassa olis ollut pelaaja menossa.
Täytyy kyllä olla huolissaan Tapparan pelistä tällä(kin) hetkellä. Materiaali vaikuttaisi hyvältä, mutta joku käsijarru päällä mennään koko ajan. Toki pitää sanoa, että kyllähän HPK on kova joukkue joten ei tänään huonolle hävitty.
En tiedä. Surulliseksi vetää Tapparan tämän hetken vire.
Se on lopun alkua ku alkaa kertoon tollasia juttuja julkisesti, yleensä on joutunu lähtemään ennen aikojaan.
Jos konttaaminen jatkuu, niin ulostetaanko Jukka? Voisiko se olla pelillisen esitysten lukon halkeaminen. Kyllä jos takkuaminen jatkuu, ja Ipa menee pian ohi, samaten Hifk ja Jyp, niin kyllä moni reagois.
Höp löp, jos pelitapa perustuu pitkälti tilanteiden kollektiiviseen tajuamiseen, ja sitten kiekolliset tekevät vastustajaan nähden ihan epätoivoisia ratkaisuja, niin saahan sitä arvostella.
Toisaalta myös valmennus selvästikin epäonnistui jeesaamaan pelaajia löytämään ne tulokselliset ratkaisut tänään. Johtui toki myös vastuksen laadusta. HPK tulee olemaan tällä kaudella kelle tahansa melko kova pähkinä, luulen. Hard nut, niin kuin englanniksi sanotaan.
Edit: Lisätään vielä, että luullakseni myös alkukauden hyökkäyspelaamisen tapa on nyt jostain syystä työnnetty syvälle perstaskuun, tiedä sitten miksi. Liian vähän hyökkäysuhkaa joka tapauksessa tuotetaan.
Se on ihan totta, että usein alkaa olla valmentajan eväät syöty, kun tuollaisia kommentteja alkaa tulla. Vaikka eihän tuo vielä kovin rankaa kommentointia ollutkaan ja voin allekirjoittaa kritiikin pelaajia kohtaan, sillä niin älytöntä puskemista keskialueella välillä nähtiin.
En kuitenkaan usko, että Rautakorpi valmentajan paikalta poistuu muuten kuin omasta aloitteestaan.
Tälläisenä pitkän linjan proRautakorpena alan itsekin olla hiljalleen sitä mieltä, että onneksi miehestä ensi kaudella viimeistään päästään.
Joukkue on turhan aikaisin alkanut pelaamaan playoff-kiekkoa. Yksi maali riittää, jos omassa päässä pidetään nolla. Runkosarjaa on vaan turhan paljon jäljellä. Jokainen vastustaja näyttää nyt olevan vaarallinen. Oliko se syksy sittenkin joku suonenveto. Tappara pelasi ainakin runkosarjassa parhaat pelit pois?
Nyt tarvittais Mika Saukkonen sanomaan suorassa lähetyksessä koko valtakunnalle “Tapparan eväät on syöty”
Siitä se lähti silloin 2003…
Edelleen olen vähän sitä mieltä, että jos tämä on tämän kauden pelillinen kriisi, niin hyvin menee. Alkukauden rallattelu ehkä luo aika vahvaa kontrastia, eikä häviäminen ole koskaan kivaa, mutta muistaakseni aiemmilla kausilla tukkoiset kaudet ovat olleet tätä tukkoisempia ja masentavampia.
Toki hyvät jinxit aina tervetulleita, Saukkoselta tai mistä vaan!
Onhan tämän hetken peli parempaa kuin viime kuussa, joka oli pelillisesti sysipaskaa. Mutta kun katsoo tuota joukkuetta, ja noita tehtyjä maalien määrää, niin kyllä siittä haluttomuus ja pelko näkyy. Pelataan passiivisesti eikä tueta toisten tekemistä, ollaan valmiita jo ottaan vastahyökkäystä, vaikka kiekko on ittellä. Tänäänkin HPKta vastaan pientä hallintaa hyökkäysalueella, kevyt kiekonmenetys, mitä kaikki tekee, heti pois hyökkäysalueelta, tä??? Menetyksen jälkeen pitäs ottaa kiekko takasi, mutta tota se nyt vaan on.
Sitten toi paineistus, vastustaja saa tulla (ellei ole viivelähtö) ihan rauhas omalta p-pisteeltä Tapparan p-pisteelle, ja siinäkään tilanteessa ei anneta painetta, vaan “ohjataan”, mutta tää Tapparan ohjaaminen onki niinku kierre joka tulee aina lähemmäs omaa maalia.
Ja Blood on surkee, Rocky Balboa “hymy” naamalla ku häviää kaikki kamppailut ja kiekot. 3 vuoden pahvi. Saa siirtyä kokiks kohtapian.
Ollaan ajauduttu pisteeseen, jossa aasinhattuja olisi jaossa loppukaudesta. Molemmat asiat eivät voi tapahtua eli romahdus ja menestys.
Nyt näyttäisi olevan liikkeellä puhetta, että tämä on se kerta, kun tiputaan eikä nousta enää. Tällä kertaa aika totisesti on ajanut Rautakorven ohi ja totuuden näkee vain negatiiviset aurinkolasit silmillä, kuten elokuvassa They Live.
Toinen uskomus on, että kaikki on jokavuotisessa aikataulussa ja joukkue on kova sitten kun se Rautakorven lukkariin sopii.
Kyllä näkisin, että ensi viikolla pitää alkaa tapahtumaan tulospuolella ja tehokkuudessa. Varsinkin tuo perjantain paikallispeli on sellainen peli, missä kyllä pitää asenteen olla 100% kaikilla.
Enää kolme ottelua ennen joulua jäljellä (kahden viikon ajalla; 11., 13. & 20.12.), eli väljän ohjelman jaksot vähitellen menossa. Toivottavasti noissa nähdään hyviä voittoja. Vastustajien (KooKoo, Ilves, Pelicans) voisi ainakin kuvitella olevan sopivan ärsyttäviä.
Ens viikolla ollaan peliesitysten puolesta altavastaajia. Edelleenkään en usko, että tämä tästä isosti muuttuu ennen Tammikuuta. Joulunaikaan tulee enemmän lepoa ja ehkä harjoitusmääriä kevennetään. Sitten voi alkaa odottaan tulosta. Kunhan tasapelejä edes riivittäisiin, niin säilytettäisiin top-4 paikka vuodenvaihteeseen.
Iacobellis olis voinu olla sellanen yllätyskortti tähän harmauteen, mutta ei sitten oikein ollutkaan, vaan vaatii enemmän sopeutumista. Bertrand on se varmin kortti niihin yllättäviin maaleihin.
Levtchi on ollut koko kauden valopilkku, niinkuin Virtakin ja uskon heidän jatkavan hyviä otteitaan.
Erikoinen kauden alku sai odottamaan erikoisempaa kautta, mutta Tapparan perinteet velvoittaa nahkeampiin jaksoihin, jotta me kaikki saamme aina uudestaan oppia häviämisen jaloa taitoa ja josta voi keväällä ammentaa kokemuksia.
Usko on kova, vaikka kuullostan kyyniseltä.