Tekniikan kanssa ongelmia?

Vai oliko ylipäätään HD -hyväksyttyjä bokseja? En nyt takuuseen mene…

Netissä kun surffailin, huomasin väitettävän, että esim. Saksasta löytyi HD-bokseja, joissa ei noita estoja olis. Mutta mun laitteissa ilmeisesti on.

Mun vanha Philips HDD/DVD-boksi ei ollut tosiaan edes HD-tasoinen, mutta 2005-2016 sillä homma hoitui. Kiintolevy on täynnä vanhoja omia 8mm ja miniDV- tallenteita, joten voi olla että vielä täytyy tuo vanha masiinakin kunnostaa.

Tääkin on yks vaihe elämässä, kun kaikki vanhat laitteet hajoo ja uudet ei välttämättä ole yhteensopivia, vaan liian “hyviä”. Noi vietävän kopiointirajoitukset yms.

Nyt täytyy vetää jonkin verran takaisin. Edelleenkin löytyy digiboksi, jolla voi tallentaa DVD/Bluray, mutta salattujen ohjelmien kohdalla onkin sitten aika sählyä riippuen operaattorista… Omakohtaista kokemusta ei boksista ole.

1 tykkäys

Mä muistelisin kanssa, että noi HD-tallenteet salataan. Samasta syystä nyky-TV:t naittaa niihin tallentamismielessä liitetyt USB-levyt itseensä niin, ettei tallenteet toimi muissa laitteissa.

Tähän liittyen bongasin tällaisen Panasonicin digiboksin:

Onko kenelläkään kokemuksia, kuinka toimii:
-Tallenteiden kopioiminen Blu-ray- tai DVD-levylle (salatut kanavat)
-DIGA Player / TV Anywhere (jälkimmäisen pitäisi mahdollistaa boksin käyttö netin yli myös ulkomaille, mikäli oikein ymmärsin?)
-Media Center App (sovelluksella digiboksin tallenteiden katsominen esim. tabletin kautta)

Näyttää paperilla mielenkiintoisilta ominaisuuksilta, mutta mikä on toteutus…

Tänään lähdin kotoa noin klo 13 ja ennen sitä olin katsonut Chromecastin välityksellä Youtubea. Kotiin palasin noin klo 17, mutta Chromecast ei suostu toimia alkuukaan. Olen käynnistänyt sen sekä reitittimen uudestaan. Olen kokeillut paria eri wi-fiä mutta sekään ei auta.

Netti toimii muuten normaalisti mutta Chromecast ei halua niihin yhdistää kuin noin 20s ajaksi kunnes kadottaa yhteyden.

@ljpp ja @Fever 'in muistan ainakin olevan hyvin perillä castista.

3 tykkäystä

Jos on olemassa ohjelma jonka lisenssi on mennyt umpeen, voiko asian kiertää niin yksinkertaisesti että kertoo läppärille nykyiseksi ajankohdaksi 18.7.2013?

Edittiä: Sitten vaan uusi asennus tuolle ohjelmalle.
Onnistuuko noin yksinkertaisesti?

Muistan kouluaikona että piti poistaa myös rekisteristä ohjelman tiedot että sai uudestaan käyttöön 1kk ilmaisen koekäyttöjakson, mutta siitä on jo hetken aikaa… eli en tiedä miten nykyään toimisi. Ja muutenkaan rekisteriä ei pidä mennä näpelöimään jos ei tiedä varmaksi mitä tekee.

2 tykkäystä

Tekniikan Maailma testaa ja vertailee.:laughing:
Katellaan miten äijän käy.

3 tykkäystä

Itse itselleni vastaten.
Toimii!

3 tykkäystä

Taas olisi avulle tarvetta.
Puhelimen Google kääntäjä-sovellus osaa kääntää venäläiset kyrilliset kirjaimet lennossa englanniksi, mutta toimivuudessa on hieman toivomisen varaa.
Löytyykö iosille jotain parempaa sovellusta?

Kyllästyin tappelemiseen ja asensin koko Windows 10:n uudelleen. Nyt peukut ja varpaat pystyssä että toimii jatkossa. Ainakin tämän viestin kesti lähettää, jos näette tämän. :+1:

8 tykkäystä

Win 10:n käyttäjä voi löytää tuosta artikkelista jotain käyttökelpoista:

2 tykkäystä

Tähän pieni vinkki niille, joilla on pienehkö SSD tms. Win10:n asentaminen valuttaa valtaisan määrän päivityksiä, jotka tekevät ns. restore pointteja. Noiden poistaminen asennuksen jälkeen vapautti itselläni levytilaa n. 35 gigaa.

2 tykkäystä

Olisit laittanut Linuxin. Edes dual boottina (onnistuu toki vieläkin).

No en mä ehkä maallikolle suosittelisi Linuxin asentamista (plus että pelkän Linuxin asentamisen suosittelu on vähän turhaa, kun pitäisi valkata distribuutio ja desktop).

Itsellä on pääkoneessa ollut Linux kernel-versiosta 0.95c (jolloin ei ollut distribuutioita vaan boot- ja root-korput :)), mutta silti backuppina on edelleen Win10-laite, että ongelmia kohdatessa saa tulostettua tai skannattua tai bluetooth-headsetin toimimaan.

• @rizka ei ole maallikko ja selviää valinnoista.
  • Olen asennellut Linuxia eläkeläisille ja toimii siinä käytössä ihan hemmetin paljon paremmin kuin Windows.

0.95, wow! Itsekkin sain ensikosketuksen jostain lerppupinosta, mutta ensisijaiseksi järjestelmäkai kotona tuli vasta paljon myöhemmin.

1 tykkäys

Siirryin legendaarisesta Amigasta PC-maailmaan, kun Linux pyöritti X-Windowsia luotettavasti (vaati ET4000-grafiikkakortin).

Noihin aikoihin ongelmista mailattiin suoraan Linusille :slight_smile:

Noihin aikoihin jo silloisessa duunissa devattiin eri Unix-alustoille, Windows kun taisi olla vielä Win3.1, joten hankala olisi ollut koodata mitään isoa sille (mahdollista toki, mutta tarpeettoman hankalaa).

Alunperin tarkoitus oli siirtyä Amigasta Dr. Jobbs Journalissa dokumentoituun 386BSD:hen, mutta Linus olikin nopeampi kuin Jolitzin pariskunta.

4 tykkäystä

Itse suosittelen Linuxin dual bootia enää varauksin, kun Windowsin April Update ei paljoa kysellyt vaan tuhosi samalla levyllä olleen Linux-osion.
Kävin hakemassa tuon jälkeen saman tien Linuxille oman SSD:n.

3 tykkäystä