Tarinat nimimerkkien ja profiilikuvien takana

Mulla myös Mara yksi suurimmista idoleista Porvarin Jukan ohella. Mutta koska TPS on mulla ollut iki-inhokki, niin kuinka se silloin sapetti kun pojat siirtyivät Turkuun. Jarkko ensin ja Porvari myöhemmin.

1 tykkäys

Eihän se mukavalta tuntunut, mutta molemmat tekivät niin mahtavan uran Tapparassa, että tuo siirto ei lopettanut ainakaan minun fanitustani, tuskin sinunkaan!

Joo ei, aika kultaa muistot.

Minun nimimerkki tulee suoraan ala-asteelta. Aikoinaan kesken ala-asteaikani, ensimmäinen kyläkouluni lakkautettiin ja tuli koulun vaihto, minne tuli myös muistakin edellisenä keväänä toimintansa lakanneista kouluista oppilaita. No, minun luokalleni tuli sitten kolme Aleksia, mikä luonnollisesti aiheutti ongelman. Piti keksiä keino millä erottaa Aleksit toisistaan. Opettajani sitten minulle sanoi, varmaankin alun perin vitsinä, että sinä voisit olla Mustis, kun se taittuu aika “luonnollisesti” suoraan sukunimestä. En muista enää mahtoiko opettaja lopulta koskaan tätä uutta lempinimeä käyttää, mutta kaveripiireissä se jäi elämään ja osa kavereista käyttää tuota nimeä minusta edelleenkin.

7 tykkäystä

Onko sukunimi sattumalta Mustanaamio?

7 tykkäystä

Ei sentään :slight_smile: Mutta puoliksi oikein se jo on.

Tämä @taajamapaattyy laittama linkki! :heart_eyes: Mahtavaa päästä penkomaan legendaarisia Jälkipelejä, joista on vain kuullut puheita! Tältä foorumilta tuttuja nickejä löytyy ja sitten heitä joista on vain kuullut juttua. Tsemppari, Rebound jne. Foorumilegendoja! Huikeeta!

Sieltähän löytyi huikaisevan ajankohtainen ketju:

https://web.archive.org/web/20030406144623/http://www.connet.fi:80/tappara/ubb/Forum1/HTML/000772.html

9 tykkäystä

@taajamapaattyy vaadin selvitystä, miksi on annettu @Treppu aarreaitan avaimet julkiseen jakoon? Trepulla on muutakin tekemistä ja menee yöunet, kun innokkaasti selaa. Edesvastuuton linkin jakaminen! :smiley:

2 tykkäystä

Mun yöunet ovat olleet “pilalla” jo kohta pari kuukautta, kun on tullut juteltua erään ihmisen kanssa päivästä ja yöstä toiseen, joten chill out bro. :stuck_out_tongue:

1 tykkäys

Siellä vuosituhannen alkuvuosina oli sellainen ketju kuin “Jo riittää Tapparan maineen lokaaminen”. Nyt hukkasin kyseisen sivun, mutta tuontyylinen se otsikko on. En päässyt ketjua lukemaan, mutta muistaakseni erityisesti juuri siinä ketjussa nimimerkki Zztoippari kävi legendaarista sotaansa Rautakorpea vastaan. Se, tai ainakin sen tietäminen, kuuluu ehdottomasti innokkaan palstalaisen yleissivistykseen. Olisi, olisi ollut, hienoa nähdä @peterra keskustelu Zztoipparin kanssa. Lopulta peterra olisi puhunut toipparin suohon, tai ainakin tekstimassallaan katveeseen vyöryttänyt. Mitähän toippari ajattelee siitä, että Rautakorpi on edelleen Tapparan puikoissa.

Kun katselee “vanhan palstan” nimimerkkejä niin lonkalta sanoisin että alle 10 % niistä on käytössä. Mutta varmasti useampi edelleen kirjoittelee. Ja väittäisin että yli 50 % edelleen lukee. Entä kuinka kauan keskimääräinen palstalainen palstalle kirjoittelee? On varmaankin joku ikä tai elämänvaihe, johon aktiivisin keskusteluaika sijoittuu. Sen jälkeen aika moni siirtyy taustalle. Harva kirjoittelee aktiivisesti esim. yli 10 vuotta tai edes 5 vuotta, mutta niitäkin on. AJL:n @krobbe muistoa kunnioittaen, tp.

