Tekniikan kanssa ongelmia?

Laitoin erääseen ketjuun Drive linkin äänitteeseen, mutta jotta sen voisi kuunnella siihen pitää aina erikseen kysyä lupa. Pystyykö tuon luvan kysymisen poistaa? :thinking:

Pystyy (uskon). Näkymä vaihtelee riippuen siitä, millä laitteella käytät. Jostain pitäisi löytää Share -nappula. Sitten se kysyy sähköposti-osoitetta kenelle jaetaan, mutta on pienellä Advanced, josta pääsee lisäasetuksiin. Sieltä sitten voi muuttaa dokumentin julkisesti luettavaksi.

1 tykkäys

Näyttäisi toimivan. Tattis!

1 tykkäys

Miksi tänään on alkanut tappara.cossa, ja muutamalla muulla sivustolla, kirjaimet ja kuvat hajoamaan/suttaantumaan sieltä täältä? Oikeastaan kysymys on että onko muilla vastaavia ongelmia?

Kännykällä ei ole ongelmia, mutta tabletilla kyllä. Chrome on tänään päivittänyt itsensä eli voisiko olla sellaista?

Ei ole ainakaan täällä ollut tuollaisia murheita tai ongelmia. Ei iOS laitteilla kuten iPad/iPhone eikä Mac:llä. Selaimena Safari.
Varmaan syy tuossa Chromessa…?

Nämäkin kommentit on laitteen ollessa vaakatasossa epäselviä, mutta pystyasennossa kirjaimet terävöityy. Molemmissa asennoissa tosin esim. yläpalkin avatar-kuva ja upcloud teksti hajoaa.

Täällä ja Liigapörssi sivustoilla suttua, mutta esim. Jatkoajan keskustelupalstalla ja Iltasanomilla ei mitään ongelmaa.

Miten Samsungin puhelimessa pystyy pienentämään kuvan kokoa?

Ilmeisesti puhelimessa itsessään ei ole tätä toimintoa enää (ollut kai viimeksi S5-versiossa).
Eli todennäköisesti on ladattava joku appis joka hoitaa homman.

“Photo & Picture Resizer” näyttäisi saaneen ihan reippaasti latauksia ja 4.6/5 tähteä, mutta itsellä ei siis tätä ole ladattuna (en ole ollut tarvetta). Eli ihan mutulla tätä kerron…

2 tykkäystä

Jos mä nyt tuon resizen kuvalle joutuisin puhelimessa tekemään, niin Galleriasta jako itselle gmaililla. Pääsee halutessaan valitsemaan kooksi 70%, 30% tai 10%. Sitten vaan tallennus itselle lähetetystä viestistä. Ei nyt tyylipuhdasta, mutta eipä näytä minunkaan S6:ssa olevan sopivaa softaa. Tietokoneella minä tämmöiset jutut yleensä teen. Onneksi harvoin tarvitsee tuota tehdä.

2 tykkäystä

Onko kukaan foorumilainen luonut ohjelmallisesti kalenterimerkintöjä sisältäviä ics-tiedostoja? Nielevätkö ios, android ja ms outlook nuo samoin sisäänsä vai onko käyttis-/kalenterikohtaisia eroja? Kysyin lähinnä etten alkaisi kenties turhaan kokeilla.

.ics on ainakin jonkinlainen standardi. Olen siirtänyt (pienen määrän) merkintöjä ekosysteemistä toiseen.

Siirtohan kannattaa tehdä serverin päässä (Esim. Google Calendar) eikä räpeltää mobiililaitteella.

1 tykkäys

8 viestiä siirrettiin uuteen ketjuun: Parhaat DNS-palvelut

Osaako joku fiksumpi kertoa, miksi nettipiuha seinästä kytketty LAN -porttiin? Onko järkeviä syitä?

Onko opiskelijakämppä? Niissä on joskus kaikki laitteet yhdessä verkossa oman onnensa nojassa. Tosin ei moderneissa kämpissä enää tuollaista näe.

Ei ole. Hommakin todennäköisesti ratkesi. Kiitos silti.

Onks kellään tallentavaa HD-digiboksia. Mun ongelma on HDTHUNDER. Taitaa olla vielä HD5000. Sieltähän saa ohjelman ulos esim. USB-tikulle. Mutta mikä ihmeen formaatti siinä on käytössä, kun tuo sisältö ei näy kuin tuolla omalla itsellään. Onko kokemuksia? Käyttöoppaan kannessa on merkittynä “MPEG-2/MPEG-4”. Mutta epäilen…

Mulla on myös TOPFIELD TF-C3000CT. Siinäkin näyttäis olevan jokin usbitökkeli, mutta sen funktiosta en ole varma. En ole kokeillut. Onko vain ulkoista HDD:tä varten, jonne tallenne menee jos oma kiintolevy on täynnä. Vai voiko sinne siirtää oma-aloitteisesti haluamansa ohjelman tikulle tms.

Mun ongelma on se, että pitäis lähettää jotain ohjelmia sukulaisille Kanadaan, mutta he eivät pysty katsomaan ohjelmia. Lähetin tässä joskus HDTHUNDERilla tehdyn usb-tikun. Eivät tehneet sillä mitään. Ennen oli helppoa kun mulla oli HDD/DVD-digiboksi, jolla ohjelman sai suoraan poltettua DVD:lle ja ne pelitti Kanadassakin komeasti. Mutta mikä on esim. tuon HDTHUNDERin salaisuus, mitä ihmeen formaattia se käyttää??? Vai tietääkö joku, että tommosella Topfieldillä vois homman tehdä.

Kai se on vaan niin, että tietosuoja- ja tekijänoikeusmääräysten johdosta nuo meidän boksit on sillä viisiin “rampautettu”, että tietojen siirto on hankalaa. Vanhoilla myllyillä vielä onnistui.

Joskus muinoin Topfieldille löytyi oma PC softa, jolla sai siirrettyä ohjelmat tietokoneelle USBn yli. Itsekkin on tullut jotain siirrettyä.

VLC player lienee yleisesti paras tukemaan eri formaatteja.

Edit: Kokeileppa tätä: http://haselgrove.id.au/antares/

Ei välttämättä ihan yksinkertainen juttu. Digiboksit taitavat nykyisin salata tiedostot niin, että ne toimivat vain sillä digiboksilla jolla ne on nauhoitettu (saa korjata jos olen väärässä).

Kopiosuojajuttuja, jotka huonontavat käytettävyyttä siinä vaiheessa, kun vanha boksi siirtyy elektroniikkalaitteiden manalaan…

Salaus saattaa koskea vain HD-lähetyksiä?

1 tykkäys