Tarinat nimimerkkien ja profiilikuvien takana

Minulla onkin tarina @Kettukuittaa Micke Renbergista.

90-luvun alussa Luulaja osallistui ahkerasti Tampere Cuppiin ja silloin pelejä pelattiin myös kakkoshallissa, jonne ainakin osa joukkueista tepasteli tupit jalassa Haka 1:stä.

Oltiin jostain saatu idea pyydellä hallin pihalla pelaajien nimmareita paperiseen matsilippuun ja juuri silloin Luulajan joukkue käveli hallien väliä. Pyysin yhdeltä tyypiltä nimmarin ja kun en saanut nimestä selvää, niin vilkaisin mitä paidan selässä luki. Joku Renberg.

18 tykkäystä

En ole hirveästi avannut oman nimimerkin taustoja, enkä suuremmin avaa nytkään. Ensimmäinen tapahtuma kasvotusten oli kuitenkin seuraava:

Oltiin joskus aikanaan jollain risteilyllä ja vietettiin aikaa kavereiden kanssa hytissä. Kuten tapana oli, niin pidettiin hytin ovea auki ja huudeltiin ohi meneville tytöille jne. Sitten siitä hyttikäytävää pitkin marssi pari kaveria kohtuullisessa laitamyötäisessä ja niillekin jotain kommenttia annettiin. Kääntyivät takaisin ja tulivat jutulle hyvässä hengessä. Toinen kaveri ei oikein saanut puhetta tuotettua ja toinen sitten esitteli tuon kaverinsa joka ei tuolla hetkellä ollut oikein puhekykyinen. Tuo puhekyvytön oli kuulemma Koomikko.
Tottakai tunnistin molemmat. Tuo koomikko oli Mikko Peltola ja toinen sankari oli, no arvaatte varmaan.

E. Ja nimimerkkini kaveri on ihan loistava persoona ja melkoinen kiekkotaituri. Ehkä myös hauskin ja mukavin kaveri kenet olen kopissa tavannut.

18 tykkäystä

Oma nimimerkki on erittäin yksinkertainen, kausari on katsomossa a1 rivillä 6 (kannattajakausikortti).

Joku on saattanut nähdä naaman screenillä, kun toissa kaudella jossain pudotuspelissä voitin kausaripaikkalaisille suunnatussa arvonnassa moottorisahan :slight_smile:

Itsellä moottorisahalle on yhtä paljon käyttöä kuin kalalla polkupyörälle niin isälle meni.

26 tykkäystä

Jep. Mulla on myös ollut kunnia tutustua häneen kiekkokaukalon ulkopuolella. :laughing:
Ei tästä tämän enempää tähän ketjuun, kun alkaa mennä jo ohi aiheen. :zipper_mouth_face:

Aijjai sentään. Nyt sai anonyymiteetti pahan kolauksen. :rofl:
Jos en ihan väärin muista niin melkein viereen tuli moottorisaha. :see_no_evil:

3 tykkäystä

Siinähän olis valmis aihio profiilikuvaksi. Matikaisella tai ilman. :wink:

Itsellähän nimimerkki tulee tylsästi lempinimestä ja kuvassa on Balilainen Barong, eli hyväntahtoinen henki.

7 tykkäystä

@Heka8835 taitaa olla Carter Hart kuvassa

2 tykkäystä

Jep. Saa nyt hetken olla Carter kuvissa. On tehnyt muhun kyllä suuren vaikutuksen nuori kaveri :+1:

4 tykkäystä

Tällä hetkellä Chuck Berry. Mies jonka kitaransoitto lienee yks eniten koko rock musiikkiin vaikuttaneista, ellei kaikista eniten.

10 tykkäystä

Minulla on profiilikuvassani itse piirtämäni särkikala.

18 tykkäystä

@KanahakinKrykovi en tiedä onko täällä ollut puhetta, mutta viittaako nimimerkkisi Tohlopinkadun kanahäkkiin? Se ainakin kulki sillä nimellä aikanaan. :slight_smile:

Myös siihen. Länsipuolella oli muutama muukin “kanahäkki” taannoin.

1 tykkäys

Tohlopinkadun kanahäkillä tullut käytyä paljonkin, kun siinä kadun varrella itsekin lapsuuden ja nuoruuden vietin. :slight_smile:

Mikä on kanahäkki tässä viitekehyksessä käytettynä?

Verkolla ympäröity ulkokenttä. Kesällä hiekka, talvella jää. :slight_smile:

1 tykkäys

Koskalie 60-70 luvulla? Rakennettiin lähiöihin pieniä hiekkakenttä jotka aidattiin n.2m korkeilla verkkoaidoilla. Näitä joka sivulta aidattuja häkkikenttiä kutsuttiin länsi Tampereella kanahäkeiksi. Tohlopinkadun ja vissiin Raholan kanahäkit oli näistä ne tunnetuimmat.

4 tykkäystä

Missä Raholassa? Itse muutin Raholaan 2004 ja Raholan koulun vieressä (Risuharjunkadulla) oli vain päädyissä kanaverkot kuten myös Piikahaassa. Liikuntakeskuksen kentällä oli ihan oikea kaukalo ja vieressä luistelualue.

Mä pelkään missanneeni jotain hienoa raholalaista perinnettä! :slight_smile:

Risuharjunkadun ja Ketostenkadun välissä oleva hiekkakenttä oli se “Kanahäkki”. Kenttä koki kasvojen kohotuksen vuosituhannen taitteessa, jolloin puolet aidoista poistettiin ja loput uusittiin.

2 tykkäystä

Okei, vähän arvelinkin että tuo oli varmaan aiemmin kanahäkki.

Kiitoksia infosta!

Tuli tässä vähän aikaa sitten luettua, että joku henkilö sai Kummelin sanoin ‘isot rapsut’ käyttäneensä joku toisen henkilön kuvaa tekijänoikeuksiin vedoten.

Summaa nyt en muista, mutta iso se oli. Googlesta kuvahaulla oli aikaisempi avatar joka sisälti tekstiä.
Artikkelin luettani asia jäi mieleen ja tämän johdosta päätin vaihtaa kuvaan joka ei sisällä ainakaan tekstiä. Mistä näkee netissä olevan esim Googlatun kuvan olevan tekijänoikeus-lain alainen.

Tulevaisuuden tulonhankita keino mahdollisesti?

Käyttäjä-nimeen nyt ei sen suurempaa assosiaatiota tai mielikuvista tarvitse käyttää.

Joskus ala-asteella joku luokkalaisistani sanoi minua lapioksi (väännetty nimestäni Lasse) ja se on vaan jotenkin jääny elämään ja olen käyttänyt sitä lukuisissa palveluissa/peleissä käyttäjänimenä. Sitten kun tänne foorumille liityin, niin joku nimi oli pakko keksiä ja tämä tuli ensimmäisenä mieleen. Kuvana nyt on Juki koska Juki.

12 tykkäystä