6 tykkäystä

Aika pahan pistit… Jäin heti kiinni onelineristä Marko Mäkisen ketjussa :blush:

iceman lähetetty 29-01- 15:50 Lähettäjän tiedot iceman Lähetä sähköpostia iceman
Joo! Soppari kouraan!

4 tykkäystä

Joo, paljon tuttuja nimiä! Olisi todella hienoa päästä verestämään enemmänkin muistoja noilta ajoilta, mutta ei taida löytyä? Yksi jota olen jäänyt kaipaamaan erityisen paljon on noihin aikoihin vaikuttanut nimimerkki Hevosmies, hänet ja monet muutkin tapasin ihan oikeassakin elämässä! Tsemppari (RIP), polvipetteri, axe, timppa1969, Rebound, Kosonen, mr icehockey, patu, ippe, U2, JJ69, JH75, Rymy ja moni muukin, jotka ei tähän hetkeen tule mieleen. Tämä ja nämä saavat minut erittäin hyvälle tuulelle!

Hevosmies, jos olet täällä laita yv!

e meinasi unohtua Kotkan pojista (patun lisäksi) toinen kimis75!

En ole Rautakorpea teilaamassa. Näytöt ovat hyvät, monellakin tapaa ajateltuna. Mielestäni vain hän luokittelee pelaajat kahteen eri kastiin, kun pitkän sarjan aikana kierrätystä voisi harjoittaa tasaisemmin, enemmän kuormaa jakaen. Kun kerran vilttikierteeseen pelaaja Tapparassa joutuu, tuntuu sieltä pois pääseminen olevan mahdotonta. - @ljpp 15-03-2003

Maailma ei sittenkään ole muuttunut niin paljon viidessätoista vuodessa. Tai Rautakorpi ei ole :slight_smile:

9 tykkäystä

@ljpp ollut tosiaan jo myös pitkään mukana, henkilökohtaisesti minulla ei ole ollut kunniaa häntä tavata (ainakaan tietääkseni), mutta yksi meidän fanien peruskallioita hän on!

Mullakin oli nimimerkki tuolla, mutta en juuri osallistunut keskusteluun. Luin kuitenkin todella aktiivisesti. Sen muistan, että kerran kun teinipoikana menin viisastelemaan huonossa kohtaa niin eräs silloinen palstakuuluisuus hyökkäsi aika voimakkaasti. :smile: Monet jutut on jäänyt mieleen noilta ajoilta, nimimerkki TURPELAn ketjunavaus toki päällimmäisenä.

Silloisen palstan kuuluisuuksista moni mainitaan myös mr icehockeyn legendaarisessa kappaleessa:

3 tykkäystä

@Juteeni hei! :wink:

20 tykkäystä

Pitkä matka Jarin kanssa tuli vihdoinkin päätökseen. :tada::tada::tada:

Melkein kaksi kuukautta siinä lopulta meni ja vasta kolmannella yrittämällä Tappara onnistui selättämään Japan lakeijoineen.

14 tykkäystä

Mun täytyy kyllä sanoa että Japan kuva toi katu-uskottavuutta sun viesteihin. Ei juuri uskaltanut väittää vastaan.

19 tykkäystä

Voit toki syyttää minua, mutta kyllä tosiasia on se, että tällä kaudella @TTman on veikannut niin usein päin honkia, että syyttävä sormi puuttuvan mestaruuden (mahdollisen puuttuvan mestaruuden) osalta kyllä kääntyy väistämättä häneen eikä minuun.

Joskus täytyy mennä eteenpäin :smiley: Ja tosiasiat ensin: en minä Tapparan mestaruutta tarvitse - toivon sen enemmän muiden asioiden vuoksi. Yksi mestaruus teki hyvää mm. Rautakorven Jukalle ja Tomas Zaborskylle.

1 tykkäys